Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Digital Kamera.... men hvilket skal je~
Fra : TLH

Dato : 12-10-03 14:15

Hejsa Gruppe!

Jeg har besluttet at købe et digigtalkamera. Problemet er hvilket.....

Det må gerne være et semipro. kamera (eller næsten)....og have min. 6x
optical zoom.(mindre kan sikkert også gøre det)

Ydermere skal man kunne skifte optik, farvefiltre, mulighed for vidvinkel
optik m.m. (med eller uden adaptor)

pris..... hmmmm heslt ikke over 7000.-

Med venlig hilsen
TLH

Fra : Morten Bested

Dato : 12-10-03 14:36

Sonys F717 er et LÆKKERT kamera til lige omkring 7000 og der fås ikke bedre
5 megapixels kamera. Den har mulighed for ekstra vidvinkel og tele
forsatser.

Hvis du ikke kan leve med størrelsen findes der Canon G3/G5 og Nikon 5400
som gode alternativer, begge 5 megapixels.

Fra : Jan K

Dato : 12-10-03 18:39

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du ikke kan leve med størrelsen findes der Canon G3/G5 og Nikon 5400
> som gode alternativer, begge 5 megapixels.

Hej Tlf

Kig også på olympus 5050zoom , en blænde bedre end ovenstående (1,8) alle
manuelle indstillingsmuligheder,- mulighed for xd, cf, sm cards, og
microdrive (2 ad gangen) længere batterilevetid end Nikon (canons g3 er en
smule bedre) wide og tele tilbehør etc.
men prøv at sammenligne på : http://www.dpreview.com/
En anden fordel er at oly giver mulighed for både raw, tiff og jpg.
god fornøjelse
mvh. Jan K