Hjælp mig, hvad hedder dette synthesizer-n~
Fra : Thomas H.

Dato : 24-10-03 20:23

Hjælp mig, jeg har et stykke musik siddende inde i mit hoved! Jeg vil gætte
på at det er fra slut-80'erne, jeg havde det nemlig på et gaaaammelt
kassettebånd engang. Det er noget synthesizer-agtigt noget, men jeg har lige
spillet det, sådan som jeg husker det, på klaveret.*

www.snabelapunktumdk.dk/Hvad_hedder_dette_nummer.mp3

Ja ja, det er måske ikke så kønt, det er bare lige spillet hurtigt, med et
par småfejl, men det er nu heller ikke meningen at det skal udgives *G*
....jeg er dog ikke heeelt sikker på, om slutningen er sådan, resten er sådan
jeg husker det

Kunne det være noget Harold Faltermeyer eller noget?

Thomas H. - www.thhe.dk

* Yamaha P50-m og Roland KR-33 hvis nogen skulle spørge

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-10-03 20:37

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> Mvh
> Thomas H. - www.thhe.dk
>

> * Yamaha P50-m og Roland KR-33 hvis nogen skulle spørge

Har absolut ingen ide, desværre.. Men okay spillet da ;)

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 24-10-03 20:59

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har absolut ingen ide, desværre.. Men okay spillet da ;)

Okey, ja jeg måtte nu spille det om 3-4 gange, men gad ikke blive ved, til
det var helt fejlfrit

Fra : Morten H

Dato : 24-10-03 21:18

"Thomas H." wrote:

> Det er noget synthesizer-agtigt noget, men jeg har lige
> spillet det, sådan som jeg husker det, på klaveret.*

Ellers fornemt spillet. Ren nostalgi.
Jeg skyder på Koto - Visitors.

Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 24-10-03 21:33

"Morten H" <mortenh12345@notmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers fornemt spillet. Ren nostalgi.

Tak tak

> Jeg skyder på Koto - Visitors.

Ok, sikker ??? Jeg synes faktisk ordet "Visitors" ringer en klokke, eller
også er det bare min tinitus ..

Fra : Morten H

Dato : 24-10-03 21:44

"Thomas H." wrote:

> Ok, sikker ??? Jeg synes faktisk ordet "Visitors" ringer en klokke, eller
> også er det bare min tinitus ..

110% sikker!

Lød lige i starten lidt som culture beat eller maxx.
Men det er "omkvædet" af koto's visitors uden tvivl.

Du kunne vel ikke fortælle mig noderne/akkorderne?
For jeg gad egentlig også godt kunne spille den.

Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 24-10-03 21:58

> 110% sikker!

Ok, må lige se hvad eDonkey-webshoppen siger til det
Den er i øvrigt fra 1985, siger internettet...

> Lød lige i starten lidt som culture beat eller maxx.

Ja måske, de havde lidt af de samme ting, men sjældent flere strofer som den
anden der.
Men det var da meget godt jeg lige spillede det, ellers havde den jo nok
været lidt svær at gætte, hehe.
"altså det er den der spiller noget med, daa da da da daaa da da da da..."

> Men det er "omkvædet" af koto's visitors uden tvivl.

okey..

> Du kunne vel ikke fortælle mig noderne/akkorderne?
> For jeg gad egentlig også godt kunne spille den.

Hehe, nu har jeg jo ikke hørt den i ...ja sikkert 15 år, så det ville undre
mig hvis jeg spiller den det rigtige sted, og egentlig også hvis alle
strofer og akkorder er rigtige, men ellers er det da lige ud af landevejen
Cm, Eb, Bb osv. osv. osv. og så lige en Ab

Thomas

Fra : Morten H

Dato : 24-10-03 22:21

"Thomas H." wrote:

> [...]
> strofer og akkorder er rigtige, men ellers er det da lige ud af landevejen
> Cm, Eb, Bb osv. osv. osv. og så lige en Ab

Tak for det.

Akkorderne stemmer faktisk helt overens med original versionen.
Ganske godt gået / husket!

Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 26-10-03 08:51

> Akkorderne stemmer faktisk helt overens med original versionen.
> Ganske godt gået / husket!

Yes, det var sgu den )
Ja den er i Cm, der er dog én tone i melodien, i det jeg spiller der er
forkert, men ellers er da det da meget godt husket ja Det er nu ikke så
svært med den slags simple melodier, men der er godt nok nogle man ikke bare
lige kan spille ud fra hukommelsen, hvor man simpelthen ikke kan finde
akkorderne og bassen, jeg kan huske at jeg havde voldsomme problemer med
f.eks. My Girl And Me, med Gangway, phew

Thomas

Fra : High End

Dato : 29-10-03 14:50

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> akkorderne og bassen, jeg kan huske at jeg havde voldsomme problemer med
> f.eks. My Girl And Me, med Gangway, phew

Det var dog ikke helt rigtigt husket.... for slutningen var jo helt
forkert...

Fra : Thomas H.

Dato : 29-10-03 14:54

"High End" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog ikke helt rigtigt husket.... for slutningen var jo helt
> forkert...

Jo næsten!