/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Mere Telmore...
Fra : Nic


Dato : 22-10-03 00:30

Jeg har købt et bluetooth headset hos shopmore, som ikke virker.

Nu vil de ikke tage det retur, da jeg har smidt emballagen ud...

Hvad gør jeg? - jeg HAR tilbudt dem at de kan refundere beløbet, fratrukket værdien for emballagen?

Jeg kan ikke se problemet - det skal jo alligevel retur til Nokia, så det er jo ikke en salgsmæssig forringelse af
værdien uden emballagen?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic




 
 
T.B. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : T.B.


Dato : 22-10-03 01:27

Nic wrote:

> Jeg har købt et bluetooth headset hos shopmore, som ikke virker.
>
> Nu vil de ikke tage det retur, da jeg har smidt emballagen ud...
>
> Hvad gør jeg? - jeg HAR tilbudt dem at de kan refundere beløbet, fratrukket værdien for emballagen?
>
> Jeg kan ikke se problemet - det skal jo alligevel retur til Nokia, så det er jo ikke en salgsmæssig forringelse af
> værdien uden emballagen?

Er produktet dækket under garantiansvar fra sælgers side kan de ikke
forlange at du skal levere produktet tilbage i original embalage,
såfremt produktet skal repareres eller ombyttes.
hvis du vil have pengene tilbage kan de nok godt forlange at få det
tilbage i original embalage.
Men hvorfor ikke bare få det repareret/ombyttet på garantien, og så
enten bruge det eller sælge det videre.
Men prøv at spørge forbrugerstyrelsen og få et 100% sertificeret svar
som du kan sende direkte videre til telmore.
ellers kan du jo også spørge i news:dk.videnskab.jura

venligst

Thomas


Nic (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 22-10-03 10:15


> Er produktet dækket under garantiansvar fra sælgers side kan de ikke
> forlange at du skal levere produktet tilbage i original embalage,
> såfremt produktet skal repareres eller ombyttes.
> hvis du vil have pengene tilbage kan de nok godt forlange at få det
> tilbage i original embalage.
> Men hvorfor ikke bare få det repareret/ombyttet på garantien, og så
> enten bruge det eller sælge det videre.
Fordi det ER sket en gang, og det gav ingen forskel.

Nu er jeg nået så langt jeg ikke gider det l*rt :)


> Men prøv at spørge forbrugerstyrelsen og få et 100% sertificeret svar
> som du kan sende direkte videre til telmore.
> ellers kan du jo også spørge i news:dk.videnskab.jura
>
> venligst
>
> Thomas
>



Dennis Pedersen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 22-10-03 10:22


"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
news:dUrlb.11276$jf4.629056@news000.worldonline.dk...
>
> > Er produktet dækket under garantiansvar fra sælgers side kan de ikke
> > forlange at du skal levere produktet tilbage i original embalage,
> > såfremt produktet skal repareres eller ombyttes.
> > hvis du vil have pengene tilbage kan de nok godt forlange at få det
> > tilbage i original embalage.
> > Men hvorfor ikke bare få det repareret/ombyttet på garantien, og så
> > enten bruge det eller sælge det videre.
> Fordi det ER sket en gang, og det gav ingen forskel.
>
> Nu er jeg nået så langt jeg ikke gider det l*rt :)

Jeg ville prøve at kontakte producenten direkte.
Du er sikker på det er headsettet der rent faktisk ER defekt og det ikke
bare er et indstillingsproblem?. Det ville jo være perfekt hvis du kan prøve
i den lokale mobil pusher med et tilsvarende sæt og få det til at virke.



--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Nic (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 22-10-03 11:33


> Jeg ville prøve at kontakte producenten direkte.
> Du er sikker på det er headsettet der rent faktisk ER defekt og det ikke
> bare er et indstillingsproblem?. Det ville jo være perfekt hvis du kan prøve
> i den lokale mobil pusher med et tilsvarende sæt og få det til at virke.

Testet på 3 telefoner, OG en nokia-butik.



Jonas Kofod (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 22-10-03 10:48

> Jeg har købt et bluetooth headset hos shopmore, som ikke virker.
>
> Nu vil de ikke tage det retur, da jeg har smidt emballagen ud...
>
> Hvad gør jeg?

Har du gjort det klart for dem at du ikke ønsker at benytte den 14-dages
returret (hvor det kan kræves at varen tilbageleveres som du fik den), men
derimod ved reklamation.
Det kan jo godt være der sidder en Telmore sælger og tager for givet at du
snakker om returret når du vil "bytte" relativt kort efter købet.
Hvis det ikke er tilfældet må du gøre den klar over forskellen mellem
returret og reklamation og at loven giver dig medhold når vi snakker om
sidstnævnte.
Forstår de ikke det er det forbrugerstyrelsen etc.



