Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket format gemmes raa filmscanninger i~
Fra : David List

Dato : 02-10-03 13:43

Jeg kunne godt taenke mig at anskaffe en filmscanner, for at kunne
have samtlige billeder jeg tager liggende i en raa scanning, jeg saa
senere kan behandle og evt. gemme i et andet format.

Hvilket format er mindst tabsgivende, og vil det ikke vare det, man
normalt gemmer raa scanninger i, inden man evt. efterbehandler dem digitalt?

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Jensb

Dato : 02-10-03 14:19

"David List" <david@davidlist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket format er mindst tabsgivende, og vil det ikke vare det, man
> normalt gemmer raa scanninger i, inden man evt. efterbehandler dem

Jeg vil tro at man normalt vil vælge tiff

Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-10-03 14:24

> [...]

> Hvilket format er mindst tabsgivende, og vil det ikke vare det, man
> normalt gemmer raa scanninger i, inden man evt. efterbehandler dem

Tiff, der er helt tabsfrit og jo.

--
-Jens B.

Fra : David List

Dato : 02-10-03 15:12

On Thu, 2 Oct 2003 15:23:33 +0200,
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>
wrote in <3f7c26da$0$24729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
> "David List" <david@davidlist.dk> skrev i en meddelelse

> digitalt?
>
> Tiff, der er helt tabsfrit og jo.

Tak for svarene til Jens B. og Jens B.

Fra : Simon [2700]

Dato : 02-10-03 15:37

> Tiff, der er helt tabsfrit og jo.

er noget af det besdte man kan få stadig en Microtek Filmscan 3600?
jeg har fået sat lidt til side og tænkte på at købe en sådan, den koster
ca. 3000kr købt i tyskland. Den har firewire interface.

mvh.Simon

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-10-03 19:37

Hej

Jeg har lige købt en Microtek FilmScan 2700 hos www.billigefilm.dk som jeg
er meget glad for. Opløsningen er ikke lige så høj som FilmScan 3600, men
jeg kan fint klare mig.

Jeg har fået lavet et 20x30 cm billede fra en scanning, som er meget svær at
skelne fra et billede lavet efter negativet...

Du kan se lidt af forskellen på en flatbed (en Canon D1250 U2F) og min
filmscanner på min fotokritik profil, hvor jeg har billeder fra begge
scannere...

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=1483

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Simon [2700]

Dato : 02-10-03 20:07

> [...]
>
> Du kan se lidt af forskellen på en flatbed (en Canon D1250 U2F) og min
> filmscanner på min fotokritik profil, hvor jeg har billeder fra begge

ok tak - men den ser ikke ud til at tage flere billeder af gangen, som en
negativ strip,
desuden kører den på usb 1.1 :(

den har ellers en fornuftig pris :)

men formålet med mit køb er bl.a. at digitalisere familiens gamle billeder,
og der er en 2-3000 stykker :/
så jo nemmere jo gladere bliver jeg :)

men jeg starter lige en ny tråd om det her i gruppen - tak for hjælpen
mvh.Simon