Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af 1gb Memory stick i USA
Fra : kunstner5.com

Dato : 31-10-03 02:42

Hej Alle.
Jeg har tidligere i denne gruppe brokket mig over Sony Memorystick-priser. I
Danmark koster den billigste 1gb stick 4000 kr, ifølge edbpriser.dk.

Men på ebay.com i USA har jeg snakket med nogen sælgere, der kan gøre det
for under 2500 kroner. De vil gerne sende til europa, og de 2500 kr. er
inkl. fragt til Danmark. Jeg ved selvfølgelig ikke om man kan stole på
sådanne handeler - 2500 kr. lyder næsten for godt til at være sandt. Memory
sticksene er helt nye, og jeg tror mere disse "handlere" er firmaer, der
lever af at sælge gennem ebay (men hvad ved jeg?). Den mest lovende
memorystick-sælger, har dog lavet flere tusinde handeler og har fået en god
"rating" inde på ebay... Men jeg har ikke lyst til at sætte 2500 kr. ind på
en fremmeds konto uden 100% garanti for at jeg får varen.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med køb af fotoudstyr i udlandet?
Skulle nogen ligefrem have prøvet ebay, ville det jo være genialt, men alm.
billige udlands-onlineshops er også ok!

Håber nogen kan hjælpe mig med at spare penge

Hilsen
Claus Jungersen
-------------------
www.kunstner5.com

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 31-10-03 09:10

On Fri, 31 Oct 2003 02:42:12 +0100, "kunstner5.com"
<kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote:

> [...]
>Danmark koster den billigste 1gb stick 4000 kr, ifølge edbpriser.dk.
>
>Men på ebay.com i USA har jeg snakket med nogen sælgere, der kan gøre det

Du skal bare huske at kalkulere med risikoen for, at den bliver
opsnappet i tolden (uanset om du køber den på Ebay eller i en ikke-EU
onlineshop), hvorefter du ikke har sparet én krone (snarere tværtimod)
ifht. danske priser..
Køb desuden kun på Ebay (og alle andre steder på nettet, der kræver
forudbetaling), hvis du kan betale med kreditkort - alt andet er at
smide penge ud af vinduet i bogstavlig forstand.

KS

Fra : Morten Larsen

Dato : 31-10-03 15:12

Mig bekendt er der ikke told eller andre afgifter, undtaget moms, på vare
fra f.eks. USA, når det drejer sig om digitale kameraer eller tilbehør til
disse.

Hilsen
Morten

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 31-10-03 15:35

On Fri, 31 Oct 2003 15:12:11 +0100, "Morten Larsen" <mla@atol.dk>
wrote:

>Mig bekendt er der ikke told eller andre afgifter, undtaget moms, på vare
>fra f.eks. USA, når det drejer sig om digitale kameraer eller tilbehør til
>disse.

Det er sørme rigtig - jeg troede, der var den samme toldsats på 6-7
pct. som på almindelige kameraer og tilbehør.

Fra : Tom

Dato : 31-10-03 08:32

> [...]
> inkl. fragt til Danmark. Jeg ved selvfølgelig ikke om man kan stole på
> sådanne handeler - 2500 kr. lyder næsten for godt til at være sandt.

Hvis du handler gennem Paypal så er du automatisk forsikret for ca 2.200 Kr
så der er ikke ret meget risiko for dig med denne betalingsmåde. Du bør gå i
en stor bue uden om andre betalingsformer (pånær Escrow som koster en del i
gebyr).

Jeg har handlet meget med US drengene og er ALDRIG blevet snydt. Man skal
huske at kigge på deres Feedback rating som aldrig bør være under 97%
positive.

--
Tom

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-10-03 11:40

kunstner5.com wrote:
> Men på ebay.com i USA har jeg snakket med nogen sælgere, der kan gøre
> det for under 2500 kroner. De vil gerne sende til europa, og de 2500
> kr. er inkl. fragt til Danmark.

Husk at ved handel med lande udenfor EU kommer der 25% moms på når du får
den udleveret af Post Danmark.

Indenfor EU kommer der ikke noget ekstra på.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 17:14

> Husk at ved handel med lande udenfor EU kommer der 25% moms på når du får
> den udleveret af Post Danmark.

Men når afsenderen skriver at indholdet = 10$ så gider UPS ikke opkræve
moms.

--
Tom

Fra : kunstner5.com

Dato : 01-11-03 09:19

"kunstner5.com" <kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> skrev i en meddelelse
> [...]

alm.
> billige udlands-onlineshops er også ok!
>

> Håber nogen kan hjælpe mig med at spare penge

Hej Alle.
Har fundet en løsning på problemet - en venlig fyr fra nyhedsgruppen
henvendte sig til mig, og nu køber jeg en 40gb transportabel
harddisk-kortlæser, der kører på batterier, af ham. X-driveII hedder den, og
den er kompitabel med alverdens hukkommelseskort, inkl. Sony Memory Stick og
Memory Stick Pro. Så stikker man kortet ind i harddisken, og så læser den
automatisk filerne ned - smart!

Jeg skal give 1850 inkl. porto, så det bliver i hvert fald billigere end at
købe 1gb memory stick. Dog skal jeg stadig ud og investere i en 256 mb
stick, men alt i alt synes jeg dette er en meget mere lækker løsning! Kan
også sagtens bruge sådan en transportabel harddisk i andre sammenhæng.

Er der i øvrigt nogen, der skulle have noget interessant erfaring med sådan
en harddisk/kortlæser?

Men ellers tak for hjælpen - det var meget fint lige at blive mindet om at
man skal betale moms på varer uden for EU - det havde jeg glemt alt om! Jeg
har i mellemtiden også selv erfaret at det er ok at handle på ebay - d.27
bød jeg på en usb-kortlæser/skriver. D. 28 vandt jeg auktionen og d. 31
modtog jeg så pakken!!! Fatter ikke hvordan det er gået så stærkt... Skulle
give 17$ totalt - det er altså ok-pris for en kortlæser, og det utrolige er
at jeg betalte 9$ i porto...

Hilsen
Claus Jungersen
----------------------
www.kunstner5.com

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 01-11-03 17:23

On Sat, 1 Nov 2003 09:18:43 +0100, "kunstner5.com"
<kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote:

>Er der i øvrigt nogen, der skulle have noget interessant erfaring med sådan
>en harddisk/kortlæser?

Det lyder som en okay pris, du har fået den til.

Her er en anmeldelse af det:
http://www.dp-now.com/Features/Peripheral_reviews/perif8/perif8.html
her er en anden:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/xdrive-vp2030.html

Der har også været en i Datatid i foråret, men den er ikke tilgængelig
på nettet.

> [...]
>give 17$ totalt - det er altså ok-pris for en kortlæser, og det utrolige er

17 $ - det er cirka en tier mindre end i Føtex ( i næste uge er det en
tier mere pga. tilbud)......

KS

Fra : kunstner5.com

Dato : 01-11-03 17:41

"kelds snabela ofir dot dk" <kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote:
>

> 17 $ - det er cirka en tier mindre end i Føtex ( i næste uge er det en

Haha

Ja, jeg så det også lige i kataloget vi fik idag. Jeg havde hørt fra en ven
at de skulle koste 150 herhjemme, og så havde jeg lige $25 stående på en
paypal-konto... Men det var jo også en ok test, for at se om man overhovedet
fik sine varer derovre fra!

Og så slap jeg for den laaaaange keeedelige tur i føtex

Hilsen
Claus

Fra : Brian Jensen

Dato : 02-11-03 18:52

Hejsa
Du kan sagtens stole på at du får din vare, jeg har handlet en del på ebay i
USA, og har aldrig haft problemer.
Men hvad angår kamera og tilbehør dertil , så tror jeg ikke det kan betale
sig at købe i USA , for du skal regne men at der kommer 25% mons + 6 % told
afgift oven i prisen... Prøv i stedet at finde tilsvarende vare på Ebay i
England , for inden for EU kommer der ikke ekstra moms og told på prisen ...
Har selv lige købt en Nikon Coolpix 5700 i England for ca. 6300 kr.

PS: HUSK altid at tegne en transport forsikring når du handler så dyrere i
udlandet

Mvh Brian

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 02-11-03 21:46

On Sun, 2 Nov 2003 18:51:30 +0100, "Brian Jensen" <lob@adslhome.dk>
wrote:

>Hejsa
>Du kan sagtens stole på at du får din vare, jeg har handlet en del på ebay i
>USA, og har aldrig haft problemer.

Sådan kan man da ikke konkludere - Ebay er et auktionssted, hvor det
ikke er samme sælgere hver gang. Og Ebay har netop været ramt af
massiv svindel.

KS

Fra : Martin K. R.

Dato : 02-11-03 23:24

> Sådan kan man da ikke konkludere - Ebay er et auktionssted, hvor det
> ikke er samme sælgere hver gang. Og Ebay har netop været ramt af
> massiv svindel.
>
> KS

Korrekt, men MIN påstand er, at 90% af svindelnumrene kunne undgås, hvis
køberne brugte deres sunde fornuft. Jeg har handlet ca. 75 gange på eBay
(heraf en hel del fotoudstyr) og har også sendt beløb på over 10.000 kr som
forudbetaling. Altid uden problemer, men jeg ser også sælgerne grundigt an
før jeg slår til.
Her er en liste over ting som ikke enkeltvis betyder at der er noget galt,
men hvis for mange af punkterne er opfyldt bør alarmklokkerne ringe:

1. Varen er knap nok nået ud i butikkerne, men sælges for 50-75% af
vejledende pris. Mange købere er så forhippede på at få det nyeste nye, at
fornuften går fløjten.

2. Sælger er registreret i ét land, men opgiver varens 'location' i et land
med et bedre rygte. F.eks. er sælger registreret i Malaysia, mens varen
hævdes at befinde sig i USA. Mange overser informationen om hvor sælger er
registreret.

3. Bydernes identitet er 'beskyttet'. En feature som oprindeligt blev
indført for at beskytte mod at købernes identitet kunne gættes (f.eks. er
der mange samlere der udsættes for tyveri, hvis deres identitet er kendt),
men som bruges af svindlere så andre ikke kan advare byderne.

4. Fotos af varerne er udelukkende 'modelfotos' fra nettet og beskrivelsen
er ren 'cut & paste' fra fabrikantens hjemmeside.

5. Sælger er ny (feedback på 0) eller har kun handlet få ting til lave
priser på eBay.

Der er selvfølgelig svindlere som ikke kan filtreres fra af denne liste, og
der er også reelle sælgere som måske filtreres fra uden grund, men min
erfaring er at hvis man som køber tænker sig om, kan man undgå mange
svindelnumre.

Martin

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 03-11-03 17:18

On Sun, 2 Nov 2003 23:24:21 +0100, "Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
>forudbetaling. Altid uden problemer, men jeg ser også sælgerne grundigt an

Enig.

Man skal også passe på, for nogle af brugerne er blevet hacket f.eks denne:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3249889151&category=26073

En Canon EOS-1Ds Digital SLR til 1450 EUR mums : D

Hvis du sender penge til sådan en gut er de helt sikkert tabt...

Så man skal også lige kontrollere om sælgeren tidligere har solgt toppen
af DSLR, eller som i dette tilfælde legetøj...
--
Henrik