Mp3 database
Fra : Søren Hansen

Dato : 13-10-03 19:45

Hvilket program er det bedste til at holde styr på mp3 filer?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-10-03 20:14

IMHO MPEG Audio Collection http://j-faul.virtualave.net/

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 21:49

On Mon, 13 Oct 2003 21:14:02 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> wrote:

>"Søren Hansen" <soren@jubo.dk> skrev i en meddelelse
>
>IMHO MPEG Audio Collection http://j-faul.virtualave.net/

Bruger jeg også. Hvis det kun er til mp3 så er dette program
fremragende

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter G

Dato : 14-10-03 13:23

Ivan V. Klattrup skrev:

> "Søren Hansen" <soren@jubo.dk> skrev i en meddelelse
>
> IMHO MPEG Audio Collection http://j-faul.virtualave.net/

NB. Det er blevet opdateret og forbedret (2.92) af andre programmører. Faul
havde ikke tid.

Se http://sourceforge.net/projects/mac/

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-10-03 22:33

On 14 Oct 2003 12:23:00 GMT, Peter G <PeterG@despammed.com> wrote:

>NB. Det er blevet opdateret og forbedret (2.92) af andre programmører. Faul
>havde ikke tid.
>
>Se http://sourceforge.net/projects/mac/

Nice, det havde jeg ikke opdaget

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-10-03 07:07

Søren Hansen skrev:

> Hvilket program er det bedste til at holde styr på mp3 filer?

iTunes? (Nu også til Windows) Jeg er i hvert fald godt tilfreds - og så
er det gratis, kan kode mp3, brænde musik-cd'er osv.

http://www.apple.com/itunes/

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-10-03 11:47

On Sat, 18 Oct 2003 08:07:12 +0200, jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund
Jensen) wrote:

>iTunes? (Nu også til Windows) Jeg er i hvert fald godt tilfreds - og så
>er det gratis, kan kode mp3, brænde musik-cd'er osv.
>
>http://www.apple.com/itunes/

Både og. Den er fin til katalogosering oma.
Men til at rippe er den ikke optimal. Der er ikke
instillingsmuligheder nok, heller ikke til skrivning af tags.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-10-03 12:20

Morten Bowman Hansen skrev (om iTunes):

> Den er fin til katalogosering oma. Men til at rippe er den ikke optimal.
> Der er ikke instillingsmuligheder nok, heller ikke til skrivning af tags.

Bare af nysgerrighed: Hvad savner du?

(Jeg bruger selv iTunes - er i øvrigt meget tilfreds - og vil jo gerne
vide, hvad jeg eventuelt går glip af)

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-10-03 17:26

On Sat, 18 Oct 2003 13:20:27 +0200, jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund
Jensen) wrote:

>Bare af nysgerrighed: Hvad savner du?
>
>(Jeg bruger selv iTunes - er i øvrigt meget tilfreds - og vil jo gerne
>vide, hvad jeg eventuelt går glip af)

Jeg mangler at den kan skrive tag'sene som _jeg_ vil have det.
Kunstner - Album / # kunstner - titel

Det kan man ikke ændre i iTunes. Og så ved jeg heller ikke, endnu
ihvertfald, hvordan den har det med diverse copycontrols?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Egart Andersson

Dato : 09-11-03 17:49

Er der mon nogen der kan bringe lidt klarhed over følgende:

Først spørger Søren om et program til at holde styr på mp3 filer,
og så svarer Ivan K. med IMHO MPEG Audio Collection
http://j-faul.virtualave.net/
hvortil Peter G. oplyser, at Faul ikke havde tid til opdatering og
forbedring, men
henviser til http://sourceforge.net/projects/mac, men hvor Jesper J.
foretrækker
http://www.apple.com/itunes, men hvor morten H. ikke er helt tilfreds.

Nu har jeg prøvet at downloade iTunes, men får svaret, at det kun går til
Win 2000 eller XP.
Kort sagt, jeg har Windows 98 (og ikke Macs), hvilket program kan jeg bruge
til at holde styr
på mp3 filer? Det er altsammen interessante indlæg, men jeg kan ikke
gennemskue, hvad
jeg kan bruge og vil derfor være glad for et enkelt forklarende svar. Tak.
Egart A.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-03 17:55

MPEG Audio Collection http://sourceforge.net/projects/mac er godt

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Egart Andersson

Dato : 09-11-03 18:29

Ja men betyder det program jeg kan få på
http://sourceforge.net/projects/mac
da ikke, at det er beregnet til en MAC-computer? og altså ikke til min p.c.
hvor jeg bruger Windows 98 ?
Undskyld, jeg er ikke klogere. Hilsen Egart

Egart Email Me
"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fae7165$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-03 18:49

> [...]
> http://sourceforge.net/projects/mac
> da ikke, at det er beregnet til en MAC-computer? og altså ikke til min

Det er beregnet til windows 95 / 98 / 2000
MAC er en forkortelse af Mpeg Audio Collection

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Dan Spares

Dato : 10-11-03 14:50

Hmmmm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-11-03 15:55

"Dan Spares" <danspares@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmmm

det er dog de mest intetsigende kommentarer du spreder om med, et par af
dagens eksempler fundet i forskellige grupper: hmmmm, dyrt, luft & Pia Ulla.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 10-11-03 16:37

On Sun, 9 Nov 2003 17:48:38 +0100, "Egart Andersson"
<exlibris@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ikke gennemskue, hvad jeg kan bruge og vil derfor være glad for et enkelt forklarende svar.

http://members.home.nl/fchilli/mp3db/

MP3 Database.. Det er desværre ikke blevet opdateret i meget lang tid,
men jeg har brugt det nu i flere år. Det fungerer, og er godt. Mange
muligheder; Mange kan blandt andet vælge mp3 filer i databasen ud til
an musikcd brænding. Når filerne vælges opdateres med hvor megen
sammenlangt tid man nu har på cden. Når alle filer er valgt, fortæller
programmet selv hvilke CD'er den vil have, for at samle filer klar til
brænding. Mange andre utils.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau