Microsofts ufine metoder
Fra : Jan Åge Hammershaug

Dato : 31-10-03 21:01

Kjære danske Mac-ere, har noen av dere sett eller postet denne
artikkelen nedenfor? Jeg vet ikke hvor jeg har "klippet" den ut, og nå
er det en fyr som stiller seg sterkt tvilende til innholdet, så jeg
trenger desperat en kildehenvisning:

"I en skole i en lille by i nærheden af Chicago forærede MS
_samtlige_ elever
Windows 98 + MS Office 98 til en samlet værdi af dengang godt og vel
$75000USd.
Priser udregnet efter deres studenterlicenspriser. - Samtidig skulle
alle eleverne, hvoraf ca. 30% var Mac brugere, underskrive en aftale,
der i al fremtid forpligtede dem til udelukkende at bruge en PC med
Windows samt MS Office pakker.

Alle børnene, - for det var børn! - var mellem 8 og 14 år, og når man
kender til loven i Michegan, så véd man også, at selv et barns
underskrift er 100% juridisk bindende, og ikke kan opsiges eller ændres
med mindre, der betales erstatning til MS. Denne erstatning vil blive
regnet ud efter det antal år, som man regner med, at produktet vil være
på markedett, og i tilfældet her, vil det betyde, at disse børn i
tilfælde af, at de ikke vil bruge et MS produkt, vil komme til at stå
med en gæld til MS på ca. $150.000UDd for hvert barn!

Et tilfælde her fra Danmark - noget lignende.

I det amt (len), hvor jeg bor, vil de ikke bruge MS produkter, da det
vil blive for dyrt for dem. De har en enkelt CD liggende i en skuffe,
som de har 'fået' fra MS, men såsnart de bryder plomben, så 'fanger
bordet', og de skal i første omkang betale ca. 2,5 mill Dkr. + en
opgraderingspris og årlig licensafgift på ca. 1,5-1,8 mill Dkr.. Hvis de
opsiger aftalen selv inden for den aftaleperiode til udløb samtidig med
perioden, kræver MS en 'erstatning', som de fastsætter. - Fuld
betaling pr. workstation pr år samt en 'bøde' for 'uretmæssig afbrydelse
af aftale'. Det beløb vil andrage i dag ca. 50 mill Dkr.!!! (der er ca.
8500 workstations i amtet). Vi har her i amtet derfor valgt stadig at
bruge Corel Office. - Det kostede et beløb på 150.000 Dkr. + ca. 50.000
Dkr. pr år for altid at have nyeste versioner. Aftalen kan opsiges med 3
måneders varsel til udløb ved et kalenderårs afslutning. - Ingen bøde og
efterbetaling!"

--
Jan Åge Hammershaug

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-11-03 00:12

Jan Åge Hammershaug <hammershaug@mac.com> wrote:

> [...]
> artikkelen nedenfor? Jeg vet ikke hvor jeg har "klippet" den ut, og nå
> er det en fyr som stiller seg sterkt tvilende til innholdet, så jeg

Enhver med blot lidt intilligens vil stille sig tvivlende, men derfor
kan det vel godt være sandt (når det nu er hovedskurken MS det drejer
sig om)!

Mon ikke en google søgning ville vise noget, hvis der var noget om
snakken?

Stig

NB: Iøvrigt findes der mange spændende eksempler på licensbetingelser
til software der sælges bl.a. i Danmark. Men ingen aftaler kan i Danmark
sætte dansk lov ud af kraft, hvilket i de fleste tilfælde vil degradere
firmaernes egne "licensbetingelser" til den ophavsret der gælder for
alle den slags frembringelser på dansk jord.

Men opretshavsloven er egentligt også klar nok i sig selv og følger man
bare den, så kan selv ikke store stygge Gates komme efter dig (i DK
ihvertfald).

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-11-03 00:44

Jan Åge Hammershaug - hammershaug@mac.com on 31/10/03 21:01 wrote:

> [...]
> artikkelen nedenfor? Jeg vet ikke hvor jeg har "klippet" den ut, og nå
> er det en fyr som stiller seg sterkt tvilende til innholdet, så jeg

Den første historie har jeg ikke hørt før, men den lyder noget tvivlsom. Jeg
tvivler på du kan finde en kilde der kan bevise at den er sandfærdig.

> [...]
> tilfælde af, at de ikke vil bruge et MS produkt, vil komme til at stå
> med en gæld til MS på ca. $150.000UDd for hvert barn!

Den efterfølgende historie stammer fra dk.edb.macs egen H. C. Andersen, og
han nægter som udgangspunkt altid at dokumentere nget som helst af det han
siger, så der må igen herske stor tvivl om sandheden i historien. Men mon
ikke trolden kommer ud af æsken for at sige noget andet nu?

> [...]
> Dkr. pr år for altid at have nyeste versioner. Aftalen kan opsiges med 3
> måneders varsel til udløb ved et kalenderårs afslutning. - Ingen bøde og

Jeg er må blankt erkende at jeg også er på det tvivlende hold hvad angår
ægtheden af ovennævnte historier.

--
/peter

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-11-03 13:56

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg er må blankt erkende at jeg også er på det tvivlende hold hvad angår
> ægtheden af ovennævnte historier.

Jeg kan desværre ikke huske præcis hvornår, men en gang i
forårets/somerens løb var denne sag oppe i en nyhedsudsendelse på en af
tv-kanalerne (DR eller TV2). Bortset fra at jeg ikke kan huske beløbenes
størrelse, så er der noget om snakken.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-11-03 16:50

Kaj Christiansen - kajc@ofir.dk on 01/11/03 13:55 wrote:

> [...]
> forårets/somerens løb var denne sag oppe i en nyhedsudsendelse på en af
> tv-kanalerne (DR eller TV2). Bortset fra at jeg ikke kan huske beløbenes

Alene starten på historien lyder vanvittig. Hvis man ikke ønsker at bruge et
produkt, har man det da ikke liggende klar til brug, og man har da slet ikke
lavet en aftale om løbetid og erstatningsbeløber for uretsmæssing
afbrydelser af ikke indgåede aftaler.

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-03 21:53

> [...]

> produkt, har man det da ikke liggende klar til brug, og man har da slet ikke
> lavet en aftale om løbetid og erstatningsbeløber for uretsmæssing

Man kunne måske godt forestille sig, at en af de bestemmende personer i
et mindre amt var meget Microsoft-fjendsk. Han har måske undersøgt
sagen, set på andres beløb eller talt med Microsoft om betingelserne. Så
er han blevet interviewet måske til regional-tv og har viftet med cd'en
og udbredt sig om, hvor vanvittige betingelser Microsoft sætter. Jeg
kunne da sagtens finde på det selv - ...øøøøhhhh, jeg mener: Der er da
visse personer her i gruppen, der kunne have den slags perfide
tendenser.
Men nu har der jo lige stået i ComOn, at mange firmaer holder
sig til Microsoft, fordi det er for dyrt at bruge open source software.
Måske ikke i anskaffelse, men det giver en masse besvær og dermed
udgifter senere, som ikke opvejer fordelene. Naturligvis fordi alle
andre bruger Microsoft Office og der derfor hele tiden skal konverteres.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 01-11-03 21:09

> Man kunne måske godt forestille sig, at ....

Nok lidt OT(?) - men hvordan kan det i grunden være, at Henriks indlæg i
vinduet med indgående beskeder viser '?' i kolonnen "alder"??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 18:43

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> Nok lidt OT(?) - men hvordan kan det i grunden være, at Henriks indlæg i
> vinduet med indgående beskeder viser '?' i kolonnen "alder"??

Sikkert fordi du stadig kører med sommertid. Da du hentede mit indlæg
var det derfor markeret med et klokkeslet, der for din computer lå ude i
fremtiden. Slå sommertid fra.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-03 18:06

> Sikkert fordi du stadig kører med sommertid. Da du hentede mit indlæg
> var det derfor markeret med et klokkeslet, der for din computer lå ude i
> fremtiden. Slå sommertid fra.

Næh, det kan nu ikke være derfor - jeg får jo også de fleste gange
korrekt oplysning vedr. 'alder'. Check sel alder på dette, som sendes
kl. 1904 (1804 UTC) ! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 19:18

> Næh, det kan nu ikke være derfor - jeg får jo også de fleste gange
> korrekt oplysning vedr. 'alder'. Check sel alder på dette, som sendes
> kl. 1904 (1804 UTC) ! :)

Ja, men i din header står der "Date: Sun, 2 Nov 2003 19:05:32 +0200". Du
kører altså bravo-tid, hvor vi om vinteren kører alfa-tid i Danmark
svarende til +0100. Din tidszone står altså forkert.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-03 22:03

> Ja, men i din header står der "Date: Sun, 2 Nov 2003 19:05:32 +0200". Du
> kører altså bravo-tid, hvor vi om vinteren kører alfa-tid i Danmark
> svarende til +0100. Din tidszone står altså forkert.

Ja, det har (havde) du sør'me ret i - men jeg fatter stadig ikke,
hvorfor denne fejlindstilling så ikke korrumperede *alle*
'aldersoplysninger', men altså stort set kun dine?
(sendt 2203 alfa!)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 22:23

> Ja, det har (havde) du sør'me ret i - men jeg fatter stadig ikke,
> hvorfor denne fejlindstilling så ikke korrumperede *alle*
> 'aldersoplysninger', men altså stort set kun dine?
> (sendt 2203 alfa!)

Tror du ikke bare det er fordi, du tilfældigvis har set mine indlæg
indenfor en time efter, de blev skrevet? MacSOUP går jo ud fra GMT eller
UTC eller hvad det nu hedder. Derefter lægger den tidszonen til. Når
mine indlæg stod til +0100 og dine til +0200 var mine indlæg jo skrevet
engang i fremtiden for din computer, hvis du når at hente dem den første
time, efter jeg har skrevet dem. Min MacSOUP og min Mac for den sags
skyld har jo samme opsætning som mange andres herinde, hvis ikke de
flestes, så der burde ikke være noget specielt ved min.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-03 22:35

> [...]
> skyld har jo samme opsætning som mange andres herinde, hvis ikke de
> flestes, så der burde ikke være noget specielt ved min.

tjoh - det er vel den mest plausible (eller mindst uplausible?)
forklaring! :)
I hvert tilfælde får jeg nu igen 'alder' på alle artikler.

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-03 04:06

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> kunne da sagtens finde på det selv - ...øøøøhhhh, jeg mener: Der er da
> visse personer her i gruppen, der kunne have den slags perfide

Nu drejer det sig tilfældigvis ikke om 'et mindre amt' men om Danmarks
næststørste - Århus Amt. Og det var hverken en 'bestemmende' person
eller en 'Microsoft fjendstk' person, men om tørre tal! - Der var indtil
flere personer indblandet i uds. på TV2 Østjylland, både administrative
og politikere. Jeg så faktisk selv udsendelsen! Det handler heller ikke
om, at en 'person' har indentet tilbud/oplysnger om priser m.v. hos MS,
men at Microsoft simpelthen usnt stk. CD med tihende materiale om
priser og betgingelser, dersom man blot brød plomben på CD'en!

Hvis du og andre er så tvivlende omkring det her, så kontakt da for
pokker TV2 Østjylland! - I øvrigt blev det også sendt på de
landsdækkende 19-Nyhederne på TV2!

> [...]
> udgifter senere, som ikke opvejer fordelene. Naturligvis fordi alle
> andre bruger Microsoft Office og der derfor hele tiden skal konverteres.

Det, der bliver dyrt for div. firmaer, amter og kommuner, er _ikke_ de
småbeløb, der skal bruges til at vedligeholde Linux/Unix baserede
systemer med, men det er de 'bøder' og eftrebetalinger, der skal ske til
M$, selvom en aftale er korrekt opsagt. Jeg tror, det vil være en god
idé, om I læste div. licensbetingelser i aftalerne, før I i det hele
taget udtaler jer.

Jeg er ved at være godt og grundigt træt af at høre på alle de
medløbere, der lefler for Gale Gates og hans monster af et foretagende,
der kun er ude på at ødelægge alt andet og selv være enerådende. Tag dog
for f...... at få øjnene op for, hvad det er, de er ude på.

Da jeg var officiel MS-supporter inden for deres business solutions, fik
jeg jævnligt også spørgsmål om, hvordan man kunne komme ud af en aftale,
og jeg synes ikke, det var spor sjovt hver gang at skulle fortælle, at
det kan de reelt ikke komme,- uden at det koster en formue..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-03 11:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:
> [...]
> småbeløb, der skal bruges til at vedligeholde Linux/Unix baserede
> systemer med, men det er de 'bøder' og eftrebetalinger, der skal ske til

Det er jo korrekt, at fx. 'Open Office' (OO) under Linux 'kan det samme'
- måske endda 'bedre' - end MS Office.
Alligevel har jeg aldrig fundet ud af, hvorledes man kan sende fx. et
OO-dokument til en Windows-bruger - eller for den sags skyld til en
Mac-bruger?
Kan man ikke det, må man da som offentlig/privat virksomhed 'have et
problem'!(?)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-11-03 12:52

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.DK on 02/11/03 4:06 wrote:

> [...]
> men at Microsoft simpelthen usnt stk. CD med tihende materiale om
> priser og betgingelser, dersom man blot brød plomben på CD'en!

Og dvs. hvis man fremsender en plomberet CD med et vedlagt brev, så vælter
millionerne ind såfremt der er nogen der bryder plomben. Så er det da et
voldsomt ansvar at åbne breve på amtsgården. Tror du selv ovennævnte ville
holde i byretten?

> Hvis du og andre er så tvivlende omkring det her, så kontakt da for
> pokker TV2 Østjylland! - I øvrigt blev det også sendt på de
> landsdækkende 19-Nyhederne på TV2!

Men sikkert i en udsendelse som kun du så..... Jeg har forespurgt hos TV2
Østjylland nu, så må vi se om der er nogen der som husker udsendelsen.

> [...]
> M$, selvom en aftale er korrekt opsagt. Jeg tror, det vil være en god
> idé, om I læste div. licensbetingelser i aftalerne, før I i det hele

Og de ting har du selvføgelig sat dig ind i? Du har sikkert også en kopi af
det famøse brev til Amtet, men er underlagt tavshedspligt og andre
'såslipperjegnokforatdokumenterenogetsomhelst' aftaler...

> [...]
> der kun er ude på at ødelægge alt andet og selv være enerådende. Tag dog
> for f...... at få øjnene op for, hvad det er, de er ude på.

Det har intet at gøre med at lefle for 'Gale Gates', det er et spørgsmål om
at forholde sig kritisk til de ting som bliver skrevet. Du og andre her i
gruppen æder den slags historier råt, uden overhovedet at forholde jer
kritisk til tingene. Konspirationsteorier er sikkert spændende hvis man tror
på dem. Jeg er så bare dum og naiv fordi jeg ikke tror Microsoft får succes
med at overtage verden.

> [...]
> og jeg synes ikke, det var spor sjovt hver gang at skulle fortælle, at
> det kan de reelt ikke komme,- uden at det koster en formue..

Hvilke aftaler er det man ikke kan komme ud af uden det koster en formue? Og
hvilke aftaler af den kaliber har du beskæftiget dig med?

