Komplet liste over selskaber der laver mob~
Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-10-03 12:47

Hej, jeg er lige nu ved at lave en KOMPLET liste
over selskaber der laver mobiltelefoner / PDE'r.

Listen er nået her til:

Alcatel.com
Audiovox.com
Ericsson.dk
Motorola.dk
Nokia.dk
Panasonic.com
Philips.com
Sagem.com
Samsung.com
Siemens.com
SPV

Mangler der noget på listen??

Mvh Henrik

Fra : Juel

Dato : 20-10-03 12:54

sony ?

Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-10-03 15:20

Sony er boycuttet herfra, personlige årsager...

Mvh Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-10-03 20:37

Henrik Andersen skrev:

>Sony er boycuttet herfra, personlige årsager...

Du vil lave en, jeg citerer "KOMPLET liste", men så alligevel ikke?

Snakker vi også selskaber der tidligere har lavet telefoner, eller kun
nuværende?

Snakker vi kun selskaber der sælger telefoner i Danmark?

Hvad skal listen bruges til?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Nokia-telefoner op derhjemme!

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 08:18

> Du vil lave en, jeg citerer "KOMPLET liste", men så alligevel ikke?

Ja, kan ikke lige blive enig med mig selv om Sony Ericsson er godt
pga Ericsson eller skidt pga Sony....

> Snakker vi også selskaber der tidligere har lavet telefoner, eller kun
> nuværende?

KUN nuværende...

> Snakker vi kun selskaber der sælger telefoner i Danmark?

Nej, selskaber der producerer telefonerne.

> Hvad skal listen bruges til?

Min private linksamling så jeg hurtigt og nemt kan finde specs når
jeg får tilbudt en telefon....

Mvh Henrik

Fra : Jacob Andersen

Dato : 23-10-03 00:13

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KUN nuværende...

> Nej, selskaber der producerer telefonerne.

> Min private linksamling så jeg hurtigt og nemt kan finde specs når

Tjek www.nowicom.com for at se hvor ufatteligt mange du mangler. De har
naturligvis heller ikke alle, men der er MANGE.

/Jacob

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-10-03 08:43

Takker, et suverent link

Mvh Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-03 20:49

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in

> Sony er boycuttet herfra, personlige årsager...

Men du har alligevel taget Ericsson med selvom deres mobiltelefoner
er produceret af firmaet "Sony Ericsson" ? :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 08:24

> Men du har alligevel taget Ericsson med selvom deres mobiltelefoner
> er produceret af firmaet "Sony Ericsson" ? :)

Ja, kan ikke lige blive enig med mig selv om Sony Ericsson er godt
pga Ericsson eller skidt pga Sony....

Historien er som følger:

1. En mand får en idé og hvordan man laver biler der ikke forurener.
2. Han tager patent på idén.
3. En eller flere oliesheiker køber patentet i dyre domme,
så de kan fortsætte med at tjene penge på olie, og vi
er "nødt til" at fortsætte med at forurene.

Den / de samme Sheiker ejer General Oil, General Oil ejer Sony.

Derfor boycutter jeg Sony.

Hvis der er én der ude der ved mere end jeg, vil jeg gerne høre det,
evt et link til den præcise sande historie bag.

Mvh Henrik

Fra : jec

Dato : 21-10-03 11:45

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er "nødt til" at fortsætte med at forurene.
>
> Den / de samme Sheiker ejer General Oil, General Oil ejer Sony.

Vrøvle historie. Der er ikke nogen der kan siges at eje Sony, udover 799.615
forskellige aktionære tilsammen.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/ar/2003/file/e_ar2003_09.pdf

Fra : Fischer

Dato : 21-10-03 12:39

> Den / de samme Sheiker ejer General Oil, General Oil ejer Sony.
> Derfor boycutter jeg Sony.

Det lyder som en vandre-historie. Men det kunne da være sjovt med en be-
eller af-kræftelse af den.

*Fischer

Fra : Jacob Andersen

Dato : 23-10-03 00:12

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sony er boycuttet herfra, personlige årsager...

Fed KOMPLET liste der makker.

/Jacob

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-10-03 13:00

Hej.

Her er lige en til rigmanden:
http://www.vertu.com/vertu/

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-10-03 13:41

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> wrote in message news:S6Qkb.1256$pg5.312@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Her er lige en til rigmanden:
> http://www.vertu.com/vertu/

Ja jeg kan godt forstå smilyen
Pris 3750£ = 40,147kr
Fuuucck.
--
Hilsen Martin.

Fra : Kostas

Dato : 20-10-03 13:45

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> wrote in

> http://www.vertu.com/vertu/

åååååååårrrrrrrhh hvaaaaaaaaaaaaad - euro 24.000,- for platin udgaven...

mvh

Kostas

Fra : Jensb

Dato : 20-10-03 13:56

> Mangler der noget på listen??
>
> Mvh Henrik

Sonyericsson

Jens

Fra : Jensb

Dato : 20-10-03 13:57

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg er lige nu ved at lave en KOMPLET liste
> over selskaber der laver mobiltelefoner / PDE'r.

PDE'r ?? Mener du PDA'er? eller er det bare mig der ikke ved hvad en PDE er?

Jens

Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-10-03 15:25

Jep, mente PDA, ikke PDE

Mvh Henrik

Fra : Jensb

Dato : 20-10-03 16:06

> Jep, mente PDA, ikke PDE

Ok, i så fald så er der jo også

Palm (eller de har vist skiftet navn til PalmOne tror jeg)
HP med deres iPaq
Dell
Casio
Fujitsu
Mitac - www.justmio.com
Toshiba

Jens

Fra : Fischer

Dato : 20-10-03 14:07

> Mangler der noget på listen??

Jeg ved ikke om disse stadig producerer:
AEG, Bosch, Mitsubishi, NEC.

*Fischer

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-10-03 15:18

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om disse stadig producerer:
> AEG, Bosch, Mitsubishi, NEC.

NEC har da ihvertfald en 3G telefon på markedet....

Venligst

Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-10-03 15:47

Links??

Mvh Henrik

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f93ee9d$0$27469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-10-03 16:05

> Links??

Nemt... Nec.com

Eller:

http://www.nec.se/templates/NEC_ProductMain.asp?id=4746

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 14:28

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mangler der noget på listen??

Jeg kan lige komme i tanke om LG og Sanyo!

Helmut Lotti

Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-10-03 15:46

Fandt sanyo her: http://www.sanyo.com/wireless/
Men LG kan jeg sgu itte finde....

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 16:12

> Men LG kan jeg sgu itte finde....

Prøve her http://www.lge.com/c_product/mobile/ci_2/gsm_mobile_pho.shtml

Helmut Lotti

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 09:20

Takker Helmut

Mvh Henrik

Fra : Th Frydensberg

Dato : 20-10-03 16:24

Henrik Andersen wrote:

> Fandt sanyo her: http://www.sanyo.com/wireless/
> Men LG kan jeg sgu itte finde....

http://www.lge.com/c_product/mobile/eng_ci_1.shtml
og
http://www.garmin.com/products/navTalkGSM/

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 09:22

Takker, men hvad er en CDMA telefon??

Mvh Henrik

Fra : Gunnar007

Dato : 20-10-03 16:10

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg er lige nu ved at lave en KOMPLET liste
> over selskaber der laver mobiltelefoner / PDE'r.

> [...]

Benefon - http://www.benefon.com/

Hilsen G

Fra : JMo.

Dato : 20-10-03 16:22

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in news:MXPkb.10657
$jf4.556832@news000.worldonline.dk:

> Hej, jeg er lige nu ved at lave en KOMPLET liste
> over selskaber der laver mobiltelefoner / PDE'r.
[snip]
> Mangler der noget på listen??

På det danske marked eller globalt set?

Maxon, HTC, Casio, Benefon, Nextel, Sendo, Sharp, Trium, Telit etc.

Alle gennem tiderne, eller kun nuværende?

Dancall, Hagenuk, B&O, Orbitel, Technophone etc.

Kun PDA'er med GSM indbygget, eller alle PDA'er?

HP/Compaq, Palm, Handspring, QTEK, Dell, etc.

Re-brandede telefoner, eller kun egentlige producenter?

O2, Orange, Ford, Volvo, Blaupunkt etc.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 20-10-03 19:03

JMo. wrote:
> [...]
> [snip]
>

> På det danske marked eller globalt set?
>
> Maxon, HTC, Casio, Benefon, Nextel, Sendo, Sharp, Trium, Telit etc.

Kyocera, Mitsubishi, Sharp, Neonode, CHEA, Philips, BenQ, AudioVox, Rim,
Compal, Handspring, Modottel, Kenwood

> Alle gennem tiderne, eller kun nuværende?
>
> Dancall, Hagenuk, B&O, Orbitel, Technophone etc.

Bosch

> Re-brandede telefoner, eller kun egentlige producenter?
>
> O2, Orange, Ford, Volvo, Blaupunkt etc.

Her er der nok nærmere flere 1000'ende.

\MK

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 09:29

> På det danske marked eller globalt set?

Globalt, hvis de virker på de danske net...

> Maxon, HTC, Casio, Benefon, Nextel, Sendo, Sharp, Trium, Telit etc.
>

> Alle gennem tiderne, eller kun nuværende?

Begge...

> Dancall, Hagenuk, B&O, Orbitel, Technophone etc.
>

> Kun PDA'er med GSM indbygget, eller alle PDA'er?

Kun MED gsm eller umts....

> HP/Compaq, Palm, Handspring, QTEK, Dell, etc.
>

> Re-brandede telefoner, eller kun egentlige producenter?

Kun egentlige producenter...

> O2, Orange, Ford, Volvo, Blaupunkt etc.

Takker mange gange...

Mvh Henrik

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-10-03 17:18

Hej

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote:

>Mangler der noget på listen??

Hvis du kigger på: www.gsmarena.com og/eller: www.mobile-review.com
kan du finde de fleste.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 09:32

Den første ser go ud, men det sidste er svær at tyde

Mvh Henrik

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-10-03 16:31

Hej

>Den første ser go ud, men det sidste er svær at tyde

Hva ?, kan du ikke Russisk ? Ude til venstre, øverst, står der eet
eller andet sted: 'English' tryk dér, så blir' det hele straks mere
forståeligt

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 18:52

> Hva ?, kan du ikke Russisk ? Ude til venstre, øverst, står der eet
> eller andet sted: 'English' tryk dér, så blir' det hele straks mere
> [...]

Ja, det var straks bedre

Mvh Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-03 20:50

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in

> SPV

Er det et firma ?

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 09:33

> Er det et firma ?

Nope, men det er det "mærke" den markedføres under,
ved ikke hvad producenten egentligt hedder....

Mvh Henrik

Fra : JMo.

Dato : 21-10-03 23:12

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in news:Qa6lb.11012
$jf4.585903@news000.worldonline.dk:

> Nope, men det er det "mærke" den markedføres under,
> ved ikke hvad producenten egentligt hedder....

Hardware: HTC (http://www.htc.com.tw/)
Software: Microsoft

Fra : Henrik Andersen

Dato : 22-10-03 10:12

Ok, men jeg kan ikke se noget om at det er dem der laver SPV'n???

Mvh Henrik

Fra : JMo.

Dato : 22-10-03 20:05

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in

[HTC]

> Ok, men jeg kan ikke se noget om at det er dem der laver SPV'n???

Nja, de må nok ikke skilte så meget med det - det er jo på ODM-basis for
Orange, så der er nok en passus i kontrakten om at HTC ikke skal udbasunere
det alt for meget.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-10-03 08:43

Jep, lyder sandsynligt, men hvor har du så fundet ude af det?

Fra : JMo.

Dato : 23-10-03 16:33

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in news:hELlb.11597
$jf4.655572@news000.worldonline.dk:

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=htc+spv+orange&lr=

Fra : Michael

Dato : 20-10-03 23:46

Hvad med Sagem?

Fra : Fischer

Dato : 21-10-03 04:51

"Michael" skrev kl. 00:46 i en meddelelse:
> Hvad med Sagem?

Måske er det over sengetid?

*Fischer

Fra : Henrik Andersen