Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotomagasiner
Fra : KNL DtP

Dato : 15-10-03 19:44

Hej foto-gutter!

Overvejer at finde et godt fotomagasin, men synes ikke lige der er noget
oplagt valg. Sidst jeg tjekkede det danske marked, var Alt om Foto & Video
det eneste på markedet, og indholdet var nu engang en smule ... tyndt. Hvis
dette ikke har ændret sig siden (eller hvis der ikke er kommet nye titler
til), er jeg også parat til at kigge internationalt (hermed tænker jeg på
engelsk-, norsk-, svensk- og evt. tysk-sprogede blade).

Jeg kunne forestille mig noget, hvor man havde en del teknisk fif, test af
nyt udstyr (analog som digital), fremvisning af billeder ect. Gerne med
indhold bag det tekniske og faglige (i modsætning til førnævnte danske
magasin...)

.... nogen der kan anbefale noget kvalitets læsestof til fotografen?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-03 20:14

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> magasin...)
>
> ... nogen der kan anbefale noget kvalitets læsestof til fotografen?

Jeg ville i en af landets største byer finde en stor kiosk, evt. på
banegården, og så gå efter tyske blade.
Mvh
Ole

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-10-03 21:36

Hej

Jeg er selv stor tilhænger af "Practical Photography", de har mange gode råd
(selv til den erfarne fotograf), og de gør en del ud af at tilgodese både
det analoge samt det digitale publikum...
Jeg har indtil videre kun set det ved DSB kioskerne, hvor det koster ca. 75
kr for et enkelt blad, men hvis du køber abonnement er det noget
billigere...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : TL

Dato : 15-10-03 22:25

Hej

"Practical Photography" er et udmærket blad for de, der ikke er så kyndige
i det tyske; det koster £ 51 pr år i abonnement leveret i postkassen. Der
er en del digitalt stof + meget for folk der interesserer sig for naturfoto.

vh tl

Fra : Jeppesen

Dato : 17-10-03 17:02

> [...]
> (selv til den erfarne fotograf), og de gør en del ud af at tilgodese både
> det analoge samt det digitale publikum...

Det kan jeg tilslutte mig 100% - men er ens primære interesse naturfotografi
skal man da ikke glemme det nordiske Camera Natura - alle tiders blad uden
tests ol. Abbonnement kan tegnes fra deres side
http://www.cameranatura.se/ - hvert nr. koster 85 kr. og de udkommer 4 gange
årligt - ellers årsabb. på 315 kr.

For S/H interesserede er B&W et kanon flot blad - fantastisk tryk - men ret
dyrt - ca. 115 kr. 4 gange årligt.

For dem der bedst kan li´ at læse tests og nyheder er det tyske Fotomagazin
eller Colorfoto velegnet - Colorfoto har dog flest sider med billeder med.

Mvh Kim

Fra : Thomas Mose Thomsen

Dato : 15-10-03 14:40

> For S/H interesserede er B&W et kanon flot blad - fantastisk tryk - men
ret
> dyrt - ca. 115 kr. 4 gange årligt.

Der var noget der fandt min intresse. Hvor har du set bladet? Jeg har
tjekket div. kiosker og har ikke fundet noget intressant.

Fra : Jeppesen

Dato : 18-10-03 12:12

"Thomas Mose Thomsen" <tmt@c.dk> skrev i en meddelelse
> ret
>
> Der var noget der fandt min intresse. Hvor har du set bladet? Jeg har
> tjekket div. kiosker og har ikke fundet noget intressant.

Her i Næstved kan det købes i en lille lokal bladkiosk - bladet har desværre
ingen webside, men jeg har deres issn nr. 1522-4805 - måske det kan bruges
af en kiosk der vil skaffe det hjem til dig. De udkommer faktisk 6 gange
årligt og det helt korrekte navn er B&W - BLACK & WHITE MAGAZINE og
mailadressen til dem er bnwmagag@aol.com. Held og lykke.

Mvh Kim

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 18-10-03 13:20

> [...]
> af en kiosk der vil skaffe det hjem til dig. De udkommer faktisk 6 gange
> årligt og det helt korrekte navn er B&W - BLACK & WHITE MAGAZINE og

Jeg mener at dette evt. kinne være hjemmesiden for B&W:
http://www.bandwmag.com/index.html
mvh
Sven Ole Pedersen

Fra : Jeppesen

Dato : 19-10-03 10:24

"Sven Ole Pedersen" <sop@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at dette evt. kinne være hjemmesiden for B&W:
> http://www.bandwmag.com/index.html
> mvh
> Sven Ole Pedersen

Ja - lige nøjagtig - utroligt det ikke står i deres blad - men jeg måske
have overset det.

Mvh Kim

Fra : PV

Dato : 19-10-03 11:55

Har også læst Black & White Magazine - og enig. Kanon flotte billeder. Men
så vidt jeg husker udelukkende fotos - ingen tips og tricks (?).
Jeg køber derfor "Black & White Photography". Koster ca. 80,- kr. pr.
nummer, og kan bl.a. købes på hovedbanen i Kbhvn. Som altid - meget
billigere i abonnement. Udkommer 12 gange årligt.
Fyldt med ideer, inspiration, analog mørkekammer teknik o.m.a.
mvh
Per

Fra : Jeppesen

Dato : 19-10-03 16:34

"PV" <pervangkilde@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigere i abonnement. Udkommer 12 gange årligt.
> Fyldt med ideer, inspiration, analog mørkekammer teknik o.m.a.

Nej der er ikke meget om teknisk - forstået kamera, objektiver og lignende -
men meget om fotografer, deres værker, idéer og tanker - og hvis indholdet
er vigtiger end formen, så er det jo ikk´ så ringe endda.

Jeg har også købt et enkelt nummer af Black & White Photography - og er enig
i dine betragtninger - købte det primært fordi de for tiden har en serie om
storformat - spændende område.

Mvh Kim

Fra : Lars [8210]

Dato : 19-10-03 15:28

KNL DtP wrote:
> [...]
modsætning til
> førnævnte danske magasin...)
>
> ... nogen der kan anbefale noget kvalitets læsestof til

Hej Kristian

Jeg kunne anbefale mange blade - men vil egentlig hellere
anbefale dette link

( Der er udvalget hos DSB Kiosk og det er stort.)

http://www.bladguiden.dk/default.asp

Eller direkte:

http://www.bladguiden.dk/category.asp?category_id=11

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars99of99@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk