Lovlige MP3'er fra nettet
Fra : Allan Bach

Dato : 14-10-03 17:26

Nogen der kender til en tjeneste i danmark eller udlandet hvorfra man kan
downloade / abbonnomere på mp3'er / WMA'er ??

Det er et kriterie at det er fuldt lovlig i henhold til dansk lovgivning
samt at det er muligt at få al den musik der er 'oppe i tiden'

Har prøvet at søge nettet men er blevet skuffet indtil videre.... Har set
Emusic, men deres udvalg er stærkt begrænset. TDC har også en tjeneste, men
der skal man være bredbåndskunde hos dem for at få adgang hvilket jeg ikke
er....

Jeg vil meget gerne høre fra folk der kender andre alternativer

Mvh.

Allan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-03 17:40

Allan Bach wrote:

> [...]
> der skal man være bredbåndskunde hos dem for at få adgang hvilket jeg ikke

Hvis du venter nogle uger, skulle Microsoft være på markedet med de
samme melodier som TDC sælger, og vist til en billigere pris
(forhåbentligt kan det starte en priskrig). Apple kommer vel også til
Europa med deres iTune til Windows.

Du skal nok ikke forvente at kunne købe musikken i mp3-format foreløbig.
Hvis de nuværende (og snart kommende) tiltag med låste formater bliver
en succes, er det nok tvivlsomt om vi nogensinde får lov at købe
musikken i et mere åbent format. Men hva' så sparer vi de penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan Bach

Dato : 14-10-03 18:25

> [...]
> samme melodier som TDC sælger, og vist til en billigere pris
> (forhåbentligt kan det starte en priskrig). Apple kommer vel også til

Ok, det lyder godt.... har du nogle links eller andet hvor man kan læse om
det. Jeg er bestyrelsesmedlem i en festforening hvor vi gerne vil holde at
inden for lovensrammer, men stadig kunne gøre brug af alle de fordele det
giver at kunne afspille sin musik digitalt fra en computer! - Og vi skal
snart finde ud af, hvad det er vi vil satse på i fremtiden.

Vil de også udbyde musik af danske kunstnere ???

Jeg synes det er utrolig at musikbranchen endnu ikke har været på banen med
sådanne muligheder, men de vil åbenbart hellere smide pengene i
Antipiratgruppen end gode alternativer til piratkopiering!

> [...]
> en succes, er det nok tvivlsomt om vi nogensinde får lov at købe
> musikken i et mere åbent format. Men hva' så sparer vi de penge.

Om det er MP3 eller WMA er ikke så afgørende... sålænge de gængse afspillere
som Winamp kan klare formatet går det nok!

- Allan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-03 19:30

Allan Bach wrote:

> Ok, det lyder godt.... har du nogle links eller andet hvor man kan læse om
> det.

Der har været skrevet en del om det i dagspressen, gå ind på din
foretrukne avis' hjemmeside, og brug søgefunktionen.

> Jeg er bestyrelsesmedlem i en festforening hvor vi gerne vil holde at
> inden for lovensrammer, men stadig kunne gøre brug af alle de fordele det
> giver at kunne afspille sin musik digitalt fra en computer!

Se, nu risikerer du at støde ind i et andet problem. Du kan ikke være
sikker på, at I må afspille musikken i en forening, når I har købt den
på nettet. Jeg kan forestille mig, at man kun kan købe musikken til
privat brug, så inden I køber, bør I tjekke betingelserne på salgssiden.

> Vil de også udbyde musik af danske kunstnere ???

Bibliotekerne er på vej med noget, men jeg ved ikke, om det både bliver
ny og gammel musik. Du kan sikkert også finde noget om dette i
net-avisernes arkiv ellers prøv på bibliotek.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen