Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS D10
Fra : Palle Jørgensen

Dato : 28-10-03 18:02

Er der nogen her i gruppen der er bekendt med at der skulle være problemer
med Sigma objectiver på Canon EOS D10, der er blevet gjort opmærksom på
dette hos min forhandleren af EOS D10. Jeg har et Sigma APO 500 mm. f4.5 og
et Sigma APO 300 mm. f4
Der skulle være skarphedsproblemer.
--

m.v.h. Palle Jørgensen

Fra : Alex W

Dato : 28-10-03 18:41

> Der skulle være skarphedsproblemer med Sigma objectiver på Canon EOS D10

Hej Palle

Der er enkelte af de gamle objektiver der "ikke kan finde ud af" at blænde
ned. Der kommer error 99 på displayet og kameraet fryser.
(sluk og tænd igen)
Det kan rettes af Sigma som rechipper objektivet, UB har jeg hørt.
Jeg har lånt et 400 mm bl 5.6 der har ovenstående fejl. Det virker helt fint
bare jeg ikke lænder ned .. så kommer fejlen.
Med et analogt SLR er der ingen problemer.

Jeg har ikke oplevet nogle skarphedsproblemer med de Sigma objektiver jeg
har med D10. Absolut fuld tilfredshed!!

/Alex

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-10-03 23:28

Jeg har et Sigma 15-30mm og har ikke set nogen problemer. Der er et antal
billeder taget med dette objektiv her www.pbase.com/hkruse, så bedøm selv.
Mvh, Hans

Fra : Thomas Kjær

Dato : 29-10-03 16:21

In article <3f9ea121$0$9817$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Palle Jørgensen wrote:
> [...]
> dette hos min forhandleren af EOS D10. Jeg har et Sigma APO 500 mm. f4.5 og

Jeg er kun bekendt med det problem "Alex W" omtaler, og har selv kun
gode erfaringer med 10D og Sigma objektiver.
Jeg vil dog anbefale dig lige at søge følgende to forummer igennem på
dpreview.com;

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1029

Jeg kan desværre ikke gøre det for dig pt., pga. for stort "search
engine load".

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>