--
/peter

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 02-11-03 16:20

Peter Kiil wrote:

> [...]
> voldsomt ansvar at åbne breve på amtsgården. Tror du selv ovennævnte ville

Jeg mener at såkaldt "shrink wrap" software ikke er bindende. "SW" er
når licensbetingelserne ikke kendes får man åbner pakken og installerer
softwaren. Det er i den forbindelse sjovt at gå ind i en Fona og købe en
officepakke til 5000 kroner, gå hjem, og installere den, indtil du
bliver adspurgt om du kan godkende licensbetingelserne, så siger du nej,
og programmet virker ikke. Du går ned til Fona og siger, at softwaren
ikke kan installeres fordi du trykkede på nej knappen. Du skal jo trykke
på ja knappen siger han, og du siger, at du ikke kan godkende
licensbetingelserne og vil returnere varen. Det kan du ikke fordi
emballagen er brudt og...." Jeg havde ikke mulighed for at sætte mig ind
i licensbetingelserne uden at bryde emballagen, svarer du. Det hele kan
blive meget sjovt og måske redde en ellers kedlig dag, især da man er
sikker på udfaldet Bare sørg for at have 5000 til overs, for du ser
dem ikke i et stykke tid!

Brandur

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-03 04:44

Peter Kiil wrote:

> [...]
> voldsomt ansvar at åbne breve på amtsgården. Tror du selv ovennævnte ville

Tja, jeg véd, den vil holde i retten - ihvertfald i både England og USA,
hvor der har været flere sager omkring netop de nye licensbetingelser,
som MS har påduttet de firmaer, der har indgået langtidsaftaler med dem.

Og mht. hvorvidt det er et ansvar eller ikke, så viste amtets
økonomichef både CD og de vedlagte betingelser.

> Men sikkert i en udsendelse som kun du så..... Jeg har forespurgt hos TV2
> Østjylland nu, så må vi se om der er nogen der som husker udsendelsen.

Som andre her også har sagt, har de også set det, og så er jeg ved at
være så fandens træt af, at du hele tiden og så igen ikke kan forholde
dig tl andet endat tivine alt, hvad jeg kommer med. Du er jo ikke andet
en en ganske alm. lønslave, der ikke har ret meget indsigt i andet end
lige det, du beskæftiger dig med.

> Og de ting har du selvføgelig sat dig ind i? Du har sikkert også en kopi af
> det famøse brev til Amtet, men er underlagt tavshedspligt og andre
> 'såslipperjegnokforatdokumenterenogetsomhelst' aftaler...

Ja, jeg har sat mig ind i de betingelser, som M$ stiller over for
firmaer, - hvad der så åbenlyst er mere end nu har!

> [...]
> på dem. Jeg er så bare dum og naiv fordi jeg ikke tror Microsoft får succes

Det her er jo ikke bare noget, der bliver 'skrevet' om. - Det er skoler,
undervisningsinstitutioner, hospitaler, firmaer, kontorer osv., der selv
har følt det på deres egne kroppe - pengepung, om du vil

Og om du er dum, véd jeg ikke, men du er dælme noget af det mest naive,
jeg endnu er stødt på! - At du er så godtroende, så du forsvarer en
politik fra en gal mands lige så 'gale' firma! - Men bliv dog endelig i
din lille andegård. - Når du så en dag opdager, det er forsent at gøre
noget ved eet, så gider hverken jeg eller andre at høre på dine
klynkerier og andre udgydelser. Du skal nok få at mærke det, den dag,
hvor du fx. kun kan købe / bruge et produkt, der enten er ejet af eller
godkendt af det monsterimperium! - Hvorfor tror du egentlig, at der nu
ligger mere end 500 sager mod M$ ved de amerikanske forbundsdomstole? -
Hvorfor tror du, at først Frankrig - og nu også Israel har forbudt
monopoliseringen i brug på alle offentlige områder? - Israel overvejer
endda helt at forbyde importen af M$'s produkter til landet! - Og
hvorfor tror du, at EU har nedsat en kommission, der skal undersøge M$'s
de facto monopol inden for alle andre lande end Frankrig, og på basis af
det komme med et direktvforslag mod selv samme M$?

> Hvilke aftaler er det man ikke kan komme ud af uden det koster en formue? Og
> hvilke aftaler af den kaliber har du beskæftiget dig med?

Til det første... Det er alle de aftaler, der fx. løbr i 10 år, men som
iflg. betingelserne kan opsiges efter 2 år. Gør man det - opsiger efter
de to år, - så vil M$ have kompensation. Kompensationen er så stor, at
den rent faktisk er ca. 30% højere end hvis man købte enkeltlicenser til
de pågældende produkter. Der er mange også ret store firmaer, der
hellere end gerne vil ud af det, men de har simpelthen ikke råd til at
komme ud!

Og til det andet... Så rager det ikke dig! Jeg udleverer ikke
oplysninger om mine klienter, hvad du jo er særdeles god til!

- Og du kan godt spare dig for at svare på det her, for fra nu af er du
permanent sat i killfilter! - Jeg har fået nok af dig og dine tilsvininger.

Og for en god ordens skyld har jeg desuden vist nogle af dine udgydelser
til nogen af dit firmas normale kunder, og jeg véd, at de ikke længere
vil handle med et firma, hvis ansatte på den måde tilsviner andre, og da
slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!

Men det er måske nutidens form for kundepleje...?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-11-03 10:42

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.DK on 03/11/03 4:44 wrote:

> Tja, jeg véd, den vil holde i retten - ihvertfald i både England og USA,
> hvor der har været flere sager omkring netop de nye licensbetingelser,
> som MS har påduttet de firmaer, der har indgået langtidsaftaler med dem.

Ligger Århus Amt i England el. USA?

> [...]
> dig tl andet endat tivine alt, hvad jeg kommer med. Du er jo ikke andet
> en en ganske alm. lønslave, der ikke har ret meget indsigt i andet end

Nej jeg er godt klar over at en simpel lønslave ikke kan hamle op med din
expertviden.

> [...]
> din lille andegård. - Når du så en dag opdager, det er forsent at gøre
> noget ved eet, så gider hverken jeg eller andre at høre på dine

Det er muligt jeg er naiv, men det må alt andet lige være bedre end at være
paranoid eller hvad siger du? Det handler stadig ikke om at forsvare et
firma, men om at forholde sig kritisk til dine ammestuehistorier. At det så
er Microsoft der er tale om, kan hænge sammen med at det firma er en stor
del af din konspirationsteori. Jeg er udtalt tilhænger af Mac og Open Source
software, men bruger dagligt Microsoft produkter uden at have en dårlig smag
i munden.

> [...]
> de facto monopol inden for alle andre lande end Frankrig, og på basis af
> det komme med et direktvforslag mod selv samme M$?

Og det her kan du som sædvanlig komme med dokumentation for ik? Bare for en
god ordens skyld.

> [...]
> de pågældende produkter. Der er mange også ret store firmaer, der
> hellere end gerne vil ud af det, men de har simpelthen ikke råd til at

Du fortæller stadig ikke hvilke aftaler det drejer sig om. En almindelig
Office el. Windows licens binder ikke folk på arme og fødder. Og aftaler
indgået for 10 års perioder med 'ret store firmaer' nægter jeg at tro på du
har kompetance til at rådgive om.

> Og til det andet... Så rager det ikke dig! Jeg udleverer ikke
> oplysninger om mine klienter, hvad du jo er særdeles god til!

Nej det er jo belejliget at du kan gemme dig bag tavshedspligter og NDA
aftaler når du bliver presset. Men du er stadig en lø.... øh jeg mener...

> - Og du kan godt spare dig for at svare på det her, for fra nu af er du
> permanent sat i killfilter! - Jeg har fået nok af dig og dine tilsvininger.

Jeg ryster stadig i bukserne. Lær at lev med at folk forholder sig kritisk
til dine ammestuehistorier. Det er muligt at jeg er i dit killfilter, men
det afholder mig ikke fra at blande mig når jeg mener du er (igen) er på
afveje.

