seerundersøgelse må kun citeres efter afta~
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-10-03 16:42

Hej i gruppen.

Jeg undrer mig lidt over følgende bemærkning til Antenneforeningen
Århus' seerundersøgelse:

> Der må kun citeres fra seerundersøgelsen efter aftale med
> Antenneforeningen Århus.

<http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/>

Kan de stille et sådant krav? Hvordan forholder det sig med
citatretten?

Henvisninger til paragraffer modtages gladeligt.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-03 23:57

Anders Thorsen Holm skrev:

><http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/>

>Kan de stille et sådant krav?

Ikke hvis undersøgelsen er offentliggjort.

>Hvordan forholder det sig med citatretten?

Den er uanfægtet af den slags forsøg på begrænsning.

>Henvisninger til paragraffer modtages gladeligt.

§ 22.   Af et offentliggjort værk er det tilladt at citere i
   overensstemmelse med god skik og i det omfang, som
   betinges af formålet.

--
Bertel