1 gammel kat + 2 nye killinger ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 24-10-03 05:52

1-årige Mikkel skal have en "buddy", så jeg suger info om sammeføring
til mig, og har derfor også lige læst om emnet under kategorien
"Adfærd". Det står mig klart, at det er bedst med en killing - men nu
kan jeg forstå, at man med fordel kan anskaffe sig to. Det kan jeg godt
se er smart for killingerne, og jeg kan NEMT overtales men vil
Mikkel ikke komme til at føle sig udenfor og "overmandet" med to ?

Mikkel har været hos mig ½ år, men har hele sit liv været
enebarn/hersker og indekat. Jeg har bange anelser for hans reaktion på
en lille ny, hvorfor min 3 uger lange juleferie er afsat til
sammenføring. Han er en bølle uden hæmninger, når vi bare er os to - men
så snart der er andre til stede, smutter han under sengen. Det gids han
ikke. Der går lige et kvarters tid, inden han forsigtigt lister rundt i
en stor bue uden om gæsterne. Gør de pludselige bevægelser/høje lyde, er
han hurtigt under sengen igen.

Jeg er vildt ked af, at jeg ikke fik to fra starten, men sådan er det nu
engang. På sin vis er jeg bange for at gøre ham livet surt med en/to
nye, men på den anden side synes jeg da også, at han kunne have det
sjovere med en legekammerat.

Med venlig hilsen
Dorthe - og Mikkel, som nu med stor success HAR dræbt bademåtten.

- Tøm kattebakken ved privat svar