> [...]
> vil handle med et firma, hvis ansatte på den måde tilsviner andre, og da
> slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!

OK. Hvor kommer min arbejdsplads ind i billedet? Vi har vist været omkring
det her emne før. Du har vist før klaget til min arbejdsplads når du blev
for trængt. Men jeg sidder her endnu (nogen skal jo betale til din pension).

> Men det er måske nutidens form for kundepleje...?

Hvis det er kundepleje at stille sig kritisk overfor udokumenterede
konspirationsteorier, der med stor sandsynlighed vildleder folk, så ja.

--
/peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-11-03 13:55

> [...]

> slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!
>
> Men det er måske nutidens form for kundepleje...?

Hej Erik Richard.

Du har gennem tidens løb givet mig mig mange gode svar , som jeg er
meget taknemmelig for

Jeg har her i gruppen set, at der hersker en bidsk tone mellem nogle af
Jer,som jeg hidtil nu har ignoreret, for det vedkommer ikke mig, hvad
der er mellem Jer.
Men der er nu kommet en udtalelse som er faldet mig for brystet.
Nedenstående skal læses som et godt råd og intet andet!

Citat Erik Richard Sørensen :
[...]

Du skriver vedr.: Microsoft´s ufine metoder, og så er det at jeg ikke
forsår hvorfor du selv bruger endnu mere ufine metoder, ved at true en
anden person direkte på levebrødet?!!!
Hvad enten du gør det eller ej, er det et udtryk for selvtægt, og det er
jo direkte ødelæggende for demokratiet!

Kære Erik Richard: Fej for egen dør, og hold stien ren!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-11-03 05:16

Hej Lone

Lone Schmidt wrote:
> [...]
>
> Jeg har her i gruppen set, at der hersker en bidsk tone mellem nogle af
> Jer,som jeg hidtil nu har ignoreret, for det vedkommer ikke mig, hvad

Den 'barske tone er nok kommet ind, fordi der er og har været nogle få
stykker her i gruppen, der ikk kan åle, aer er andre end dem selv, der
tror, de véd noget om Mac og Mac problemer. - Og det er jo særdeles ilde
set...

> [...]
>
> Du skriver vedr.: Microsoft´s ufine metoder, og så er det at jeg ikke
> forsår hvorfor du selv bruger endnu mere ufine metoder, ved at true en

Det gør jeg af den ganske enkle grund, at den pågældende (Peter Kiil)
tidligere har offentliggjort kontooplysninger fra min konto hos hans
arbejdsgiver - Caslon IT. Den slags vil jeg ikke finde mig i! Og jeg véd
fra en samtale med hans arbejdsgiver, at han har fået en påtale oret,
men han har ikke engang hverken givet en undskyldning over for mig eller
beklaget det her i gruppen.

> Hvad enten du gør det eller ej, er det et udtryk for selvtægt, og det er
> jo direkte ødelæggende for demokratiet!

Om det er ødelæggende for demokratiet, skal jeg lade være usagt i den
her forbindelse. Men når jeg fra en af mine klienter bliver spurgt om
Calson IT (Peter Kiils arbejdsgiver) er til at stole på og en troværdig
partner, så må jeg som rådgiver svare blankt nej! - Og det næste
spørgsmål vil så uvægerlig blive: "Hvorfor ikke?". - Og mit svar vil så
være oplyninger om, hvordan visse ansatte omgås fortrolige
kundeoplysninger. Dette har i flere tilfælde medført at både nye og
gamle Caslon IT kunder har sagt fra over for firmaet. Retfærdigvis skal
det siges, at jeg _ikke har nævnt navne , på hvem der har offentliggjort
kundeoplysninger.

> Kære Erik Richard: Fej for egen dør, og hold stien ren!

Lidt sarkastisk-humoristisk sagt, så kan man feje så meget med kosten,
at den bliver slidt op, - og det er det, der er sket her nu. - Og når
man så står tilbage med et kostestet, så har man faktisk et rimelig godt
- og hårdtslående 'argument'. - Med andre ord, jeg har fået nok af
Peter Kiils måde at behandle mig på, på stort set alt, hvad jeg skriver,
fordi det ikke lige falder i hans (eller måske hans firmas) smag.

Min retfærdighedssans forbyder mig også at offentliggøre fortroligt
materiale, som jeg har fået fra personer, der er involveret i nogle af
de retssager, der alerede er igang, eller som snart kommer. - Især da
ikke, når nogle af mine bekendte er involverede.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-11-03 08:45

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.DK on 04/11/03 5:15 wrote:

> [...]
> fra en samtale med hans arbejdsgiver, at han har fået en påtale oret,
> men han har ikke engang hverken givet en undskyldning over for mig eller

Du glemmer at fortælle historien bag:

1. Dy begynder i en diskussion at tilsmudse min arbejdsplads.
2. Jeg benytter mig af muligheden for at checke dine påstande, og finder ud
af, *chock* , at du lyver om hændelsesforløbet.
3. Jeg tager til genmæle ved, uretsmæssigt, at fortælle i tråden hvad jeg
har erfaret.
4. Du bliver fortørnet over at blive taget med bukserne nede, og ringer til
min chef for at pive over at være blevet taget i en løgn. I skyndingen
glemmer du så at undskylde for at lyve om min arbejdsplads.

Fortæl sandheden, eller accepter folk tager til genmæle. Og det gider jeg
ikke undskylde for at gøre.

At du som 'rådgiver' rådgiver dine kunder ud fra hvem der har taget dig i
at lyve, siger vist mere end nok om din seriøsitet.

Køb dig en ny kost til at feje foran din dør - der er beskidt endnu.
--
/peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-11-03 09:36

Erik Richard Sørensen wrote:

> men han har ikke engang hverken givet en undskyldning over for mig eller
> beklaget det her i gruppen.

Hvorfor skulle han dog også det når der er præcedens for det modsatte?

http://groups.google.dk/groups?selm=kkwuq8zx1z.fsf%40mimer.null.dk
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jens

Dato : 03-11-03 20:17

> [...]

> vil handle med et firma, hvis ansatte på den måde tilsviner andre, og da
> slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!

Ja, ja. Kan man ikke nå frem til bolden må man jo gå efter manden.

Du er sunket dybt.
--
/ Jens
Min afsenderadresse virker uden ændringer.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-11-03 16:00

Hej Jens

Læs lige mine andre svar desangående, og du vil se, at jeg ikke har
nævnt navne, hverken i PK's tilfælde eller andre slige sager.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Per Madsen

Dato : 03-11-03 22:54

> [...]

> slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!
>
> Men det er måske nutidens form for kundepleje...?

Hvad sker der for dig?!?!?!

Det er simpelthen for lavt Hr. Sørensen!!! Hvilken ret har du til at
kontakte og viderebringe noget Peter har sagt i en debat? Du skal da
bare blande dig fuldstændig uden om!!!

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-11-03 16:07

Hej Per

Per Madsen wrote:

> Hvad sker der for dig?!?!?!

Ganske enkelt det, at jeg ikke længere finder mig i hans udgydelser, og
jeg er blevet _vred_!

> Det er simpelthen for lavt Hr. Sørensen!!! Hvilken ret har du til at
> kontakte og viderebringe noget Peter har sagt i en debat? Du skal da
> bare blande dig fuldstændig uden om!!!

Jeg har ikke henvendt mig til nogle af hans arbejsplads kunder.
Tværtimod er det dem, der har henvendt sig til mig. Og som du kan se af
andre svar, så er der ikke nævnt personnavne af nogen art! - Jeg synes,
det er fuldstændig rimeligt, at man overfor en potentiel kunde oplyser
om, at kundens registrerede data ikke kan være sik hos det pågældende firma!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Perlsø

Dato : 04-11-03 18:29

Kære Erik,

i denne tråd bør du nok undskylde og vende den anden kind til...

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-11-03 14:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> writes:

>Og til det andet... Så rager det ikke dig! Jeg udleverer ikke
>oplysninger om mine klienter, hvad du jo er særdeles god til!

Når det kommer dertil, såååå.
Det er egentlig ret underligt. Du er altid velvillig og gavmild med dine
råd til andre. Du er grundig og detaljeret. Men når det drejer sig om
dokumentation i de mere debatprægede tråde, så ender det næsten altid med
at dokumentationen ikke kommer og du begynder at skælde ud.

> [...]
>vil handle med et firma, hvis ansatte på den måde tilsviner andre, og da
>slet ikke, når det endda af og til er sket i arbejdstiden!

Det der, Erik, det er da den største gang svineri jeg har oplevet i
meeeeget lang tid. Det er simplethen underlødigt, uforskammet og direkte
ondskabsfuldt. Sig mig, rabler det for dig. Fy for pokker!!

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-11-03 15:56

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> dokumentation i de mere debatprægede tråde, så ender det næsten altid med
> at dokumentationen ikke kommer og du begynder at skælde ud.

I den sag her burde en henvisning til en TV udsendelse, som også andre i
gruppen tilsyneladende også har set, være mere end nok Og mht. hvad mine
klienter har fortalt omkring deres problemer med fortrinsvis M$, så kan
jeg garantere, at _JEG_ ikke udleverer noget som helst om dem! Det har
jeg trods alt lidt for megen æresfølelse til.

> Det der, Erik, det er da den største gang svineri jeg har oplevet i
> meeeeget lang tid. Det er simplethen underlødigt, uforskammet og direkte
> ondskabsfuldt. Sig mig, rabler det for dig. Fy for pokker!!

Jeg er blevet chikaneret så meget af 'Hr. Kiil', at jeg har fået nok! -
Normalt er jeg et ganske fredeligt menneske, som er respekteret for min
viden. Men når en sådan - og undskyld mig udtrykket - 'undermåler' i den
grad og hele tiden bliver ved med sine svinerier over for mig, så kan
jeg garantere for, at jeg kan bliver vred, og så skyr jeg ingen midler
for at få stoppet ham/dem.

Det er jo ved at være sådan i vort samfund, at jo mere, man kan sværte
andre til, desto bedre for én selv. Men jeg hører til en generation, der
har _lært_ noget, - lært at suge viden til sig og 'lagre' det, og ikke
kun, at man bliver istand til at finde ud af, hvor ting _kan_ findes. -
Hvorfor tror du, at man kalder de sidste par generationer af unge
for'slå-op' generationerne?

Og mht., når klienter har spurgt mig om et firmas troværdighed som
leverandør / samarbejdspartner, - så har jeg _ALDRIG_ nævnt navne i de
sammenhæng! - Modsat véd jeg også, at jeg har mistet et par ret store
handler, fordi et par stykker - bl.a her fra gruppen har svinet mig, som
person, til over for kunder! - Det kostede mig bare den lille bagatel af
knap 100.000kr.! ...Og hvad siger man så...?

Men jeg gider ikke længere beskæftige mig med personer ala Peter Kiil og
hans lige!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Christian Bech

Dato : 04-11-03 16:22

> [...]

> kun, at man bliver istand til at finde ud af, hvor ting _kan_ findes. -
> Hvorfor tror du, at man kalder de sidste par generationer af unge

Fordi de checker deres påstande inden de udbasunerer dem?

--
Christian

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-11-03 00:07

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> Det er jo ved at være sådan i vort samfund, at jo mere, man kan sværte
> andre til, desto bedre for én selv.

Hø, hø! Det er nu herligt som du altid ender med at "skyde dig selv i
foden".

> Men jeg hører til en generation, der
> har _lært_ noget, - lært at suge viden til sig og 'lagre' det, og ikke
> kun, at man bliver istand til at finde ud af, hvor ting _kan_ findes. -

Jamen det forklare jo det hele. Indsæt da ovenstående i din signatur, så
alle os undermålere bliver mindet om det med jævne mellemrum.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-11-03 09:38

> [...]
>gamle Caslon IT kunder har sagt fra over for firmaet. Retfærdigvis skal
>det siges, at jeg _ikke har nævnt navne , på hvem der har offentliggjort

Det er da helt vildt som det kører for dig. Du har en strid kørende med
Peter, hvorefter du søger at genere hans arbejdsgiver. Det er da noget af
det mest vanvittige jeg har hørt. Hans arbejdsgiver er da uden lod og del
i jeres stridigheder. Jeg anser dine handlinger for dybt umoralske.

> [...]
>de retssager, der alerede er igang, eller som snart kommer. - Især da
>ikke, når nogle af mine bekendte er involverede.

Retfærdighedssans? Hmmmm, det du foretager dig er da virkelig også
retfærdigt overfor Peters arbejdsgiver. De har jo selvværet ude om det -
ikke?
Erik, hold nu op med at opføre dig som en amoralsk stodder, det klæder dig
ikke.

Undskyld tonen - jeg plejer at holde en ordentlig og afdæmpet tone, men
dette er er at gå for vidt.

Fra : Jan Åge Hammershaug

Dato : 04-11-03 11:21

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> ikke.
>
> Undskyld tonen - jeg plejer at holde en ordentlig og afdæmpet tone, men

Takk for alle svar på mitt spørsmål, selv om dette raskt utviklet seg i
to retninger; Tidssonefeil og oppripping av "gamle stridigheter(?)"

Jeg har slått meg til ro med at det er stor usikkerhet rundt opphavet
for de to nevnte historier.

--
Jan Åge Hammershaug

Fra : Christian Bech

Dato : 04-11-03 22:43

Jan Åge Hammershaug <hammershaug@mac.com> wrote:

> Takk for alle svar på mitt spørsmål, selv om dette raskt utviklet seg i
> to retninger; Tidssonefeil og oppripping av "gamle stridigheter(?)"

Det er naturligvis beklageligt at en ny bruger (jeg tror ikke jeg har
set dig herinde før?) skal konfronteres med et skænderi, men normalt er
vi altså meget fredelige og venlige, så jeg håber ikke, det skræmmer dig
væk.

Når der er skænderier herinde er der altid en fællesnævner (du må selv
gætte hvilken),så problemet er altså begrænset.'

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-11-03 00:30

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Når der er skænderier herinde er der altid en fællesnævner (du må selv
> gætte hvilken),så problemet er altså begrænset.'

Hej Christian.

Det er heldigvis ikke min debut her i gruppen, og jeg har før set at
tonen havde brug for en kammerherre!

Bare rolig, jeg er vild med denne gruppe, netop p.g.a. den venlighed
der strømmer een i møde, så lidt indbyrdes skærmydsler skræmmer mig slet
ikke!!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Christian Bech

Dato : 09-11-03 13:14

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Hej Christian.
>
> Det er heldigvis ikke min debut her i gruppen, og jeg har før set at
> tonen havde brug for en kammerherre!

Det var også Jan Åge, jeg var bange for, der ville blive træt af os. Jeg
regner skam med at du bliver hængende, når du har holdt ud indtil nu.

> Bare rolig, jeg er vild med denne gruppe, netop p.g.a. den venlighed
> der strømmer een i møde, så lidt indbyrdes skærmydsler skræmmer mig slet
> ikke!!

Der vil altid være uoverensstemmelser og uenigheder, men for det meste
foregår det i mindelighed. Desværre går det altid helt galt, når ERS er
indblandet og jeg tror altså ikke på hans teori om at der er et komplot
mod ham. Jeg har selv været indblandet i en del skænderier med Erik
Richard, men jeg prøver nu at holde mig i skindet lige meget hvor
urimeligt han opfører sig for at undgå at være den der skaber støj. Jeg
satser på, at en tråd som denne i stedet taler for sig selv og gør folk
varsomme med den vægt de tillægger Erik Richards ord.

--
Christian

Fra : Jan Åge Hammershaug

Dato : 05-11-03 01:25

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det er naturligvis beklageligt at en ny bruger (jeg tror ikke jeg har
> set dig herinde før?)

Neida, jeg holder meg stort sett hjemme. (no.it.os.mac.diverse)

> skal konfronteres med et skænderi, men normalt er
> vi altså meget fredelige og venlige, så jeg håber ikke, det skræmmer dig
> væk.

Mac-folk er vel generelt hyggelige mennesker, og dansker har jeg kun
gode erfaringer med, så danske mac-ere _må_ være kjempetrivelige!

OT: Jeg bestilte meg dansk dynamitt idag også:
< http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=DALIMS4 >

--
Jan Åge Hammershaug

Fra : Christian Bech

Dato : 09-11-03 13:14

> Neida, jeg holder meg stort sett hjemme. (no.it.os.mac.diverse)

Jeg har altid hørt godt om vores norske søstergruppe, men har aldrig
selv kigget i den. Måske det var på tide.

> Mac-folk er vel generelt hyggelige mennesker, og dansker har jeg kun
> gode erfaringer med, så danske mac-ere _må_ være kjempetrivelige!

Tak og i lige måde.

> OT: Jeg bestilte meg dansk dynamitt idag også:
> < http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=DALIMS4 >

Lækkert. I ahorn?

--
Christian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-11-03 01:45

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> det mest vanvittige jeg har hørt. Hans arbejdsgiver er da uden lod og del
> i jeres stridigheder. Jeg anser dine handlinger for dybt umoralske.

Peter Kiil offentliggjorde oplysninger om mig og mit firma fra Caslons
kundedatabase på nettet, sendt i arbejdstiden. I et sådant tilfælde går
jeg ud fra, de er offentligjr med irmaets vidende og billigelse. - Et
sådant firma vil jeg ikke handle med og heller ikke anbefale andre at
handle med!

> [...]
> ikke?
> Erik, hold nu op med at opføre dig som en amoralsk stodder, det klæder dig

Det vil sige, at jeg bare skal finde mig i, at de opl., der ligger i en
kundedatabase bare kan offentliggøres uden videre af en ansat - og så i
arbejdstiden? - tja, hvorfor ikke...

> Undskyld tonen - jeg plejer at holde en ordentlig og afdæmpet tone, men
> dette er er at gå for vidt.

Det vil med andre ord sige, at jeg og mit firma bare skal finde mig i
hvad som helst en ansat kan finde på at offentliggøre? - Det vil
minsandten se godt ud, hvis den slags blev kotume. Hvor i alverden
havner vi så henne? - Dvs., at jeg bare skl hod uo finde mig i hvad som
helst?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-11-03 11:56

> [...]
>jeg ud fra, de er offentligjr med irmaets vidende og billigelse. - Et
>sådant firma vil jeg ikke handle med og heller ikke anbefale andre at

Hvis din udlægning er korrekt, må det rigtigste da være at du tager
kontakt til virksomheden, fremfor at udbasunere det i en NG?!

>Det vil sige, at jeg bare skal finde mig i, at de opl., der ligger i en
>kundedatabase bare kan offentliggøres uden videre af en ansat - og så i
>arbejdstiden? - tja, hvorfor ikke...

Det mener jeg da ikke jeg skriver - sklner blot mellem hvad der er egent
til en NG og hvad man skal gå andre veje med.

> [...]
>minsandten se godt ud, hvis den slags blev kotume. Hvor i alverden
>havner vi så henne? - Dvs., at jeg bare skl hod uo finde mig i hvad som

Det har jeg ikke sagt noget som helst om. Jeg mnener bare ikke det hører
hjemme i NG. Kontakt en advokat og find ud af noget dér. Det må da være
det mest hæderlige.

--
Frank Løkkegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-11-03 14:27

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Hvis din udlægning er korrekt, må det rigtigste da være at du tager
> kontakt til virksomheden, fremfor at udbasunere det i en NG?!

Min udlægning er desværre korrekt, og oplysningerne blev netop
offentliggjort i denne NG. Og selvfølgelig tog jeg kontakt til firmaet.
Jeg fik knap og nok en beklagelse af det skete. Men der blev dog
'lovet', at tingene skulle blive undersøgt, og siden har jeg intet hørt
til det, udover at jeg fik en opringning fra hans direkte foresatte,
hvor jeg fik at vide, - '...at det er jo ikke særlig pænt gjort...' - og
ikke spor andet!

> Det mener jeg da ikke jeg skriver - sklner blot mellem hvad der er egent
> til en NG og hvad man skal gå andre veje med.

- Og som skrevet ovenfor, lev det netop offentliggjort her i gruppen....

> Det har jeg ikke sagt noget som helst om. Jeg mnener bare ikke det hører
> hjemme i NG. Kontakt en advokat og find ud af noget dér. Det må da være
> det mest hæderlige.

Enig! - Det hører ikke hjemme nogen steder, hverken her eller andre
steder! - Men hvis jeg skulle køre en sag gennem en advokat, så véd du
formentlig også, hvor meget en sådan advokat koster i timen....

Faktum er blot den, at siden da, har Peter Kiil været på nakken af mig,
uanset hvad jeg er kommet med, og det gider jeg ikke længere finde mig
i! - Desværre nåede jeg ikke at få effektueret killfiltret, før jeg fik
set hans såkaldte svar. - Megen til forvrænget bavl skal man godt nok
lede længe efter! - Men selvfølgelig vil han da forsøge at redde sit
eget skind, men istedet for forsøger han - igen - at dreje sagen over,
så det ser ud, som om det er mig, der er 'den slemme ulv'. Hvis han fra
starten havde været mand nok til at give en undskyldning, så havde jeg
da modtaget den, og sagen ville ikke være blevet længere!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-11-03 14:36

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.DK on 05/11/03 14:26 wrote:

> Min udlægning er desværre korrekt, og oplysningerne blev netop
> offentliggjort i denne NG.

Du springer stadig let og elegant henover din forudgående løgnehistorie. Den
vil du ikke vedkende dig?

--
/peter

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-11-03 15:47

Erik Richard Sørensen wrote:

> Faktum er blot den, at siden da, har Peter Kiil været på nakken af mig,
> uanset hvad jeg er kommet med, og det gider jeg ikke længere finde mig
> i!

Så skulle du have killfilet ham, og kommet videre med dit liv. I stedet
fortsætter du med at rive op i en sag du egentligt for dit eget bedste,
burde lade dø en stille død.

M-V-H

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-03 03:05

Hej Peter

Det kan jeg også love dig for, han er nu! - Men sagt med et lille
billede, så går man altså ikke om bag en hest og sparker den bagi, for
så sparker den knagme igen!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-11-03 14:44

> [...]
>til det, udover at jeg fik en opringning fra hans direkte foresatte,
>hvor jeg fik at vide, - '...at det er jo ikke særlig pænt gjort...' - og

Næh, hvad havde du regnet med - at virksomheden bagefter skulle aflægge
rapport til dig?
Er da forresten en ret insinuerende måde du skriver på - lovet i
anførselstegn. Manden ringede jo til dig...?

>- Og som skrevet ovenfor, lev det netop offentliggjort her i gruppen....

Ja, og?

>Enig! - Det hører ikke hjemme nogen steder, hverken her eller andre
>steder! - Men hvis jeg skulle køre en sag gennem en advokat, så véd du
>formentlig også, hvor meget en sådan advokat koster i timen....

Ja det ved jeg, men det berettiger dælme ikke til bare at vælge denne her
metode. Det er fortsat helt uacceptabelt.
den slags uoverensstemmelser der er mellem Peter og dig, må I klare på
anden vis - og det vil altså i denne her forbindelse sige, at du må finde
nogle andre metoder. Blandt andet fordi dine handlinger oser langt væk af
hævngerrighed. Du har jo klaget til firmaet, fået respons osv. men det til
trods, så fortsætter du her - det er godt nok klamt.

>Faktum er blot den, at siden da, har Peter Kiil været på nakken af mig,
>uanset hvad jeg er kommet med, og det gider jeg ikke længere finde mig
>i!
Så kunne du jo bare have brugt killfilteret, fremfor det griseri du har
gang i nu.

> - Desværre nåede jeg ikke at få effektueret killfiltret, før jeg fik
>set hans såkaldte svar. - Megen til forvrænget bavl skal man godt nok
>lede længe efter!

Aner jeg ikke en dut om - og gider heller ikke forholde mig til - min
grundlæggende pointe er at det ikke hører hjemme her.

> [...]
>starten havde været mand nok til at give en undskyldning, så havde jeg
>da modtaget den, og sagen ville ikke være blevet længere!

Altså, nu kunne man jo tænke sig at han ikke deler din opfattelse af, at
der er behov for en undskyldning. Og jeg vil da sige, at efter den gang
vælten møgspande du gør dig skyldig i, så finder jeg det fuldt forståligt
hvis han end ikke overvejer den mulighed.
Du er jo ikke just selv kendt for at være, ahem, den fødte diplomat
heller ikke i andre debatter.

--
Frank Løkkegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-03 02:58

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Næh, hvad havde du regnet med - at virksomheden bagefter skulle aflægge
> rapport til dig?

Det eneste, jeg med god grund forventede var en regulær undskyldning for
det skete.

> Er da forresten en ret insinuerende måde du skriver på - lovet i
> anførselstegn. Manden ringede jo til dig...?

Ringede ja, men ingen undskyldning. Og som jeg tidl. skrev, så kan jeg
ikke have tillid til, at noget lign. ikke vil/kan gentage sig, - både
for mit firmas vedkommende men sandelig også for andre firmaer.

> Ja, og?

Så finder jeg det fuldt rimeligt, at _hele_ forløbet også bringes her,
så andre også kan se, hvad der kan ske. d.e.m. er jo ikke kun 'amatører'
- læs privatpersoner, men også professionelle brugere og små og større
virksomheder, der bruger Mac. Hvis ikke de/man kan stole på, at
fortrolige opl. ikke videregives under nogen former, så synes jeg alting
hører op!

> [...]
> hævngerrighed. Du har jo klaget til firmaet, fået respons osv. men det til
> trods, så fortsætter du her - det er godt nok klamt.

Nej, det er ikke 'hævngærrighed', som du kalder det, men det er ganske
gemen vrede over, at en person,der er ansa i et firma videregivekundopl.
i et offentlig forum. Og du kalder det, jeg skriver for uacceptabelt,
hvad kalder du så Peter Kiils opførsel? - Han skal altså bare have lov
at øe løs, som det passer ham?

> Så kunne du jo bare have brugt killfilteret, fremfor det griseri du har
> gang i nu.

Hvis du mener, det er 'griseri', det jeg gør, så ligger det jo snublende
nær at sige, at du billiger P.K.'s måde at opføre sig på. - Hvis det er
rigtig, så véd jeg snart ikke, hvad jeg skal sige..

> [...]
> vælten møgspande du gør dig skyldig i, så finder jeg det fuldt forståligt
> hvis han end ikke overvejer den mulighed.

Så må jeg jo blot konstatere, at det er fuldt tilladeligt at svine en
anden til, uden at man må forsvare sig... - Var det ikke Lone S., der
fremførte noget om demokrati? - Demokratiet gælder altså kun den ene
vej? - Hvis det er tilfældet, så siger jeg godt nok Tak for kaffe!!

> Du er jo ikke just selv kendt for at være, ahem, den fødte diplomat
> heller ikke i andre debatter.

Ikke altid, men jeg har dog aldrig offentliggjort kundeopl. om nogen
eller noget, som er reg. i en kundedatabase!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-11-03 09:48

> [...]

> virksomheder, der bruger Mac. Hvis ikke de/man kan stole på, at
> fortrolige opl. ikke videregives under nogen former, så synes jeg alting

Jeg læste også jeres ordveksling dengang og hvis _hele_ forløbet skal
frem bør du vel også fortælle at du først her i gruppen offentliggjorde
ukorrekte oplysninger omkring et hændelsesforløb der uretmæssigt
stillede Caslon IT i et dårligt lys her i gruppen.

Herefter postede Peter de omdiskuterede oplysninger der dokumenterede et
andet hændelsesforløb. Det har han efterfølgende beklaget, også i denne
tråd.

Alle og enhver kan jo hoppe lidt tilbage i historien og finde jeres
beskeder fra dengang, så jeg forstår egentlig ikke den store iver efter
at tage det op til diskussion igen.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-11-03 01:45

Hej Frank

Franz Berliner wrote:

> [...]
> ukorrekte oplysninger omkring et hændelsesforløb der uretmæssigt
> stillede Caslon IT i et dårligt lys her i gruppen.

Jeg er ked af at måtte sige, at min fremstilling dengang stadig er den
korrekte fremstilling, - uanset hvad P.K. så ellers har skrevet.

> Herefter postede Peter de omdiskuterede oplysninger der dokumenterede et
> andet hændelsesforløb. Det har han efterfølgende beklaget, også i denne
> tråd.

Peters såkaldte dokumentation omkring det forløb er ikke og har aldrig
været korrekte. Jeg har senere haft en samtale med deres salgschef og
den salgskonsulent, som jeg iflg. deres system har fået tildelt. Han har
over for mig bekræftet min fremstilling og beklaget, at ordren ikke blev
effektueret som den skulle. Dette skete efter at den debat var
afsluttet, og jeg ville derfor ikke til at genoptage den.

Og hvis Peter Kiil senere har beklaget noget, så har jeg ikke hverken
set det eller læst det!

> Alle og enhver kan jo hoppe lidt tilbage i historien og finde jeres
> beskeder fra dengang, så jeg forstår egentlig ikke den store iver efter
> at tage det op til diskussion igen.

Som sagt, så var det ikke mig, der genoptog en diskussion. Det var
derimod 'Hr. Kiil', der på sin sædvanlige måde påstod, at jeg var / er
en løgner. - Se lige igen hans første svar til det opr. indlæg. - Hvis
han havde holdt sin mund dér, så var der heller ingen 'debat' blevet,
men han kan jo bare ikke lade være med at chkanr mig, ver g han ser sit
snit til det!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-03 03:41

> [...]

> han havde holdt sin mund dér, så var der heller ingen 'debat' blevet,
> men han kan jo bare ikke lade være med at chkanr mig, ver g han ser sit

Det er altid de andre!, ik'? Message-ID: <bo4iuh$qu1$1@sunsite.dk>

Men det er det er da herligt at se intet har ændret sig, og du stadig er
en bitter gammel galning. (her i københavstrup ville vi nok nøjes med at
kalde dig en ualmindelig dÅm skid).

--
Morten Reippuert Knudsen...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-11-03 14:50

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:
>Du springer stadig let og elegant henover din forudgående løgnehistorie.
>Den
>vil du ikke vedkende dig?

Når jeg tænker efter, har jeg aldrig set Erik rette noget som helst og
slet ikke i de mere debatprægede tråde.
--
Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-11-03 20:31

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> writes:
> [...]
>
>Herefter postede Peter de omdiskuterede oplysninger der dokumenterede et
>andet hændelsesforløb. Det har han efterfølgende beklaget, også i denne

Sådan husker jeg det også. Jeg synes ærligt talt at erik skal stikke piben
ind og så se at komme videre i sit liv.

--
Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-11-03 20:41

>Ringede ja, men ingen undskyldning. Og som jeg tidl. skrev, så kan jeg
>ikke have tillid til, at noget lign. ikke vil/kan gentage sig, - både
>for mit firmas vedkommende men sandelig også for andre firmaer.

nej men din tillid eller mangle på samme kan under ingen omstædnigheder
berettige at du ikke kan finde ud af at adskille en personstrid med Peter
fra et angreb på hans arbejdsgiver. Det er usselt og ligner en grim tanke,
når I tilsyneladende konkurrerer om de samme kunder. Helt ærligt.......

> [...]
>virksomheder, der bruger Mac. Hvis ikke de/man kan stole på, at
>fortrolige opl. ikke videregives under nogen former, så synes jeg alting

Professionelle eller ej. Det har da intet at gøre mde de principeille og
moralske spørgsmål.

> [...]
>i et offentlig forum. Og du kalder det, jeg skriver for uacceptabelt,
>hvad kalder du så Peter Kiils opførsel? - Han skal altså bare have lov

Nu laver du den en af de mest ubehagelige former for argumentation, nemlig
at hvis jeg bliver kritisret er det automatisk det samme som at min
modpart får ret. Det har jeg eddermame aldrig skrevet! Jeg husker godt
sagen. Peter erkendte at han havde offentlgigjort oplysninger uretmæssigt,
der er desuden en eller anden der har skrevet at han fik en sideballe af
sin chef. Så er det vel da for hulen afgjort - skulle man tro...

>Hvis du mener, det er 'griseri', det jeg gør, så ligger det jo snublende
>nær at sige, at du billiger P.K.'s måde at opføre sig på. - Hvis det er
>rigtig, så véd jeg snart ikke, hvad jeg skal sige..

Nu synes jeg du er rigtig uforskammet. Man kan altså ikke mene at du
opfører dig forkert, uden at man automatisk skal have skudt din modparts
synspunkter og holdninger i skoene? Eller dermed sådan helt automatisk
være på din modparts side. Prøv dog bare en gang at se ud over din egen
vrede, og så vurder lige en gang til hvad et faktisk var jeg skrev. Det
var faktisk ret klart og tydeligt - ja jeg er lige ved at sige
umisforståligt

> [...]
>fremførte noget om demokrati? - Demokratiet gælder altså kun den ene
>vej? - Hvis det er tilfældet, så siger jeg godt nok Tak for kaffe!!

Du er fandme, undskyld, et sludrehoved. Når du begynder med forfulgt
uskyldighed, får jeg kvalme, qua den mangel på diplomati og ind i mellem
også almindelig anstændihed i debatterne. Det kommenterer jeg normalt ikke
da jeg synes at sarthed i NG er noget pjat. Men nu er det dig selv, der
fordrer en særlig behandling. Så skriger dobbeltmoralen da til himmelen.

--
Frank Løkkegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-11-03 02:56

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> når I tilsyneladende konkurrerer om de samme kunder. Helt ærligt.......

Som jeg tidl. har skrevet, så var en del af Peters postings sendt i
arbejdstiden, og så er det særdeles nærliggende, at det er sendt med
firmaets - om ikke godkendelse - så ihvertfald billigelse.

Og hvis du med 'grim tanke' mener, at det handler om at kapre kunder fra
Caslon IT, så kan jeg forsikre dig for, at det ikke er eller nogensinde
har været tilfældet. - Hvis jeg selv skulle komme med en 'grim tanke',
så kunne det være meget sandsynlig, at det var nøjagtig modsat, at hans
firma var ude på at knække de små i branchen. - Den slags er jo før set
med andre firmaer både herhjemme og i udlandet.

Min kundekreds var dengang som nu en helt anden, og da jeg ikke selv
sælger hardware, men indhenter tilbud til kunderne hos flere
forskellige, så kan jeg faktisk ikke se, at det i det hele taget kan
have noget at gøre med kapring af kunder eller andet i den retning!

> Professionelle eller ej. Det har da intet at gøre mde de principeille og
> moralske spørgsmål.

Det har da noget at gøre med både hæderlighed og troværdighed

> [...]
> der er desuden en eller anden der har skrevet at han fik en sideballe af
> sin chef. Så er det vel da for hulen afgjort - skulle man tro...

Helt ærlig, Frank, så kan jeg ikke se, at du overhovedet har forsøgt at
se sagen fra min side.

Og som jeg skrev til Franz (jeg kom vist til at skrive Frank), så har
jeg _IKKE_ set nogen beklagelse fra Peters side! - Jeg synes faktisk,
det mest rigtige ville have været, om han havde sendt mig en regulær
undskyldning både her i gruppen og CC til mig!

> [...]
> vrede, og så vurder lige en gang til hvad et faktisk var jeg skrev. Det
> var faktisk ret klart og tydeligt - ja jeg er lige ved at sige

Prøv lige at tænke dig den tanke, at det var dig, det var gået ud over,
og hvordan du i givet fald selv ville reagere.... - Du ville måske bare
sætte dig ed hænderne i skødet og sige, ....nej, hvor er det dog sødt af
ham!....

> [...]
> da jeg synes at sarthed i NG er noget pjat. Men nu er det dig selv, der
> fordrer en særlig behandling. Så skriger dobbeltmoralen da til himmelen.

- Jeg bliver beskyldt for at være løgner, digter + en hel masse mere af
samme slags, og når jeg så forsvarer mig, så er jeg uforskammet og en
'forfulgt uskyldighed'?! - Det skal man altså bare finde sig i? - Hvis
det er den opfattelse, du går med, så tror jeg, det er bedst for dig at
revidere den en smule. - Jeg tror faktisk det ville være gavnligt for
dig, hvis du forsøgte at sætte dig selv i den situation, at det var dig,
det gik ud over, så tror jeg nemlig, atpien fik en helt anden lyd!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-11-03 10:36

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> writes:
>Helt ærlig, Frank, så kan jeg ikke se, at du overhovedet har forsøgt at
>se sagen fra min side.

Jeg ser faktisk ikke sagen fra nogens side - jeg forholder mig til om den
konkrete adfærd du udviser er acceptabel efter mine normer - det er den
ikke.

> [...]
>og hvordan du i givet fald selv ville reagere.... - Du ville måske bare
>sætte dig ed hænderne i skødet og sige, ....nej, hvor er det dog sødt af

Næh, det ville jeg ikke. Jeg ville da tage fat i den person, det handlede
om og gøre noget dér. Ville aldrig bruge NG'en til det.

>- Jeg bliver beskyldt for at være løgner, digter + en hel masse mere af
>samme slags, og når jeg så forsvarer mig, så er jeg uforskammet og en
>'forfulgt uskyldighed'?! - Det skal man altså bare finde sig i? -

Konteksten, konteksten - husk den nu lige. Du er ikke selv karrig med at
sende nogle ret grovkornede ting af sted. Jeg kan da huske et par mindre
pæne karakteristikker af min egen person og et par mindre pæne vurderinger
af mine motiver. Du huske det måske i en længre tråd om Quark og InDesign.

>Hvis
>det er den opfattelse, du går med, så tror jeg, det er bedst for dig at
>revidere den en smule.

Nå!

>- Jeg tror faktisk det ville være gavnligt for
>dig, hvis du forsøgte at sætte dig selv i den situation, at det var dig,
>det gik ud over, så tror jeg nemlig, atpien fik en helt anden lyd!

Se ovenfor!

Og så synes jeg egentlig at denne diskussion er ved at have kørt
tilstrækkeligt langt - tror jeg stopper nu!
Vore synspunkter er vist gjort klare og tydelige, og der kommer ikke
rigtig noget nyt til. Lad os stoppe her.

--
Frank Løkkegaard