Kom du med her!
Fra : Voldsmanden

Dato : 10-10-03 16:58

Hej i gruppen !

I forbindelse med mit mellemværende med kommunen, er jeg blevet gjort
opmærksom på, at der gælder regler om, at man ikke må tage et barn og
transportere et andet sted hen uden forældres accept (underskrift).
Er dette korrekt ?
Jeg har ikke kunne finde nogen paragraf om dette endnu, så jeg håber, at en
af Jer "lov-kendere" kan guide mig lidt på vej.

/Voldsmanden.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-10-03 17:32

"Voldsmanden" <temmelig@hemmelig.dk> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med mit mellemværende med kommunen, er jeg blevet gjort
> opmærksom på, at der gælder regler om, at man ikke må tage et barn og
> transportere et andet sted hen uden forældres accept (underskrift).

I hvilken sammenhæng?

Hilsen Inger

Fra : Voldsmanden

Dato : 10-10-03 17:57

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> I hvilken sammenhæng?
>
> Hilsen Inger

I sammenhæng med, at min søn af en socialrådgiver blev transportert til
politiet i dennes bil for at afgive forklaring i forbindelse med hendes
politianmeldelse af mig.

/Voldsmanden.

Fra : Du.nk.

Dato : 10-10-03 17:34

> [...]
> opmærksom på, at der gælder regler om, at man ikke må tage et barn og
> transportere et andet sted hen uden forældres accept (underskrift).

Nej det er ikke korrekt. Naturligvis skal forældrene som de ansvarlige være
indforståede, men det er ikke nødvendigt med en underskrift. Dog praktiserer
mange kommunale institutioner at bruge en underskrift, som dog normalt
gælder for en længere periode for de aktiviteter man foretager i f.eks.
børnehaven. Dette gør man for at undgå evt. diskussioner bagefter om
forældrene er indforståede med turen til Zoo eller ej.

> Jeg har ikke kunne finde nogen paragraf om dette endnu, så jeg håber, at
en
> af Jer "lov-kendere" kan guide mig lidt på vej.

Det vil jo være svært at finde paragraffer som detaljeret peger på enhver
konkret situation. Som regel må man i juraen tænke logisk og bruge
parallelle situationer etc.
(Jeg ved godt at vor ven Bertel sikkert er af en anden opfattelse - han
tror jura er en eksakt videnskab)

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Carsten

Dato : 10-10-03 18:02

> [...]
en
> af Jer "lov-kendere" kan guide mig lidt på vej.

Hvordan er han blevet "fragtet" rundt?

Jeg ved at det er ulovligt at lære køre med elever i deres private biler!

Carsten