Meget mærkelig SMS
Fra : Michael Jensen

Dato : 27-10-03 22:42

Hejsa

Er det nogen der kan forklare følgende:

Jeg har lige modtaget en sms på min 3310. I indbakken står at den kommer fra
"Tone" (en jeg har i adressebogen).Hvis jeg går ind og læser beskeden er
dette dog ikke sandsynligt.

1. "Tone" er fra norge og kan ikke skrive dansk.
2. Jeg kan huske at jeg skrev beskeden til en anden inden jeg lærte "Tone"
at kende og fik hendes telefonnummer.

Den besked jeg engang sendte sendte jeg i slutningen af Juli, inden jeg tog
til Norge. Jeg sendte den i Danmark.
Beskeden slutter :
* tekst mangler
*

Hvis man normalt bladre ned i en besked kommer afsender information og
tidspunkt m.m., men ikke ved denne sms. Der findes det slet ikke, så jeg kan
slet ikke forstå hvordan den kan sige at beskeden kommer fra "Tone" i
indbakken.

Det er ikke muligt at "Jens" (som jeg sendte besekden til oprindeligt) har
sendt den til "Tone" som så har sendt den til mig igen. Da de overhovedet
ikke kender hinanden eller har hinandens telefonnumre.

Hvordan kan dette lade sig gøre.

P.S. jeg bruger Telmore

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-10-03 22:56

"Michael Jensen" wrote in message news:bnk3ga$hp9$1@sunsite.dk...
> Hejsa
Hey

> Jeg har lige modtaget en sms på min 3310. I indbakken står at den kommer
fra
> "Tone" (en jeg har i adressebogen).Hvis jeg går ind og læser beskeden er
> dette dog ikke sandsynligt.

Lyder underligt. Prøv at ændre Tone's nummer i telefonbogen. Så burde der jo
i stedet stå afsendernummeret i indbakken i stedet for navnet....? Men
eftersom du siger afsenderinformation mangler, kan det være at mobilen så
bare foreslår en "tilfældig"....

> Beskeden slutter :
> * tekst mangler
> *

Er blot fordi det er starten af en kædet besked. Så står der sådan indtil
anden (og/eller tredie) del ankommer. Hvis beskeden er fejlsendt, kommer den
nok aldrig!

Ellers lyder det da godt nok lidt mystisk....

Hygge...
Daniel

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-10-03 23:08

Daniel Alstrup wrote:
> [...]
> navnet....? Men eftersom du siger afsenderinformation mangler, kan
> det være at mobilen så bare foreslår en "tilfældig"....

Hvis jeg ændre "Tone" nummer i telefonbogen så er det rigtigt nok hendes
telefonnummer der står ud for beskeden. Men hvis jeg inde i beskeden vælger
"Hent nummer" skriver den "intet nr. kan findes på denne skærm"! (OT.
Faktisk meget sjovt formuleret fejlbesked). Jeg kan heller ikke vælge
besvar!

> Ellers lyder det da godt nok lidt mystisk....

Jeg prøver lige at skrive til "Tone" for at høre om hun har sendt en besked
og hvad hun har skrevet. Dette er lidt sjovt og underligt!

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK