Penge under bordet, hvad er straffen?
Fra : Morten

Dato : 12-10-03 12:58

Hej

Bliver man taget i at kræve penge under bordet, og der ligger håndfaste
beviser,
hvilken straf kan man få?

Fra : Du.nk.

Dato : 12-10-03 13:15

"Morten" <heartcore11@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Bliver man taget i at kræve penge under bordet, og der ligger håndfaste
> beviser,
> hvilken straf kan man få?

Fængsel på livstid !!

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-03 14:21

"Du.nk." <09125VAK5@iname.com> wrote in message

> "Morten" <heartcore11@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fængsel på livstid !!
>
> Venlig hilsen
> Dunk

....og hvad kan man bruge sådan et svar til?

mvh
Rasmus

Fra : rea721

Dato : 12-10-03 14:35

Rasmus wrote:

> ...og hvad kan man bruge sådan et svar til?

Putte Knud i sit killfilter / ignorerer ham / undlade at svare.

Fut sat

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : N/A

Dato : 12-10-03 14:49

Fra : Du.nk.

Dato : 12-10-03 14:49

Nu har du krafteddemig igen smidt til en anden gruppe. REA - Hold dog op med
det forbandede svinere . Hold dig til krudt og kugler i Værløse.

Hilsen
Dunk'

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-03 00:42

Du.nk. 09125VAK5@iname.com skrev dette:

> Nu har du krafteddemig igen smidt til en anden gruppe. REA - Hold
dog
> op med det forbandede svinere . Hold dig til krudt og kugler i
> Værløse.

Og lær så for pokker at citere efter netiketten!

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Du.nk.

Dato : 14-10-03 05:58

Det mest betydende bør stå øverst - og mest iøjnefaldende.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-03 07:23

"Du.nk." <09125VAK5@iname.com> wrote in message

> Det mest betydende bør stå øverst - og mest iøjnefaldende.
>
> Venlig hilsen
> Dunk

Men det gør det sværere at læse en længere tråd.
I e-mails kan det være formålstjenligt, men i news skal det være som her.

FUT: dk.admin.netikette hvor jeg ikke følger med, så EOD.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Du.nk.

Dato : 14-10-03 15:47

> "Du.nk." <09125VAK5@iname.com> wrote in message

> Men det gør det sværere at læse en længere tråd.
> I e-mails kan det være formålstjenligt, men i news skal det være som her.

Det er jo helt din vurdering - jeg er ikke enig!!

> FUT: dk.admin.netikette hvor jeg ikke følger med, så EOD.

Så lad dog være at futte nogen som helst steder, hvis du alligevel ikke
gider se svaret.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-03 16:42

Du.nk. 09125VAK5@iname.com skrev dette:

> Det mest betydende bør stå øverst - og mest iøjnefaldende.

Absolut ikke!

Læs linket i min signatur

Fra : Du.nk.

Dato : 14-10-03 17:59

Det kan vi jo diskutere til juleaften (2010!!) uden at blive enige, forstår
jeg.
Skal vi ikke bare gøre, som vi hver især mener er korrekt ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-03 19:15

Du.nk. 09125VAK5@iname.com skrev dette:

> Det kan vi jo diskutere til juleaften (2010!!) uden at blive enige,
> forstår jeg.
> Skal vi ikke bare gøre, som vi hver især mener er korrekt ?

Du er for dum - PLONK

Fra : Du.nk.

Dato : 14-10-03 20:54

Man kan jo diskuterer, hvem der er dummest. Jeg lagde da i det mindste op
til et kompromis, som vi begge burde kunne leve med. Du afviser enhver
løsning, som ikke passer dig.

Fra : N/A

Dato : 14-10-03 21:54

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-03 21:54

Elmo Jensen Elmo@Domain.Invalid skrev dette:

> med den opførsel han lige har lagt for dagen,
> har jeg mistet enhver respekt for ham, jeg måtte have haft.

Så kan jeg regne med at du putter mig i dit filer?

