Tim Christensen og Beatles
Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 12-10-03 17:08

Jeg skal lave stor opgave om Tim Christensen, hvor jeg skal sammenligne ham
med Beatles. Men da jeg ikke kender specielt mange Beatles-sange, vil jeg
spørge jer derude, om hvilke Beatles-sange I synes lyder mest som Tim
Christensen og omvendt. Og hvis I kan sammenligne en bestemt sang af Tim
Christensen med en bestemt sang af Beatles, ville det også være en stor
hjælp. Skriv sangens titel og hvilket album den er fra.

På forhånd tak!

Hilsen Jeppe

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-10-03 23:14

Jeppe Schaumburg Jensen (jsj@e-box.dk) skrev følgende:
> [...]
> sammenligne en bestemt sang af Tim Christensen med en bestemt sang af
> Beatles, ville det også være en stor hjælp. Skriv sangens titel og

Og hvad skal du så lave?

- Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-03 06:11

Martin Petersen wrote:

> [...]

Forhåbentlig mest omvendt, ellers får du 03 af undertegnede.

> Og hvad skal du så lave?

Han skal da klippe/klistre det over i sin opgave, og den skal vel også
udskrives.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 13-10-03 14:02

> Forhåbentlig mest omvendt, ellers får du 03 af undertegnede.

> Han skal da klippe/klistre det over i sin opgave, og den skal vel også
> udskrives.

Selvfølgelig skal jeg ikke klippe/klistre noget som helst - jeg spørger for,
at jeg ikke skal sidde og (nær)lytte samtlige Beatles-sange, for jeg har
ikke noget stort kendskab til deres repertoire, og det tænkte jeg, at der
var nogen her i gruppen, der havde.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-10-03 13:29

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:

> [...]
> ikke noget stort kendskab til deres repertoire, og det tænkte jeg, at der

Hvis du ikke har noget nærkendskab til Beatles, hvorfor vil du så
sammenligne de to? Tim Christensen er ikke mere konkret inspireret af
Beatles end så mange andre er.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-10-03 14:20

Kim Ludvigsen wrote:

> Forhåbentlig mest omvendt, ellers får du 03 af undertegnede.

Du er sgu da effektiv.

Måske du skulle have postet under dæknavn, Jeppe?

LOL

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 13-10-03 14:00

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad skal du så lave?

Når jeg har fundet nogle sange jeg vil arbejde med, skal jeg bl.a. lave
funktionsharmonisk analyse af dem og auditiv analyse af de forskellige
instrumenter, herunder indspilningsteknikken. Og så skal sangene fra Tim
Christensen sammenlignes med dem fra Beatles.

Fra : Mogens L

Dato : 13-10-03 20:35

Hej Jeppe

Generelt kan du bare sammenligne de mest "Lennonske" Beatlessange med Tim C.

Hvor Tim henter sin inspiration fra ligger han heller ikke skjul på -
Lennon! "In My Life", "Don´t Let Me Down" er helt sikker inspirationssange
for Tim C.

Held og lykke!

Mogens

Fra : Erik O

Dato : 12-10-03 14:06

Hej Jeppe,

Jeg er ikke den store Tim fan, så jeg kender stort set kun hans musik fra
radio og tv. På trods af, at han taler meget om John Lennon, læner han sig -
efter min mening - meget mere op ad Paul McCartney.
Det er svært at henvise til bestemte Beatles-sange, da Tim jo trods alt ikke
stjæler direkte, men en enkelt sang dukker ofte op når jeg hører ham, nemlig
The Fool On The Hill fra Magical Mystery Tour.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er da et bud !?

Venlig hilsen
Erik