Kuponkatalog ('værdifastsættelse' af 'gave~
Fra : Thomas J.

Dato : 11-10-03 17:00

Jeg bad for 1½ måned siden om et introduktionstilbud på et computerblad og
en medfølgende 'gave'. Jeg har netop modtaget præmien (som man fik tilsendt
ca. 3 uger efter firmaet havde modtaget betalingen). Præmien (en USB-stick)
er sendt fra Norge og på kuverten står anført, at præmien har en værdi af 53
norske kroner. Dette kan undre, når firmaet (Komputer for alle) i annoncen
skriver at USB sticken har en værdi af 199,-. Derfor nedenstående spørgsmål:

Hvilken pris skal/må et firma anføre i sådanne kuponkatalogreklamer?

Hvordan kan en sådan prisdifference opstå? Jeg mener prisen på edb udstyr
falder hurtigt, men næppe så hurtigt (ca. 75% på 1½ måned)...

Er det ikke vildføring af forbrugeren?

Med venlig hilsen

Thomas Jensen

--
________________________
Thomas Jensen

Fra : David T. Metz

Dato : 11-10-03 19:49

Thomas J. skriblede:
> [...]
> sticken har en værdi af 199,-. Derfor nedenstående spørgsmål:
>
> Hvilken pris skal/må et firma anføre i sådanne kuponkatalogreklamer?

Der er formodentlig tale om typisk/højeste udsalgspris i en butik for
lignende vare.

> Hvordan kan en sådan prisdifference opstå?

De ønsker at undgå at der kommer told og moms på, derfor sættes den til det
lave beløb (svjh. er grænsen 85,-)

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Rasmus

Dato : 11-10-03 22:04

"Thomas J." <tb_jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> norske kroner. Dette kan undre, når firmaet (Komputer for alle) i annoncen
> skriver at USB sticken har en værdi af 199,-. Derfor nedenstående

De 53kr drejer sig måske om engros prisen?

....hvis jeg husker rigtigt så drejer det sig om en 16mb memory stick,
hvilket jeg finder ret morsomt, for jeg købte en med 64mb for et par måneder
siden til ca. 200kr

> Hvilken pris skal/må et firma anføre i sådanne kuponkatalogreklamer?
>
> Hvordan kan en sådan prisdifference opstå? Jeg mener prisen på edb udstyr
> falder hurtigt, men næppe så hurtigt (ca. 75% på 1½ måned)...

....det er set før at produkter, og især hukommelse kan have drastiske
prisfald

mvh
Rasmus