ProRAID - hvad kan det bruges til ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-04-01 08:28

Hej

Jeg har et ProRAID 16-bit Ultra Wide SCSI Adapter, som jeg ikke helt er
klar over hvad jeg kan bruge til ?

Jeg kan godt se at det skal ned i PCI porten og at der følger et SCSI
lignende kabel med, men det er ikke så bredt som den interne SCSI kæde i
min 7500.

Gode råd modtages med kyshånd.

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-01 12:58

> [...]
>
> Jeg kan godt se at det skal ned i PCI porten og at der følger et SCSI
> lignende kabel med, men det er ikke så bredt som den interne SCSI kæde i

Det har et 68pin stik, hvor din 7500 har et 50pin stik - Du skal enten
have en 50->68pin konverter ellerskifte din disk ud til en 68pin (wide)
- Det sidste vil gøre dig i stand til at udnytte den ekstra båndbrede i
ProRAID kortet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-04-01 13:33

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> have en 50->68pin konverter ellerskifte din disk ud til en 68pin (wide)
> - Det sidste vil gøre dig i stand til at udnytte den ekstra båndbrede i

Hej Morten

Tak for dit hurtige svar. Hvad er fordelen ved at skifte min disk ud til
en 68 pins disk ? Er de billigere ?

--
Ciao Jesper

Fra : Gunleik Groven

Dato : 13-04-01 17:41

> Hej Morten
>
> Tak for dit hurtige svar. Hvad er fordelen ved at skifte min disk ud til
> en 68 pins disk ? Er de billigere ?

Du for langt hurtigere disker til UWSCSI eller UW2SCSI (alt etter hva
kortet støtter). Ikke egentlig billigere, men det er kanskje vanskelig å
få tak i SCSI-1 disker i disse dager.

mvh

Gunleik