Racebetinget eller hvad?
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 31-10-03 10:04

Godformiddag .

Jeg er - som nogen måske ved - ejer af en MCO og en huskat. Jeg kender ikke
rigtig andre MCO´er end min egen, men han er sgi´ også et kapitel for sig
.

Nogen gange er jeg faktisk i tvivl, om han i virkeligheden er en hund i
forklædning! Når jeg kommer hjem fra arbejde, kan jeg allerede høre ham
pive, når jeg åbner hoveddøren. Inden jeg er færdig med at tage sko og
overtøj af, har han løbet en dobbelt maraton op af entredøren. Når jeg så
åbner døren, står han parat til det helt store gensyn. Hvilket vil sige, at
han piver højlydt og springer op af mine ben, og jeg får ikke fred, før vi
har siddet på gulvet og stornusset i MINDST fem minutter. Den efterfølgende
halve time følger "skyggen" mig så, lige meget hvad jeg laver. Og alt imens
det her har forgået, har min huskat ligget fuldstændig uimponeret på gulvet.
Han kan dog lige finde ud af at trille om på ryggen, så JEG kan komme til
HAM og nusse den mave, han ligger og stritter med!

Men så var det jo jeg tænkte, om det er typisk MCO-adfærd, eller om min
Sylvester bare er i besiddelse af et hidtil ukendet "hunde-gen" ? Jeg
kunne forøvrigt fortælle om mange flere episoder, som jeg aldrig har oplevet
med mine huskatte, men så ville det her indlæg udvikle sig til en hel roman,
og det var jo ikke lige meningen .

M.v.h.
Helle Frederiksen.

Fra : Charlotte

Dato : 31-10-03 10:21

Hej Helle

Helle Frederiksen <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev:
>Nogen gange er jeg faktisk i tvivl,
>om han i virkeligheden er en hund i
>forklædning!

Det er vores Maine Coon også...en hund i forklædning. Altså - vi
er ret overbeviste om, at han selv tror han er en hund

[Snip en hel masse]

> [...]
>flere episoder, som jeg aldrig har oplevet
>med mine huskatte, men så ville det
>her indlæg udvikle sig til en hel roman,

Vi kunne også skrive en meget lang roman om Luffes adfærd...den
vil nok ligne jeres roman så meget, at det ikke kunne betale sig
andet end at slå os sammen om udgifterne til forelæggeren

Ha´ en rigtig god fredag.

KH
Charlotte

Fra : Helle

Dato : 31-10-03 11:06

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in message
> [...]
oplevet
> med mine huskatte, men så ville det her indlæg udvikle sig til en hel

Hejsa.
Jow jow, den er god nok. Jeg har også en MCO som hedder Sylvester og han
opfører sig stort set ligesom du beskriver at din gør. Det er jo vældig
hyggeligt og så snaaaaaakker han hele tiden når jeg kommer hjem og det er så
meningen at jeg skal svare ham
Så jo - MCO'er kan man godt sige har en masse hunde-gener. hi hi

Mvh Helle

Fra : Charlotte

Dato : 31-10-03 11:59

Hej Helle

Helle <krammemusen@hotmail.com> skrev:
[Snip en hel masse]
>Det er jo vældig
>hyggeligt og så snaaaaaakker han hele
>tiden når jeg kommer hjem og det er så
>meningen at jeg skal svare ham

Åh ja...Luffe snakker også sindssygt meget - og der er specielle
lyde alt efter, hvad han vil sige...
Det er let at høre, om han er sulten, siger tak for mad, vil
nusses, vil snakke, er sur eller glad.

Det er egentlig vældig praktisk

KH
Charlotte

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 31-10-03 14:53

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> meningen at jeg skal svare ham
> Så jo - MCO'er kan man godt sige har en masse hunde-gener. hi hi

Hej Helle (Charlotte og Marianne).

Mange tak for jeres respons!
Puha....nu er jeg altså mere rolig! Jeg var ved at blive helt nervøs for, at
han havde faldet og slået hovedet som lille, og nu troede at han var en hund
.

God weekend til jer alle .

M.v.h.
Helle Frederiksen.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-10-03 11:55

Helle skrev
<Hvilket vil sige, at han piver højlydt og springer op af mine ben, og jeg
får ikke fred, før vi har siddet på gulvet og stornusset i MINDST fem
minutter >

Sådan et par stykker har jeg også, den værste er
Fnugger, huskat, men han bliver efterfulgt tæt af
Benjamin som er somali, de andre står pænt og venter til jeg er kommet ind
og sidder ned.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk