Dårligt signal/ekstern antenne Nokia 6210/~
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 28-10-03 08:33

Hej.

Jeg bor i et område hvor mit teleselskab ikke dækker for godt.
Anvendte telefoner er Nokia 6210/6310i.
Vil det en ekstern antenne kunne hjælpe væsentligt på det ?
Er det tilstrækkeligt at købe sådan en man normalt monterer på bilens
bagrude, og så montere den i toppen af et vindue ? - eller skal man have fat
i grovere grej ?

Mvh Erik

Fra : Peter Mortensen

Dato : 28-10-03 10:06

Hej Erik

Jeg har selv været i situation, og fundet en noget lettere løsning. Du kan
sagtens løs problemet med en billig bil antenne, hvilket jo er det rigtige
at gøre.

Ofte er problemet dog kun at, man tager telefonen op til hovedet, og derved
"skygger" for signalet. Med mindre dækningen er virkelig elendig, ville jeg
derfor mene at et bærbart håndfrit, ville kunne løse dit problem. Så er
telefonens antenne "fri", og signalet bliver en del bedre.

mvh
Peter Mortensen

Fra : Georg

Dato : 28-10-03 18:53

Ja, Sonofons dækning er ikke særlig god

Fra : Peter Mortensen

Dato : 29-10-03 09:34

hmm, jeg syntes nu jeg ligeså ofte finder huller i TDCs dækning som
Sonofons...

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 29-10-03 20:23

Her er ingen af de 2 operatører for gode, Sonofon er dog mærkbart dårligere
end TDC. Samtalerne bliver oftere "hakket i stykker" og oftere afbrudt. I
rummene i den ene side af huset er der nul dækning på Sono.

Telefonen tilhører firmaet, så jeg har ikke mulighed for at skifte udbyder

Det er trods alt nemmere at smide en antenne op på loftet eller noget, end
at skifte job

Mvh Erik