I aften skal jeg se...
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-10-03 14:50

Indiana Jones på DVD !

Vent til I ser DVD menu'erne - flotteste og mest sublime DVD menuer
nogensinde set.

Og filmenes tekniske kvalitet - wow - I bliver ikke skuffet.

Jeg vil vædde med, at Star Wars kommer på DVD næste år

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-10-03 15:32

"Thomas Mouritsen" <milesinvalid@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og filmenes tekniske kvalitet - wow - I bliver ikke skuffet.
>
> Jeg vil vædde med, at Star Wars kommer på DVD næste år

Sårn en megapakke med dem alle I? Pris? købes hvor? :)

Mikael

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-10-03 16:43

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sårn en megapakke med dem alle I? Pris? købes hvor? :)

Købt i Laserdisken.

Det er Region 1 udgaven jeg har - den engelske Region 2 er klippet.

Fra : Christoffer

Dato : 08-10-03 16:34

> [...]
>
> Og filmenes tekniske kvalitet - wow - I bliver ikke skuffet.
>
> Jeg vil vædde med, at Star Wars kommer på DVD næste år

Det leder rigtig godt :) Indiana Jones er sku for sej. Er det R2 versionen
du har? Jeg har set på cdwow.com at man kan få en uncut R1 og en R2 så jeg
er da vildt i tvivl om hvad for en jeg skal købe. Er der nogen der ved om
den danske R2 version er cutted?

Mvh
Christian

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-10-03 19:34

Christoffer wrote:
Er
> der nogen der ved om den danske R2 version er cutted?

Thomas siger at der er klippet i R2 udgaven.. Jeg vil gerne vide hvad der er
klippet ud :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christoffer

Dato : 08-10-03 19:44

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> Er
>
> Thomas siger at der er klippet i R2 udgaven.. Jeg vil gerne vide hvad der

Men det er den engelske R2 version han siger er klippet. Gælder det så også
for den danske R2?

Mvh
Christian

Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-03 20:15

> Men det er den engelske R2 version han siger er klippet. Gælder det så
også
> for den danske R2?

Nej!

Den engelske version i R2 er som regel *altid* klippet i forhold til alle de
andre R2 udgivelser, da England har en latterlig censurlovgivning. Bl.a.
også derfor, at filmene på TV3 og 3+ altid er skamklippet.

Så undgå for ALT i verden UK R2 udgivelser, men køb trygt danske R2
udgivelser, da den danske censurlovgivning nærmest er ikke-eksisterende, og
det er godt!

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 11:28

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Så undgå for ALT i verden UK R2 udgivelser, men køb trygt danske R2
> udgivelser, da den danske censurlovgivning nærmest er ikke-eksisterende,
og
> det er godt!

Og også noget vrøvl, op til flere studier samarbejder over landegrænser og
hvis den er klippet i reg2-UK kan du være sikker på at den er det samme i
dansk reg2 - en god måde at se det på, er ved at bruge
http://www.dvdcompare.org.uk/ og se om titlen i reg2-UK har danske
undertekster, har den det kan du være forvisset om, at det er samme DVD tryk
bare med et nyt dansk omslag der ligger i dit cover.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-10-03 14:07

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
tryk
> bare med et nyt dansk omslag der ligger i dit cover.

Det sidste er rigtigt nok, men det første er heldigvis noget vrøvl.
Det er efterhånden længe siden at DK har fået en udgave der er
blevet censureret i England.

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-10-03 08:45

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og også noget vrøvl, op til flere studier samarbejder over landegrænser og
> hvis den er klippet i reg2-UK kan du være sikker på at den er det samme i
> dansk reg2

Nix! Det er helt forkert. De store udgivere har opdelt region 2 i mindre
områder netop for at have mulighed for at differentiere ved udgivelser, der
kræver censur i enkelte lande, men ikke i andre. Warner, MGM og Buena Vista
bruger således betegnelsen "D" efterfulgt af et nummer for at angive
version. D1 er fx. kun beregnet til UK, mens D6 udelukkende er til det
skandinaviske marked.

Det er ved at være mange år siden, at man automatisk censurede efter laveste
fællesnævner og herefter udgav denne version til alle. De obligatoriske
eksempler er Fight Club og The Matrix, der begge er klippede i den engelske
version, men ikke i den danske.

> [...]
tryk
> bare med et nyt dansk omslag der ligger i dit cover.

Rigtigt. Man skal bare være opmærksom på, at dvdcompare a) som udgangspunkt
altid anvender den britiske version for sammenligningen og b) ikke altid er
lige gode til at skrive det med undertekster på (især ikke ved sammeligning
mellem flere europæiske versioner). At en dvd står som værende censureret
hos dvdcompare er derfor aldrig ensbetydende med, at den tilsvarende danske
udgivelse også er der.

--
Jens Thomsen
"Selvmodsigelse er en menneskeret.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-10-03 22:27

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas siger at der er klippet i R2 udgaven.. Jeg vil gerne vide hvad der
er
> klippet ud :)

I den engelske Reg. 2 udgave, er der klippet lidt over 1 minut i Temple Of
Doom, i offer-sekvensen - scenen hvor manden i buret bliver sænket ned i
lava'en.

Det er slet ikke sikkert, at der er klippet i denne scene, i den danske
Region 2 udgave - alle danske udgaver jeg har set af filmen, ser urørte ud
(så vidt jeg husker).

Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-10-03 14:43

Jeg ved godt at man ikke må reklamere, men i dette tilfælde gør jeg en
undtagelse...

Den danske uklippede version kan fåes på www.dvdpusheren.dk til 449,- incl
gratis forsendelse.
Den kan også fåes på www.dvdon.dk til 439, men det er den svenske udgave og
uden forsendelse...

Mvh Morten Nielsen

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-10-03 14:54

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Den danske uklippede version kan fåes på www.dvdpusheren.dk til 449,- incl
> gratis forsendelse.
[klip]

Hej Morten.

Har DVDpusheren bekræftet at den ikke er beskåret som den engelske? Jeg har
nemlig skrevet til dem i dag og de har indtil videre svaret at de vil spørge
producenten.

Venlig hilsen
Dag Stinus