Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til Canon EOS ejere...
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 17:57

Hvor køber I linser (online/butik)??

Nogen som har prøvet at købe linser gennem www.technikdirekt.de?

Jeg bor selv i København og leder efter en velassorteret forhandler
(Canon/Sigma/Tamron) som har rimelige priser???

Mvh Thomas

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 08-10-03 18:18

Hej

Jeg har købt alle mine linser brugt, enten i www.dba.dk, www.qxl.dk eller
www.ebay.com

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jan

Dato : 08-10-03 19:32

> Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nogen som har prøvet at købe linser gennem www.technikdirekt.de?

Ja, kan anbefales, du sparer 20 - 60% på objektiver og andet tilbehør i
Tyskland og husk de sparede penge er skattefri

> Jeg bor selv i København og leder efter en velassorteret forhandler
> (Canon/Sigma/Tamron) som har rimelige priser???

Hvorfor velassorteret, undersøg i stedet på nettet hvilket objektiv du har
brug for, fotobutikkerne kan skaffe det hele hjem.
Rimelige priser, så kommer du til at lede længe.......

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 19:26

> Hvorfor velassorteret, undersøg i stedet på nettet hvilket objektiv du har
> brug for, fotobutikkerne kan skaffe det hele hjem.
> Rimelige priser, så kommer du til at lede længe.......

Jaja, jeg ved godt det er store krav

Mht. til velassorteret, så er jeg ny DSLR ejer så jeg vil ikke købe et
objektiv som jeg ikke har haft mellem hænderne før og set prøvebilleder af,
som jeg selv har taget.

Mvh Thomas

Fra : Jan

Dato : 08-10-03 22:03

> [...]
>
> Mht. til velassorteret, så er jeg ny DSLR ejer så jeg vil ikke købe et
> objektiv som jeg ikke har haft mellem hænderne før og set prøvebilleder

Ok, så afskærer du muligheden for mange objektiver, der er ikke mange
butikker der låner objektiverne ud og typisk har de kun de mest almindelige
(konsumvarer) på lager.

Læs i stedet test på nettet, et godt sted at starte:
http://www.photographyreview.com/Canon/MCL_255crx.aspx

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 22:54

> Ok, så afskærer du muligheden for mange objektiver, der er ikke mange
> butikker der låner objektiverne ud og typisk har de kun de mest
almindelige
> (konsumvarer) på lager.

Jeg vil bare have lov til at se og prøve linsen med mit kamera i butikken,
det er alt.

> Læs i stedet test på nettet, et godt sted at starte:
> http://www.photographyreview.com/Canon/MCL_255crx.aspx

Tak, den kender jeg og bruger den også. Men det er altså svært at vælge en
linse syntes jeg. Den skal jo både være god, billig og ikke for stor

Mvh Thomas

Fra : Jan

Dato : 09-10-03 06:04

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare have lov til at se og prøve linsen med mit kamera i butikken,
> det er alt.

...og så købe den på nettet. Hmm, forstår godt at de velassortede butikker
ikke findes

> Tak, den kender jeg og bruger den også. Men det er altså svært at vælge en
> linse syntes jeg. Den skal jo både være god, billig og ikke for stor

God og billig --> Sigma eller andet uoriginalt
Excellent og dyr --> Canons L-serie

Læs evt. :
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1029

DPReview's Canon SLR Lens Talk Forum, der er også diskussion af uoriginale
objektiver, og her får du bedre indsigt om markedet fremfor at teste nogle
mere eller mindre tilfældige objektiver hos fotohandleren.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 13:51

> ..og så købe den på nettet. Hmm, forstår godt at de velassortede butikker
> ikke findes

Nej, det er der noget om. Men man kan ikke bebrejde forbrugeren at han køber
det billigste sted.

> Læs evt. :
> http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1029

Jeg har været aktiv på www.dpreview.com i flere år.

Mvh Thomas

Fra : Jan

Dato : 09-10-03 15:18

Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været aktiv på www.dpreview.com i flere år.

Nåh, så ved du jo allerede hvilke objektiver der er værd at investere i

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 20:20

> Nåh, så ved du jo allerede hvilke objektiver der er værd at investere i

Ja jeg har en ide om det, men der skal også være fornuft mellem pris,
størrelse, vægt og ydelse. Hvis det ikke var penge det handlede om så skulle
jeg bare finde en Canon L linse med den rigtige brændvidde.

Jeg har det bare lidt dårligt med at skulle bruge flere penge på linser end
selve kameraet har kostet. Desuden er dette mit første SLR kamera, så jeg
starter i det små

Mvh Thomas

Fra : Pico

Dato : 08-10-03 22:37

Thomas Rybak wrote:

> Jaja, jeg ved godt det er store krav
>
> Mht. til velassorteret, så er jeg ny DSLR ejer så jeg vil ikke købe et
> objektiv som jeg ikke har haft mellem hænderne før og set
> prøvebilleder af, som jeg selv har taget.

Med det sidste krav får du det nok svært, hvis du ikke bare vil nøjes
med at stå i forretningen og brænde nogle billeder af

Ellers prøv Bingo, Kamerahuset, begge Frederiksundsvej, Thorsøe,
FotoC osv. når du bor i København er der mange.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 22:55

> Med det sidste krav får du det nok svært, hvis du ikke bare vil nøjes
> med at stå i forretningen og brænde nogle billeder af

Det er også fint, og det har jeg da også gjort. Men de butikker jeg har
været i har altså ikke haft det store udvalg, og slet ikke af Sigma og
Tamron.

> Ellers prøv Bingo, Kamerahuset, begge Frederiksundsvej, Thorsøe,
> FotoC osv. når du bor i København er der mange.

Okay, jeg kigger på dem - tak.

Mvh Thomas

Fra : OZ

Dato : 09-10-03 12:09

> [...]
>
> Jeg bor selv i København og leder efter en velassorteret forhandler
> (Canon/Sigma/Tamron) som har rimelige priser???

Ja, jeg har købt originale Nikkor obj.
Jeg fik førsteklasses behandling, og ekspeditionstiden var ekstrem
hurtig.
Jeg vil også næste gang, jeg skal have fotoudstyr, handle hos
TechnikDirekt.

Mvh. OZ.

Fra : Camera Canon EOS 10 ~

Dato : 22-10-03 22:14

Du kan rolig købe linser hos www.technikdirekt.de?. De er billige og
hurtige.
Hilsen Sandra

> [...]
>
> Jeg bor selv i København og leder efter en velassorteret forhandler
> (Canon/Sigma/Tamron) som har rimelige priser???

---

Fra : Alex W

Dato : 23-10-03 16:39

Linser ??? ... dem sælger bageren!!
Du mener vel objektiver ??

Undskyld, jeg kunne ikke lade være .... )

Ja, jeg har købt en hel del gennem firmaet.
Der er heller ingen problemer med ombytning og tilbagelevering.
Hjemmesiden har bare en stor fejl. Det er at man ikke kan se om produktet er
på lager eller ej.
Hvis der bliver for lang ventetid på en varer .. giver de forsendelsen
gratis !! Det er da service trods alt.

/Alex