Vandregnskab
Fra : Morten Snedker

Dato : 09-10-03 18:27

Skulle denne tråd være fremkommet 2 gange, så undskyld. Men:

Må min udlejer opkræve betaling for spildevandsafgift og tømning af
hustank?

Vi betaler 200 kroner om måneden i á conto vandbidrag.

Endvidere studser jeg lidt over ordet "kan" i Lejelovens § 46j stk. 2:

"I vandregnskabet kan udlejer medtage samtlige udgifter til betaling
for vand, herunder vand- og vandafledningsafgifter."

Betyder "kan", at han gøre krav på dette, hvis det ikke er indeholdt.
Og hvordan ved jeg om det er det??

Jeg har fået at vide, at jeg KUN skal betale for selve vandforbruget
(pris pr. kubikmeter vand), og at resten skal indeholdes i huslejen.
Men hvor står det??

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Kell Fachmann

Dato : 21-10-03 06:05

Vandregnskab og huslejeregnskab skal holdes adskildt, de to ting må ikke
blandes sammen, vandafledningsafgift og andre udgifter vedr. vand skal være
under vandregnskabet, hvis du f.eks skal have penge tilbage ved for meget
betalt vand skal det komme på en check eller pr. bankoverførsel, der må
ligeledes ikke fradrages skyldig husleje fra vandregnskabet med mindre at
dette er aftalt på forhånd.

V/Kell