Egne aktieberegningsdatabasefiler søges
Fra : Hulemanden

Dato : 13-04-01 15:37

Har nogen selv udarbejdet en database, enten Microsoft Access eller
Staroffice, som de vil dele med andre?

Jeg mangler et system, der udfra mine aktiehandler, kan beregne årets
resultat for hver aktie og naturligvis regne de aktieresultater sammen til
en total i en årlig rapport.

Der skal mindst være en tabel med aktienavn og en med transaktioner.

Det skal give to rapporter: Beholdningen til enhver tid (mindst pr 31/12) og
årets resultat for hver aktie.

Hvis I har en database fil så må I meget gerne sende den til
thulemanden@yahoo.co.uk

En regnearksfil kan også gøre det.

Årsag:
Jeg er ikke intresseret i at købe et stjernebestrøet kommercielt system til
en formue, men tænkte på at lave det selv. Men hvis en allerede har lavet
det er det jo dumt at begynde forfra. Der må være mange, der selv har lavet
den slags.

m.v.h.

Henrik Eismark

Fra : F.Larsen

Dato : 15-04-01 17:47

Hvorfor tilmelder du dig ikke en af de on-line ydelser som bankerne tilbyder... En
anden mulighed er xcse.dk

--
Flemming

Fra : Hulemanden

Dato : 16-04-01 16:49

"F.Larsen" <N0Spam@usa.net> wrote in message news:yekC6.42449> Hvorfor
tilmelder du dig ikke en af de on-line ydelser som bankerne tilbyder..

Det er fordi jeg bruger Etrade og Basisbank. Basisbank har nogle
indekskontrakter men ikke aktiesalg.
Det er nemt hos Basisbank, for de sender bare en besked om det samlede
resultat og samtidig til skattevæsenet. Genialt og billigt.

.. En
> anden mulighed er xcse.dk
Det kigger jeg så på, men jeg vidste ikke den DAF cd-rom jeg fik som medlem
gav Stockwatch aktieberegning med i abonnementet. Det har jeg installeret nu
og har styr på det. Det er ideelt. Perfekt.

Medlemsskab af DAF er en rigtig god ide. F.eks. har jeg bedt om rådgivning
om uoverensstemmelser i rapporteringen hos min handler og håber at få et
godt råd, når alle er på arbejde igen.

Fra : Fonz

Dato : 16-04-01 08:40

Jeg har for nogle måneder siden købt bogen:
"Java 2 from scratch" fra forlaget QUE (DKK 338,00).

Det er en lærebog i Java programmering, der medfølger en CD med
kildekode - lige til at compilerer.

Det sjove ved den er at der gennemgås eet projekt (case) ... og det er
"Stock Tracker"!

Jeg kørte lidt træt i det, og blev ikke færdig.

Du kan eventuelt kigge i boghandelen (Gad) på den, og danne dig et
indtryk.

Go' vind - Fonz