Kommunikation med eksternt modem
Fra : ht

Dato : 31-10-03 09:44

Hej,

Jeg er ved at sætte en pc op for en ven, der (den stakkel) stadig
bruger modem til at koble sig på internettet. Desværre synes modem'et
ikke at ville spille med.

Det er som om echo-funktiuonen er slået fra, trods kommandostrengen
ATE0V1&W - når dialer'en ringer op, sænkes DTR meget hurtigt, og
bliver nede indtil dialer'en holder op. Jeg kan godt gå ind i
Hyperterm og ved hjælp af ATH1 få modem'et til at løfte røret, men det
er også omtrent alt. Både modem og seriel port er sat til 15200 8/N/1
hardware-styring.

Er der nogen der kender en løsning på problemet?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : JK

Dato : 31-10-03 10:33

On Fri, 31 Oct 2003 08:43:49 +0000 (UTC), ht <ht@spamcop.net> wrote:

> [...]
>hardware-styring.
>
>Er der nogen der kender en løsning på problemet?

Eksternt modem skulle nok være noget nemmere end internt, især med XP,
der må siges ligesom at være vokset ud af modem-alderen.

Der er ialfald ikke nogen tosserier med software emuleret port som for
et winmodem.

Med XP kan standard k56flex driver anbefales. Bedst kører det hvis
modemet har rockwell chipset.

Et gammelt trik med at specificere telefonnummer med 2 kommaer foran
og 1 efter, kan du eventuelt prøve.

Det er hvis fejlmeldingen er: no dialtone.

Hvad siger Modem Diagnostics, i Modem i kontrol panel, avanceret
faneblad.
Det må være 115200 8/n/1

W2 er god at sætte i initstreng, så checker man hvad reel hastighed
der opnås under konnekt. Er det ikke også M0 for at modemet til at
holde kæft. Altså: &W2&M0

Ellers har jeg ikke lige svar parat. Jeg savner info om styresystem og
modem.

Et lasat k56flex internt modem er det mest automatisk installerende,
jeg nogensinde har set i XP.

mvh

John

Fra : ht

Dato : 31-10-03 20:45

JK <junk@mailzone.com> wrote in

> Ellers har jeg ikke lige svar parat. Jeg savner info om
> styresystem og modem.

God pointe. Win98 2ed. Det er terminal ready der går ned, når der skal
ringes op. Modem'et er et US Robotics, så vidt jeg kan tolke ud af det
der kommer ud af en diagnostics. Den er i øvrigt påfaldende tavs, og
påstår at der ikke er noget modem, selvom jeg godt kan kommandere med
det indenfor visse grænser.

Men når jeg prøver at lade Win98 finde ud af modemtypen kan det ikke
få øje på modem'et.

Weird.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik