Hjælp min kat tisser alle vegne
Fra : M. G. Nielsen

Dato : 27-10-03 10:09

Hej i gruppen

Min 3 årige kastererede hankat har det med at tisse på poser, klude mv. som
måtte ligge på gulvet. Men her i formiddags sad han pludselig i min seng og
tissede. og så blev far sur! Jeg skældte ham ud, tog ham i nakkeskindet og
smed ham ud i kattebakken. Men jeg har prøvet det før, og ved at han sikkert
gør det igen på et tidspunkt. Han kan også finde på at lave andre steder end
i bakken, og det er heller ikke særligt lækkert, det er sket to gange.

Hvad skal jeg gøre? Han har selvfølgelig altid fri adgang til kattebakken,
og det er ikke fordi den er ulækker. Den bliver desinficeret og skiftet
jævnligt.

Håber på lidt hjælp fra jer.

Mvh. Morten

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-10-03 12:20

> [...]
> og det er ikke fordi den er ulækker. Den bliver desinficeret og skiftet

Jeg ville overveje en tur til dyrlægen - pludselig urenlighed *kan* være
tegn på ubehag ved urinering eller afføring.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-10-03 13:51

In article <3f9cff4b4fc0f@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Camilla Baird
<mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote:

> Jeg ville overveje en tur til dyrlægen - pludselig urenlighed *kan* være
> tegn på ubehag ved urinering eller afføring.

Yep - og så tror jeg det er en dårlig idé at skælde ud osv. Det er
selvfølgelig meget menneskeligt at blive sur, når ens seng er våd, men
hvis katten gør det fordi den er syg eller utryg, kan man nok komme til
at gøre ondt værre.