Mail problemer med S55 via GPRS
Fra : Unge Petersen

Dato : 19-10-03 17:22

Jeg har problemer med den indbyggede mail-klient på Siemens S55. Når jeg
prøver at hente mail via GPRS (Telmore) får jeg at vide at der ikke kan
oprettes forbindelse til serveren (gælder for to forskellige mailservere).
Ved at ændre DNS-adressen i GPRS opsætningen til Oranges fik jeg hul igennem
en dags tid - men får nu at vide at der ikke kan oprettes forbindelse til
POP3 serveren - sikkert fordi de har lukket for adgangen.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre gennem Telmore (TDC's
DNS-adresse) eller om man kan indtaste en anden DNS-adresse der kan få
skidtet til at virke?

Mvh Rune

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 19-10-03 19:49

Hej.

Her er en link....
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/telefonmanualer/index.jsp?ComponentID=4905&SourcePageID=5928#1

Vælg Siemens og S55......
Det er beskrivelsen under beskeder hos TDC jeg har brugt, og det fungere
fint......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-10-03 20:26

On Sun, 19 Oct 2003 20:49:03 +0200, "Peter @ Team-PsHdO"
<nokia9902@spamfilter-get2net.dk> wrote:

>Vælg Siemens og S55......
>Det er beskrivelsen under beskeder hos TDC jeg har brugt, og det fungere
>fint......

Kan man så hente mail hos alle POP3 mailservere med den indstilling?
Eller kræver det abonnement hos TDC?

Kurt Brixen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-10-03 08:31

Hej.

> Kan man så hente mail hos alle POP3 mailservere med den indstilling?
> Eller kræver det abonnement hos TDC?

Du sætter pop3, login og password til din normale ISP, og så kun smtp´en til
teledanmarks.....

Mine indgående mail henter jeg fra paul.get2net.dk (+brugernavn
+adgangskode)
og mine udgående mail sendes igennem TDC´s server smtp.mail.dk

Som TDC skriver:
a.. Hvis du benytter en GPRS-dataforbindelse til at sende og hente e-mails
(se punkt 4), er det ikke sikkert du kan få adgang til din mail-udbyders
SMTP-server.
a.. Benyt da i stedet smtp.mail.dk (TDC Mobil's SMTP-server).

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-10-03 15:25

On Mon, 20 Oct 2003 09:30:53 +0200, "Peter @ Team-PsHdO"
<nokia9902@spamfilter-get2net.dk> wrote:

>Du sætter pop3, login og password til din normale ISP, og så kun smtp´en til
>teledanmarks.....

Tak for det. Så prøver jeg om det vil virke.
Jeg troede bare at jeg skulle have internetabonnement hos Teledanmark.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-10-03 21:35

On Mon, 20 Oct 2003 09:30:53 +0200, "Peter @ Team-PsHdO"
<nokia9902@spamfilter-get2net.dk> wrote:

>Du sætter pop3, login og password til din normale ISP, og så kun smtp´en til
>teledanmarks.....

Fint. Det virker!

Kurt Brixen

Fra : Unge Petersen

Dato : 19-10-03 21:54

Jeg har desværre været inde på denne side og er sikker på at min telefon er
sat rigtigt op

Mvh. Rune

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-10-03 08:26

Hej.

> Jeg har desværre været inde på denne side og er sikker på at min telefon
er
> sat rigtigt op

Ok, jeg kan kun sige at det fungerede da jeg satte min s55 op efter denne
"opskrift"....
Jeg er ingen ørn til dette, så jeg kan desværre ikke tilbyde at hjælpe
yderligere, vi må håbe at der er andre der er bedre til at hjælpe.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-10-03 08:34

Hej.

Lige for at opklare.....
Det er kun 3-4 dage siden jeg satte min op, så jeg går ud fra at
beskrivelsen på tdc´s side ikke er ændret i mellemtiden.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO