Kattekurv
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 31-10-03 21:28

Hej!!

Jeg har et stort problem. Min ene kat har tisset i en kurv som vidst nok er
lavet af noget skumgummi og velour. Men hvordan får jeg fjernet lugten fra
den? Og hvad kan jeg ellers gøre for at den ikke tisser der igen.
Det skal lige siges at det er anden gang at det sker inden for to tre
måneder.

Håber at der er nogen som kan hjælpe

/Ninna

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 14:37

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
> tisser der igen.
> Det skal lige siges at det er anden gang at det sker inden for to tre

Vask den grundigt med Rodalon (følg vejledningen på flasken). Rodalon kan
købes i Matas og de fleste supermarkeder, byggemarkeder, mv.

For at forebygge at den tisser der igen, kan du stille dens madskål lige i
nærheden. Katte bryder sig ikke om at gå på wc samme sted, som de spiser.
Derudover så fjerner rodalonen al lugten fra kurven, så katten ikke gerne
skulle føle sig fristet til at tisse der igen.

Går katten over til at være urenlig, dvs. at den tisser andre steder end der
hvor den bør tisse, bør du få tjekket dens urinveje. Urenlighed skyldes
næsten altid sygdom.

Tina og Mis
--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk