Songs We Taught Baby Woodrose
Fra : L M N

Dato : 17-10-03 15:15

Det kan bli en ganska kul uppgift att vaska fram influenser
och stölder precis som fans gjort med Cramps. Jag har precis spelat
LPn nu och det finns MYCKET gammal garage och psych man kan hitta
små fragment av.

På rak arm kan jag säga att riffen på "Never Coming Back"
är lyft från "My Brother The Man" med We The People.
Vidare så hittar man i "Disconnencted" lån från Blue Things
"Social End Product" etc.

Kul uppgift för den som letar. Petter??

Fra : L M N

Dato : 17-10-03 15:17

On Fri, 17 Oct 2003 14:15:21 GMT, lmn3@höööme.se (L M N) wrote:

> Vidare så hittar man i "Disconnencted" lån från Blue Things
> "Social End Product" etc.

Blue Stars heter dom och inget annat...

Fra : burrito@brother.ludd~

Dato : 17-10-03 16:05

lmn3@höööme.se (L M N) writes:

> Blue Stars heter dom och inget annat...

Tyckte väl att det lät som en obekant Blue Things-sång.

/Petter

Fra : L M N

Dato : 17-10-03 16:18

On 17 Oct 2003 17:05:06 +0200, burrito@brother.ludd.luth.se wrote:

> Tyckte väl att det lät som en obekant Blue Things-sång.

Blue Stars ....

Blue Things är en amerikansk psychgrupp som gjort en del bra.

Fra : burrito@brother.ludd~

Dato : 20-10-03 08:31

lmn3@höööme.se (L M N) writes:

> Blue Stars ....
>
> Blue Things är en amerikansk psychgrupp som gjort en del bra.

Ja

Fra : burrito@brother.ludd~

Dato : 17-10-03 16:05

lmn3@höööme.se (L M N) writes:

> [...]
> är lyft från "My Brother The Man" med We The People.
> Vidare så hittar man i "Disconnencted" lån från Blue Things

Ah, We The People-stölden kände jag till. Att dom lånat från
Blue Things däremot visste jag ej.

Ska lyssna lite på BW till helgen får vi se om jag kommer på
nåt mer.

/Petter

Fra : L M N

Dato : 17-10-03 16:20

On 17 Oct 2003 17:04:34 +0200, burrito@brother.ludd.luth.se wrote:

> Ah, We The People-stölden kände jag till. Att dom lånat från
> Blue Things däremot visste jag ej.
>
> Ska lyssna lite på BW till helgen får vi se om jag kommer på
> nåt mer.

Tanken är att jag skall försöka sätta ihop en "Songs We Taught" på CD
så småning. Behöver dock tips.

Fra : John Due

Dato : 18-10-03 22:56

burrito@brother.ludd.luth.se wrote in message news:<yy1n0bzkirh.fsf@brother.ludd.luth.se>...
> lmn3@höööme.se (L M N) writes:

Hejsan!

Sjov leg! :)

Bluestars?

"Pouring water on a drowning man" er også titlen på en gammel
soulballade med James Carr. Ganske fint nummer med Baby Woodrose, med
en video til som jeg så i Boogie for et stykke tid siden. "You own it"
minder utroligt meget om "I need a little loving" med Foggy Notions!

Men jeg er sikker på der er flere...!

Fra : L M N

Dato : 19-10-03 09:39

On 18 Oct 2003 14:56:16 -0700, furryfreak@ofir.dk (John Due) wrote:

> Hejsan!
>
> Sjov leg! :)

> Bluestars?

Yes. jag korrektade det....

> [...]
> en video til som jeg så i Boogie for et stykke tid siden. "You own it"
> minder utroligt meget om "I need a little loving" med Foggy Notions!

Man hittar mycket Royal Beat Conspiracy också. Måste vara stora
fans.

> Men jeg er sikker på der er flere...!

Ja, och tack för hjälpen.

Fra : John Due