Og så har jeg absolut ingen respekt overhovedet over døgenigte der
bare ikke vil rette sig efter den almindeligt gældende netikette

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Du.nk.

Dato : 15-10-03 16:43

> Og så har jeg absolut ingen respekt overhovedet over døgenigte der
> bare ikke vil rette sig efter den almindeligt gældende netikette

Er du dataejer og -administrator?
I modsat fald er dette en helt ubegrundet påstand, du slynger ud.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : N/A

Dato : 15-10-03 16:46

Fra : 'Du.nk'

Dato : 15-10-03 16:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse >
> Dunknud lever og ånder kun på usenet for én ting: splid og
> ballade. Det er for lamt hvis du ikke har gennemskuet det for
> længst.

Denne påstand synes jeg du skulle dokumentere. Jeg bryder mig slet ikke om
den salgs påstande, som 100% står for din egen regning.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-10-03 00:58

"'Du.nk'" <09ud1med2bogstaver5her5@iname.com> skrev Wed, 15 Oct 2003
17:45:56 +0200

>Denne påstand synes jeg du skulle dokumentere. Jeg bryder mig slet ikke om
>den salgs påstande, som 100% står for din egen regning.

Nej.

Vi er flere (og tilsyneladende bliver vi flere og flere) der helt
undtagelsesvist er 110% enige med Bertel i hans betragtninger i netop
det her tilfælde.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-10-03 13:31

Arne Feldborg wrote:

> Nej.
>
> Vi er flere (og tilsyneladende bliver vi flere og flere) der helt
> undtagelsesvist er 110% enige med Bertel i hans betragtninger i netop
> det her tilfælde.

Absolut enig...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 19-10-03 15:50

Carsten Stage wrote:

> Absolut enig...

Thumbs up, for geniale kommentarer
Jeg tilslutter mig, absolut...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-03 23:49

"Du.nk." wrote:

> Det mest betydende bør stå øverst - og mest iøjnefaldende.

Kan du så ikke bare skrive under under under under din signatur?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : 'Du.nk'

Dato : 18-10-03 08:29

Vi har åbenbart en forskellig opfattelse af, hvad der er vigtigt :--))

Venlig hilsen
Dunk

PS: - og hold op med at kaste debatten over i andre grupper, så kan ingen jo
følge med.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-03 09:46

"'Du.nk'" <09ud1med2bogstaver5her5@iname.com> skrev i en meddelelse
> Vi har åbenbart en forskellig opfattelse af, hvad der er vigtigt :--))
> PS: - og hold op med at kaste debatten over i andre grupper, så kan ingen jo
> følge med.

Der er ingen debat.
Læs www.usenet.dk specielt http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

PLONK

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : 'Du.nk'

Dato : 18-10-03 10:19

Det er sandelig ikke dig, som afgør hvorvidt der er en debat eller ej. I
dette tilfælde udveksler et antal mennesker synspunkter og det er en form
for debat. Du kan så graduere det i debat, diskussion, verbalt slagsmål
etc.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-03 10:33

"'Du.nk'" wrote:

> Vi har åbenbart en forskellig opfattelse af, hvad der er vigtigt :--))

Men der er kun en ting der er rigtigt
i forbindelse med citatteknik og gruppevalg.

> PS: - og hold op med at kaste debatten over i andre grupper, så kan ingen jo
> følge med.

Hvorfor skulle jeg? Du gør jo heller ikke, hvad du bliver bedt om.

Fra : 'Du.nk'

Dato : 18-10-03 10:52

> Hvorfor skulle jeg? Du gør jo heller ikke, hvad du bliver bedt om.

Af den enkle grund at det fuldstændig svarer til at lufte sin hund. Når den
skal skide trækker man den ind på naboens græsplæne. Den lægger klatten. Du
er 'uvidende' om hvor den er - og naboen kan undre sig over i dagevis, hvor
den kom fra.
Men sådan gør du jo aldrig - (fordi du ikke har hund).

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Du.nk.

Dato : 12-10-03 14:42

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> ...og hvad kan man bruge sådan et svar til?

Det kan måske få dig til at tænke over om det er nødvendigt at opsøge
ulovligheder.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-03 15:18

"Du.nk." <09125VAK5@iname.com> wrote in message

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det kan måske få dig til at tænke over om det er nødvendigt at opsøge
> ulovligheder.

Hvem siger at spørger har tænkt sig at gøre noget ulovligt??, og hvad mener
du med ovenstående?

....du lukker fandme for meget lort ud

mvh
Rasmus

Fra : Du.nk.

Dato : 12-10-03 15:53

> Hvem siger at spørger har tænkt sig at gøre noget ulovligt??, og hvad
mener
> du med ovenstående?

Ikke nogen, men når man spørger på den måde er det typisk en risikovurdering
af fortjenesten ved at gøre noget kontra straffen for at blive opdaget. Det
burde være tilstrækkeligt, når man ved det er kriminelt, at vide straffen
findes uden og derfor er handlingen ikke socialt korrekt at udføre.

Ovenstående indlæg er rettet mod narrehatten Rea.

> ...du lukker fandme for meget lort ud

Hvad er det som lugter ?

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 12-10-03 16:10

> Ikke nogen, men når man spørger på den måde er det typisk en
risikovurdering
> af fortjenesten ved at gøre noget kontra straffen for at blive opdaget.

"Tyv tror hver mand stjæler"

> Det
> burde være tilstrækkeligt, når man ved det er kriminelt, at vide straffen
> findes uden og derfor er handlingen ikke socialt korrekt at udføre.

Du er sgu da ikke for heldig med dine udtalelser. Det kunne tænkes, at
spørgeren havde en debat kørende angående straffen eller for den sags skyld
havde en bekendt som havde gjort det og at de derfor snakkede om hvad der
kunne ske. Hvis det ikke er gået op for dig, så er usenet et _debat forum_
og ikke et _døm andre efter dine egne normer forum_.

Det kan da godt være at du aldrig handler socialt ukorrekt, men at opføre
dig socialt på normal, høflig vis, formår du da ikke.
Desuden, så er et demokrati indrettet således, at vi alle har et råderum for
hvad vi kan tillade os, socialt set. Du trækker grænsen på en måde, andre på
en anden måde. I din lille verden, findes der kun en måde og det er din
måde. Det er også fint nok for mig, men den dag, det virkelig går op for
dig, at det ikke forholder sig som den lyserøde drøm du har gået og bygget
op, går du da ned med flaget. Når det går op for dig, at mennesker er
forskellige, og at det kræves af mennesker, at vi skal have et åbent sind,
og at vi skal kunne acceptere andre, inden for dette råderum, så er du godt
på vej til din 4. depression, for det er da ikke en evne du besidder i dit
"socialcenter". Og hvis nu du er så dum, at spørge om hvorvidt vi så skal
acceptere mordere og pædofile, så er du endda dummere end jeg i min vildeste
fantasi kunne forestille mig om noget menneske.

> Venlig hilsen
> Dunk

Dunk? refererer det til det sted, hvor din hjerne sidder? Du minder mig lidt
om de personer, som altid sidder i sofaen og ser sporten og der er
simpelthen ingen grænser for, hvor meget bedre de selv kunne have gjort det.

Nicolai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-10-03 15:55

> Fængsel på livstid !!

Hvilken §?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-03 13:19

Morten skriblede:

> Bliver man taget i at kræve penge under bordet, og der ligger
> håndfaste beviser,
> hvilken straf kan man få?

Bøde eller fængsel indtil 4 mdr.

Derudover kan handlen hæves og man mister råderetten (jeg går ud fra
spørgsmålet er om andelsboliger).

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-03 16:37

David T. Metz skriblede:
> Bøde eller fængsel indtil 4 mdr.

Ups! Rettelse: Ovenstående gælder faktisk kun rådgivere der medvirker. Der
er ikke specificeret en straframme for sælger. Se lidt uddybning her:
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200107310949_9206_3b666318e1383.html&art_id=200107191514309123&type=q