Hvornår bliver en motorcykel til en bil ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 05-10-03 12:05

Dawz

Jeg har fulgt en diskussion i dk.fritid.motorcykel, hvor man diskuterer
om en Boss-Hoss ( motorcykel med meget stor V8-motor) egentlig er en
motorcykel eller en bil...

Det hedder sig at motorcykler *kun* kan veje op til 400kg - og sådan en
svend vejer i nærheden af 600Kg.

Må man køre sådan een på et alm. B-kørekort - eller skal der A-kørekort
til ?
--
Hilsen
Brian Sørup

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-10-03 12:09

In article <blottd$ec5p8$1@ID-149180.news.uni-berlin.de>, Brian Sørup wrote:
> [...]
> svend vejer i nærheden af 600Kg.
>
> Må man køre sådan een på et alm. B-kørekort - eller skal der A-kørekort

hvor mange hjul har den?

JonB

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-10-03 12:50

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

A-kørekort

> hvor mange hjul har den?

Den er to-hjulet.
--
Hilsen
Brian Sørup

Fra : alexbo

Dato : 05-10-03 12:57

"Brian Sørup" skrev

> Det hedder sig at motorcykler *kun* kan veje op til 400kg - og sådan en
> svend vejer i nærheden af 600Kg.

En to hjulet motorcykel, er en motorcykel uanset hvad den vejer.

Et trehjulet køretøj er en bil, hvis det vejer over 400 kg.

mvh
Alex Christensen