Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billed-komprimering
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 08-10-03 21:13

Hej

Jeg har et lille "problem".
På min hjemmeside ligger jeg billeder ud fra de fester jeg deltager i,
men der er nogle, som klager over "Loading" tiden. jeg loader dem i
800*600 PX.
kan jeg i Jasc Paint Shop Pro sætte kvaliteten ned til en mere velegnet
Web-Kvalitet?

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 08-10-03 21:52

Hej Bo!

Det er ikke nok kun at resize billedet. Du skal også komprimere det ned til
en passende størrelse.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk
-

Fra : pizza

Dato : 08-10-03 22:25

Photoshop Elements 2 er også glimrende til at resize og komprimere....

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-10-03 23:56

On Wed, 8 Oct 2003 23:25:08 +0200, "pizza" <pizzaaa@pizzaaaaa.com>
wrote:

>Photoshop Elements 2 er også glimrende til at resize og komprimere....

Enig, det foretrækker jeg også. Men de to funktioner klarer PSP også
glimrende, så for deres skyld er der ingen grund til at investere.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-10-03 23:54

On Wed, 8 Oct 2003 20:12:49 +0000 (UTC), "Bo M. Havmand"
<bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej

Hej

>På min hjemmeside ligger jeg billeder ud fra de fester jeg deltager i,
>men der er nogle, som klager over "Loading" tiden. jeg loader dem i
>800*600 PX.

Til skærmbrug er det rigeligt. Der sætter jeg 640*480 som grænse, h
520 ved stående format. Men de skal måske hentes og printes af
brugerne?

>kan jeg i Jasc Paint Shop Pro sætte kvaliteten ned til en mere velegnet
>Web-Kvalitet?

Ja. I Filer | Export | JPG Optimizer har du fuld kontrol over
kompressionen og kan eksperimentere og straks se resultatet.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : jørgen

Dato : 09-10-03 12:02

I Paint Shop Pro kan du anvende fælgende , under "gem som" kan du bestemme
hvor meget du vil komprimere billedet.
Hilsen Jørgen

Fra : Denn!s H

Dato : 09-10-03 13:19

"Bo M. Havmand" <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> kan jeg i Jasc Paint Shop Pro sætte kvaliteten ned til en mere velegnet
> [...]

Der er en værktøjslinie som hedder "Web"
| View | Toolbars | Web |

I Resample menuen bruger jeg "Smart Size", det synes jeg giver det bedste
resultat.

/Denn!s