Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Speedlite 420EX manual
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-10-03 16:23

Hej Gr.,
er der ingen der har fundet et sted, hvor man kan downloade en
engelsk manual ?.
Jeg har spurgt Canon, om man kan købe en dansk, men har endnu
ikke fået svar. De rider ikke den dag de sadler
mvh Ebbe

Fra : Lars [8210]

Dato : 30-10-03 17:17

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har spurgt Canon, om man kan købe en dansk, men har
endnu
> ikke fået svar. De rider ikke den dag de sadler

Hej Ebbe'

Beklager har aldrig fundet et sted hvor den engelske kan
downloades.
Jeg har en tysk hvis det kan bruges.

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars99of99@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-10-03 07:52

On Thu, 30 Oct 2003 17:16:48 +0100, "Lars [8210]"
<lars99of99@excite.com> wrote:
klip

>Hej Ebbe'
>
>Beklager har aldrig fundet et sted hvor den engelske kan
>downloades.
>Jeg har en tysk hvis det kan bruges.

Jeg har endnu ikke købt den, så hvis jeg køber en billig over
nettet, får jeg en tysk manual med, og det kunne for mit
vedkommende lige så godt være på Swahili.
I en dansk butik kunne jeg få en dansk manual, men prisen er så
også 2400 kr i stedet for 1800. Det kunne selvfølgelig godt være
prisen for en man. fra Canon
mvh Ebbe

Fra : John Poulsen

Dato : 31-10-03 08:39

Hvis du VIL have DK manual m.m., vil jeg da anbefale "standardsitet"
angånde priser:
edbpriser. dk.

DER kan du finde 420EX til ca. 2.000 kr.

Er det en overvejelse værd? Hvad med UK udgaven af Ebay? Så undgår du
told og moms, i modsætning af køb igennem US udgaven. God jagt

John

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-10-03 10:00

Pas på--der er ingen garanti for at få en dansk manual fordi du køber i en
dansk butik. Jeg købte hos en 420EX hos digital4u og fik en tysk manual med.
Jeg troede på det tidspunkt at jeg kunne finde en engelsk manual på nettet,
men det er ikke lykkedes. Det er nu ikke det helt store problem, da 420EX
kører ret automatisk sammen med både min G2'er og 10D'er.
Mvh, Hans

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-10-03 10:02

On Fri, 31 Oct 2003 08:38:57 +0100, "John Poulsen" <john@nosp.am>
wrote:

>Hvis du VIL have DK manual m.m., vil jeg da anbefale "standardsitet"
>angånde priser:
>edbpriser. dk.
>
>DER kan du finde 420EX til ca. 2.000 kr.

Ja. men ikke med dansk man. kun engelsk,
billigste med dansk er 2400,
men jeg tror jeg tager med engelsk
mvh Ebbe

Fra : Jan

Dato : 31-10-03 22:07

> Ja. men ikke med dansk man. kun engelsk,
> billigste med dansk er 2400,
> men jeg tror jeg tager med engelsk

Prøv Kamerahuset, de plejer at have 420EX til ca. 2.100,- med DK manual.
Vælg endelig en 420EX i stedet for 220EX, meget bedre blitz.

Jan

Fra : Lars [8210]

Dato : 31-10-03 14:28

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
er så
> også 2400 kr i stedet for 1800. Det kunne selvfølgelig

Hej Ebbe

Den koster da ikke 1800, men 1580 kr. ( 197 + porto ) 212,35
€ = 1578 kr.
( Fotoversand Wuth GmbH ( marts 2003)

http://www.fotoversandwutz.de/

Jeg kan se at den er faldet til 192,20 € + porto....

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-10-03 18:20

On Fri, 31 Oct 2003 14:28:20 +0100, "Lars [8210]"
> [...]
>( Fotoversand Wuth GmbH ( marts 2003)
>
>http://www.fotoversandwutz.de/
>
>Jeg kan se at den er faldet til 192,20 + porto....

Hej Lars, nu er du jo nok på hjemmebane, og det er jeg ikke.
Jeg kan intet tysk, og jeg har ikke VISA, så det kan jeg vist
ikke rigtig finde ud af. Jeg må nok betale for at få engelsk man.
men tak for forsøg på at hjælpe.
Kan du (eller andre) sige mig, om man evt. kunne klare sig med
den lille 220, er der meget forskel ?, er det ledetal? 22 - 42.
Jeg hælder nok mest til 420 til mit G2
mvh Ebbe

Fra : Lars [8210]

Dato : 31-10-03 22:38

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
med
> den lille 220, er der meget forskel ?, er det ledetal?

Hej Ebbe
Ingen visa! - Det er svært uden......

Du skal helt klart købe en blitz med så højt ledetal som
muligt - tag et kik her - det er en god oversigt:

http://www.photozone.de/2Equipment/canonflash.htm ( på
engelsk)

Fra : Jan

Dato : 01-11-03 06:03

> Hej Gr.,
> er der ingen der har fundet et sted, hvor man kan downloade en
> engelsk manual ?.

Har du overhovedet brug en manual til 420EX?

Blitzen er fuldautomatisk, der er stort set intet at være i tvivl om mht til
betjeningen, det skulle lige være hvis du skal bruge en ST-E2 Transmitter.
Ellers er det bare at montere blitzen på kameraet og trykke på knappen.

Jan

http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/elan_images/420ex_rear.jpg

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-11-03 11:18

On Sat, 1 Nov 2003 06:02:59 +0100, "Jan" <itjfSLETDETTE@ofir.dk>
wrote:
klip

> [...]
>Ellers er det bare at montere blitzen på kameraet og trykke på knappen.

Hej Jan, det lyder da fristende, at jeg kan bruge den
fuldautomatisk, jeg er jo ingen proff.
Transmitter kan jeg nok undvære, jeg ved ikke hvad det er.
Det er kun familiebilleder, den indbyggede er svag, man skal helt
op i fjæset på folk
mvh Ebbe
Stor tak til alle deltagere, og til Lars for sin HP.