Skøn hund
Fra : Lotte Maria Engilber~

Dato : 30-10-03 23:02

Hej Gruppe

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har verdens dejligste schæferhund, men grundet jeg har fået arbejde i
København og bor på sydsjælland, har jeg ikke nok tid til min skønne hund.

Dagen bliver alt for lang for hende og jeg ser mig derfor nødsaget til at
finde hende et nyt hjem.

Så hvis du sidder og ønsker dig en super skøn tæve, eller måske kender nogen
der gør, så kontakt mig endelig.

Hun hedder Degn´s Unn, god afstamning, super klog, er grå, er uden HD (har
lige fået taget billeder) er 1½ år gammel og er bare den dejligste hund man
kan ønske sig.

Derfor er hun ikke tjent med at være så mange timer alene hver dag, uden at
blive aktiveret.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig...

Hilsen en bedrøvet

Lotte

Fra : Holm

Dato : 31-10-03 13:13

"Lotte Maria Engilbertsdottir" <lotte@zuzet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hej Lotte

Du kan evt. prøve på
www.dyrenettet.dk

Holm

Fra : pops2

Dato : 31-10-03 15:16

> [...]

> finde hende et nyt hjem.

> Derfor er hun ikke tjent med at være så mange timer alene hver dag, uden at

Hej Lotte
er det virkeligt nødvendigt at skille sig af med hunden, hvis du er så
glad for hende? Jeg tænker kan det ikke være muligt at der lige præcis
i dit kvarter er en stor pige/dreng, der ikke må få hund af sine
forældre, og ville elske at hjælpe dig med at aktivere hende i løbet
af dagen? Der kunne jo være en fast aftale om hvordan det kunne foregå
og en eller anden form for træning?
Jeg skal ikke udtale mig om dit nye job, men de fleste har da
fri-weekender - og dér kan det da blive ensomt når man er vant til en
vaps der stikker snuden ind til en?? Når nu man lige har vænnet sig
til det?
Jeg ved det ikke - men bare en tanke.
(Jeg ville i hvert fald være meget ked af at undvære vores dejlige
vuf, selv om vi kun har 'kendt' hende i tre uger) /Pernille

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 01-11-03 11:02

On Thu, 30 Oct 2003 23:02:06 +0100, "Lotte Maria Engilbertsdottir"
<lotte@zuzet.dk> wrote:

> [...]
>kan ønske sig.
>
>Derfor er hun ikke tjent med at være så mange timer alene hver dag, uden at

Er de sikker på at hunden lider så meget? Jeg har en kollega som
arbejder i Glostrup og bor i Slagelse, hendes labrador er i løbegård
11 timer ad gangen medens hun er væk om dage. Der er ingen symptomer
på at dette er et større problem for hunden, bortset fra at den har
travlt med at få tisset når mor endelig kommer hjem ogt lukker ham ud.

Jeg mener at så længe hunden ikke udviser problematisk adfærd, og hund
og menneske gensidigt er glade for hinanden, så er skal man ikke lytte
alt for meget til dyrevenner som råber 'stakkels hund' hvis ikke den
får XX timers løbetur og aktivering hver dag. Der er masser af dyr her
i samfundet som lever under mangefold ringere forhold end selv den
mest forsømte hund (næsten). Selv i naturen er det ikke altid morsomt
at være dyr.

Din hund er desuden i en alder hvor den kan have nogle vanskelige
perioder. Min erfaring fra min schæfer er at fra den var 1½ til den
var 2 år modnedes den enormt og blev en meget mere voksen hund.

Min kone overtog en gang en schæfer fra nogen som ikke kunne have den
mere, da de skulle flytte. Men en uge senere kom de tilbage og spurgte
grædende om ikke de kunne få deres hund igen, de savnede den så
forfærdeligt. Tænk dig om en ekstra gang inden du skiller dig af med
din dejlige schæfer.

Mvh
Søren