Pearl Jam i Danmark?
Fra : e_coli

Dato : 24-10-03 18:12

Hej Alle,

Jeg er lidt nysgerrig: Hvor mange gange (og hvor og hvornår) har Pearl Jam
spillet i Danmark?
Jeg har selv Roskilde 1992 og 2000 og så på Heyday i 1995. Men jeg ved, at
de spillede før 92 - det var vistnok på Musikcaféen, men jeg kan sgi' ikke
huske det helt. Er der tilfældigvis en fan, der var der?

- ed.

Fra : Jakob Lyhne Thuesen

Dato : 24-10-03 19:34

Hey

Officielt har de spillet i DK 3 gange.

'92 og '00 på Roskilde og i '95 på det såkaldte Heyday.

'95 på Heyday var uden Eddie Vedder og med Niel Young i stedet med deres
Mirrorball album

Jeg mindes ikke nogen uofficelle gigs i DK, så jeg holder mig til de 3.

Spændende om de overhovedet kommer til DK mere med deres 2 MEGET uheldige
oplevelser.

Håber det kan bruges...

Mvh

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-10-03 20:28

Jakob Lyhne Thuesen (faril@faril.dk) skrev følgende:

> Spændende om de overhovedet kommer til DK mere med deres 2 MEGET
> uheldige oplevelser.

2?

- Martin

Fra : Jakob Lyhne Thuesen

Dato : 24-10-03 21:42

Ja, Roskilde i 1992 og Roskilde i 2000

/Jakob

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-03 22:02

Jakob Lyhne Thuesen wrote:

> Ja, Roskilde i 1992 og Roskilde i 2000

Næste spørgsmål: Hvad skete der i 1992?

/David

Fra : Jakob Lyhne Thuesen

Dato : 25-10-03 15:38

Der skete flere ting i 1992.

Pearl Jam (PJ) gav koncert i Sverige (mener jeg) lige før koncerten på
Roskilde. Ved koncerten i Sverige fik Eddie Vedder stjålet en lille
"hånd-kuffert" - hans egen personlige kuffert hvor han opbevarede personlige
noter, tekster (både gamle og nye), samt en masse andet.

Bl.a. dette tyveri samt deres succes, som blev helt overvældende for hele
bande medførte at de alle (bandet) var trætte af det hele og at det så
kulminerede i Roskilde i 1992.

Eddie Vedder oplevede under koncerten at body guards'ne var hårde ved
publikum og det fik ham til at se rødt og han kom op og sloges med dem under
koncerten (en version af hvad der skete - virker som den rigtige, da det er
undersøgt lidt).

Efter Roskilde 1992 aflyste de resten af koncerter og tog en pause. Bl.a.
dette og andre sammenstød med pressen er bl.a. grunden til at PJ aldrig
giver interview, men kun udtalelser samt at de kun officielt har udgivet 2
musik videoer. Der findes flere musik videoer, men det er europæiske
udgivelser og ikke officielle udgivelser fra PJ.

Håber det gav lidt lys over sagen

Mvh

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 24-10-03 23:14

On Fri, 24 Oct 2003 19:12:29 +0200, "e_coli" <eddie_coli@yahoo.com>
wrote:

>Jeg har selv Roskilde 1992 og 2000 og så på Heyday i 1995. Men jeg ved, at
>de spillede før 92 - det var vistnok på Musikcaféen, men jeg kan sgi' ikke
>huske det helt. Er der tilfældigvis en fan, der var der?

De spillede i Pumpehuset 09-02-1992:
http://www.jambase.org/concert.php?&id=59

Kanon koncert, har den på CD.

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Stampe

Dato : 25-10-03 15:34

On Sat, 25 Oct 2003 00:14:21 +0200, Jacob <jjlarsen@fabel.dk> wrote:

>De spillede i Pumpehuset 09-02-1992:
>http://www.jambase.org/concert.php?&id=59
>
>Kanon koncert, har den på CD.

Det kan jeg bekræfte - jeg var der. En helt fantastisk oplevelse af et
band, der i den grad var på bølgelængde med publikum.
Den var oprindelig placeret i Musikcafe'en. Der var plads til 250! Den
blev så med meget kort varsel flyttet til Pumpehuset. Så kort varsel
at billetter skulle købes ved indgangen. Der var mange der gik
forgæves.