Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sider om fotografering
Fra : Torben Borg Broustbo

Dato : 07-10-03 16:33

Hej Gruppe

Nu er det efterhånden lang tid siden at jeg havde Foto i skolen,
så nogle af begreberne er forsvundet i tågerne Jeg har på det
seneste fulgt lidt med i diskussionerne om Canons 300D og 10D,
og jeg kan godt se at jeg trænger til at få frisket nogle begreber
op igen.

Jeg har forsøgt at finde en side, som beskriver om fotografering
og kameraer fx. hvad betyder det når et objektiv er 28mm-105mm.,
men har ikke rigtigt kunnet finde nogle som beskriver dette.

Er der nogle her, som ligger inde med nogle gode links til dette på
nettet? Det kunne jo også være, at der var andre, som ville have
genopfrisket eller tilegnet sig den viden

På forhånd tak

Torben Broustbo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-10-03 17:52

Torben Borg Broustbo wrote:

> På forhånd tak

Jeg har samlet en masse links her, og nogle af dem fører vidrer
til andre sider med endnu flere links.

http://www.photo-gallery.dk/side-04.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 07-10-03 19:54

"Torben Borg Broustbo" <spam@broustbo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kameraer fx. hvad betyder det når et objektiv er 28mm-105mm.,
> men har ikke rigtigt kunnet finde nogle som beskriver dette.

Et alternativ:
Et besøg på biblioteket vil helt sikkert kunne friske din gamle viden op
igen.

Jan

Fra : Frank Nørvig

Dato : 07-10-03 21:23

Hej Torben,

> [...]
> seneste fulgt lidt med i diskussionerne om Canons 300D og 10D,
> og jeg kan godt se at jeg trænger til at få frisket nogle begreber

Jeg ved at der findes sider med gode forklaringer, men den bedste hjælp jeg
har fået, var at købe Politikens Fotobog af Thomas Nykrog. Den er skrevet
let læseligt og forklarer mange grundlæggende principper (både for analoge
og digitale kameraer) på en meget forståelig måde.

Mvh Frank

Fra : Ole

Dato : 07-10-03 23:02

Hej Torben

Hvis du klikker på http://www.photos4u.dk/p4u/udstyr.htm har jeg forsøgt at
beskrive mine egne objektiver og eksemplificere med billeder.

Mvh

Ole
http://www.photos4u.dk

Fra : David List

Dato : 08-10-03 10:22

On Wed, 8 Oct 2003 00:01:31 +0200,
Ole <ole@atomb.dk>
wrote in <3f833727$0$32522$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Hvis du klikker på http://www.photos4u.dk/p4u/udstyr.htm har jeg forsøgt at
> beskrive mine egne objektiver og eksemplificere med billeder.

"Forsoegt" er netop ordet. Kig lige paa din egen side :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : kim isaksen

Dato : 08-10-03 11:19

"Ole" <ole@atomb.dk> wrote in message
> Hej Torben
>
> Hvis du klikker på http://www.photos4u.dk/p4u/udstyr.htm har jeg forsøgt
at
> beskrive mine egne objektiver og eksemplificere med billeder.

Der er ballade med din billed links på siden.!

Kim Isaksen
--
Tourists don´t know where they´ve been, travelers don´t know where they´re
going.

Fra : Ole

Dato : 08-10-03 12:21

Hej Torben og I andre, linksene er iorden nu, sorry.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-10-03 15:46

Hej.

"Ole" <ole@atomb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Torben og I andre, linksene er iorden nu, sorry.
>
> http://www.photos4u.dk/p4u/udstyr.htm

Hos mig virker linkene endnu ikke til billederne.

Mvh Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-10-03 16:01

Tommy Hansen wrote:

> Hos mig virker linkene endnu ikke til billederne.

De virker fint hos mig, prøv en ctrl+reload eller slet din disk
cache, så du får hentet en frisk side fra serveren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-10-03 16:33

> De virker fint hos mig, prøv en ctrl+reload eller slet din disk
> cache, så du får hentet en frisk side fra serveren...

Mærkeligt. Jeg har prøvet dine råd, men når jeg klikker på et af billederne
for at se det i større version, kommer der en blank side med teksten "Siden
kan ikke vises"

Mystisk.

Mvh Tommy

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 08-10-03 16:58

> [...]
billederne
> for at se det i større version, kommer der en blank side med teksten

Også hos mig - men de små billeder vises nu fint.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Nikon D1 Fan

Dato : 08-10-03 16:59

Tommy Hansen wrote:

> Mærkeligt. Jeg har prøvet dine råd, men når jeg klikker på et af
> billederne for at se det i større version, kommer der en blank side
> [...]

Det samme her: Server not found

--

Bjarne
Nikon D 1 fan

Fra : Ole

Dato : 08-10-03 19:53

Sorry friends, det skulle virke nu.

Det ville have været noget nemmere for mig at referere til mit site og så
punktet UDSTYR, men da jeg tidligere er blevet hængt offentlig fordi, mine
billeder på siden er til salg, måtte jeg lige hive siden ud af den
oprindelige sammenhæng. Derfor rodet.

Det skal ikke ske igen.

Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-10-03 20:57

Tommy Hansen wrote:

> Mærkeligt. Jeg har prøvet dine råd, men når jeg klikker på et af billederne
> for at se det i større version, kommer der en blank side med teksten "Siden
> kan ikke vises"

Jeg beklager misforståelsen, det der virkede hos mig var selve
siden, jeg havde ikke forsøgt at klikke på de små billeder, da
jeg tidligere har set disse billeder på Ole's fotogalleri
http://www.photos4u.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-10-03 21:25

> [...]
> siden, jeg havde ikke forsøgt at klikke på de små billeder, da
> jeg tidligere har set disse billeder på Ole's fotogalleri

Jeg fik vist heller ikke udtrykt mig helt klart

Mvh Tommy