Dennis Pedersen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 22-10-03 11:09


"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> wrote in message
news:bn5jo0$loh$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg har købt et bluetooth headset hos shopmore, som ikke virker.
> >
> > Nu vil de ikke tage det retur, da jeg har smidt emballagen ud...
> >
> > Hvad gør jeg?
>
> Har du gjort det klart for dem at du ikke ønsker at benytte den 14-dages
> returret (hvor det kan kræves at varen tilbageleveres som du fik den), men
> derimod ved reklamation.
> Det kan jo godt være der sidder en Telmore sælger og tager for givet at du
> snakker om returret når du vil "bytte" relativt kort efter købet.
> Hvis det ikke er tilfældet må du gøre den klar over forskellen mellem
> returret og reklamation og at loven giver dig medhold når vi snakker om
> sidstnævnte.
> Forstår de ikke det er det forbrugerstyrelsen etc.

....Hav dog i mente en sag kan tage op til et år før den afgjort ved FS.
Jeg havde for lang tid en sag med itbutikken - den tog cirka et år at få
afgjort..



--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



JMo. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 22-10-03 20:14

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in
news:Rjjlb.11235$jf4.622806@news000.worldonline.dk:

> Jeg kan ikke se problemet - det skal jo alligevel retur til Nokia, så
> det er jo ikke en salgsmæssig forringelse af værdien uden emballagen?

Jeg gætter på at årsagen til at Telmore er lidt firkantede (ie holder sig
til reglerne) i den henseende, er det lidt besværelige garantisystem hos
Nokia.

Telmore kan ikke sende en vare retur til Nokia.

Telmore køber deres varer af en distributør, der køber varerne af Nokia.

Distributøren kan ikke sende varer tilbage til Nokia - alt hvad der hedder
after sales service - dvs. håndtering af defekte varer, skal ske gennem
TeleService.

Normal procedure med varer som HDW-2 Bluetooth headset'et er, at varen
bliver repareret/ombyttet - men det er ikke en komplet salgspakke der
kommer retur fra TeleService, det er blot et ombyttet eller repareret
headset i løs vægt.

Så hvis Telmore sender et defekt headset til TeleService /uden/ emballage,
får de også et headset retur /uden/ emballage.

Dermed /vil/ der, for Telmore, være en "salgsmæssig forringelse af værdien
uden emballagen" i dette tilfælde

Nic (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 22-10-03 20:39


> Dermed /vil/ der, for Telmore, være en "salgsmæssig forringelse af værdien
> uden emballagen" i dette tilfælde

Jeg har tilbud de kan refundere den forholdvise værdi?



Jacob Andersen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 22-10-03 23:49

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:k1Blb.11499$jf4.641486@news000.worldonline.dk...
>
> > Dermed /vil/ der, for Telmore, være en "salgsmæssig forringelse af
værdien
> > uden emballagen" i dette tilfælde
>
> Jeg har tilbud de kan refundere den forholdvise værdi?
>

Hvor havde du tænkt dig de skulle købe løs emballage?

/Jacob



Henrik Andersen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Andersen


Dato : 23-10-03 09:31

> Hvor havde du tænkt dig de skulle købe løs emballage?
>
> /Jacob

Han kan vel prøve i dk.marked.privat.telefon.mobil

Hvem ville ikke gerne sælge en papkasse? (-;

Mvh Henrik



Nic (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 23-10-03 10:12


> Hvor havde du tænkt dig de skulle købe løs emballage?

Kræver det originalemballage at sende til til Nokia? Lortet virker jo ikke.



Jacob Andersen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 23-10-03 13:01

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:SXMlb.11628$jf4.657788@news000.worldonline.dk...
>
> > Hvor havde du tænkt dig de skulle købe løs emballage?
>
> Kræver det originalemballage at sende til til Nokia? Lortet virker jo
ikke.
>

Nej, men de har vel ikke nægtet at reparere den. De er i deres gode ret til
ikke at ville give dig en ny eller pengene, men istedet ville reparere den.
Mener dog at der er et eller andet antal gange hvorefter man skulle kunne
kræve en helt ny enhed hvis de ikke har kunnet reparere den.

/Jacob



JMo. (23-10-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 23-10-03 16:31

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in
news:SXMlb.11628$jf4.657788@news000.worldonline.dk:

> Kræver det originalemballage at sende til til Nokia?

Det kan ikke lade sig gøre at sende noget tilbage til Nokia. Emballage
eller ej, defekt eller ikke defekt - Nokia tager *ikke* imod returvarer.

> Lortet virker jo ikke.

Det er Nokia fuldstændigt ligeglade med. Nokia yder ikke returret, men
giver en garanti, som *udelukkende* foregår gennem deres servicenet - i
Danmark repræsenteret ved TeleService (fsva. tilbehør - mht. til telefoner
er det lidt mere kompliceret).

Så er skidtet defekt, havner det på den ene eller anden måde hos
TeleService, der enten reparere eller ombytter for Nokias regning. Men
produktet kommer ikke retur til Nokia.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste