win 98 out of memory problem
Fra : stig klausen

Dato : 31-10-03 19:12

jeg har et problem når jeg starter 3d spil på min win 98 sec edition pc.
fejlmeddelsen siger out of video memory.

min pc består af athlon xp 1800
768 mb ddr ram 2100
grafikkort er geforce 3 ti 200 128 mb ram.

jeg havde nyinstalleret pc kommet direct x 8.1 og nyeste driver fra nividia.
jeg installerede flerer 3d spil der virkede perfekt.

jeg tror et af de spil jeg har installeret har automatisk ændret directx til
9.0 og at det er problemet.
nu ville jeg gerne afinstallerer dirext x men til min forbavselse opdager at
det ikke ligger i tilføj/fjern programmer.

spørgsmål 1 : ka problemet ligge et andet sted end i direct x.
spørgsmål 2 : hvordan afinstallere jeg direct x når den nu ikke ligger i
tilføj/fjern programmer.

stig

Fra : Ole

Dato : 01-11-03 12:19

"stig klausen" <sdk@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> spørgsmål 1 : ka problemet ligge et andet sted end i direct x.
> spørgsmål 2 : hvordan afinstallere jeg direct x når den nu ikke ligger i

Det er et gammelt problem , win 98 kan ikke lide > 512 megs.
Se her :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;253912&Product=w98

Ole

Fra : stig klausen

Dato : 01-11-03 16:04

mange tak for hjælpen .
det hele virker nu.
jeg var ellers inde og søge på ordene out of memory på microsoft
hjemmeside men kunne ikke lige finde det jeg skulle bruge.

stig