Shæfer/lab foder ?
Fra : Mic

Dato : 22-10-03 08:45

Jeg undrede mig over www.royalcanin.dk nye foder .........

Er det virkelig nødvendigt men foder til hver hunderace eller kan de æde det
samme ?
er det ren salgsgas eller er der noget om snakken....

Nedenstående er uddrag af spørgsmål til Royal canin :

Når i mener at det er nødvendigt at lave specielt foder til 2 racer så slår
det mig,
hvis jeres normale foder der ikke er godt nok til Schæfer/lab så er det vel
heller ikke godt nok til min Rottweiler ?

Svar:

Klip
Det er dejligt at høre at der allerede er reaktioner på vores nye foder.
Og ja der er forskel på normal maxi adult og German Shepherd, dels er der
mere Glucosamin og Chondrontin i Schæfer/labrador foderet end det vi idag
har i vort andet foder, dels ved vi idag at det ikke er sjældent at schæfere
har fordøjelsesproblemer, hvilket vi i schæferfoderet afhjælper ved at bruge
hydrolyseret Soja og fjerkræproteiner, ris og Kopra olie. Endvidere har vi i
schæferfoderet ikke FOS men istedet MOS (mannan-oligo-sakkarider),
uopløslige mineralsalte og Omega 3 fedtsyrer, som vil beskytte
fordøjelsessystemets slimhinder. Derudover tilsætter vi et bestemt
gæringsfibre (roetrævler) der har den effekt at begrænse gæringsaktiviteten.
Dette er blot nogle få punkter hvori vi har lavet foderet om. Et andet punkt
er størrelsen på foderpillen der nu er mere tilpasset schæferens størrelse.

Og jo på et eller andet tidspunkt kommer vi sikkert også med et foder til
Rottweiler, vi har dog endnu ikke viden nok om denne race til at kunne
udvikle et special foder til denne hunderace, ej heller har jeg hørt om
specielle problemer for racen. (såvidt vides er der heller ingen anden
foderproducent der har denne viden, eksempelvis er Royal Canin i forvejen
den foderproducent med det mest velafbalanceret foder contra hundestørrelse)
Klip

Michael

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-10-03 09:01

> [...]
>samme ?
>er det ren salgsgas eller er der noget om snakken....

,,,,,,,,,,,,ren salgsgas !!

> [...]
>er størrelsen på foderpillen der nu er mere tilpasset schæferens størrelse.

,,,,noget fis ! desuden er sojaproteiner de billigste og dårligste
proteiner der findes ! da de er langsomt optagelige !"animalske
proteiner er altid bedst" og når de nævner soja først er det fordi at
det er hvad der er mest af i varen ! billigt skodprotein !

Fra : Mic

Dato : 22-10-03 09:15

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> proteiner er altid bedst" og når de nævner soja først er det fordi at
> det er hvad der er mest af i varen ! billigt skodprotein !

Ja, jeg tænkte det nok, nu skifter jeg sq foder .
men hvad vælger man..
Punish hvad med nutro er det også til store hunde ?

Michael

Fra : Pwh

Dato : 22-10-03 09:49

Mic wrote:
> "Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> Ja, jeg tænkte det nok, nu skifter jeg sq foder .
> men hvad vælger man..

Jeg kan anbefale foder fra http://www.olivers.dk/Default.htm
De forhandler 2 forskellige typer foder til store racer, og det er
dejligt nemt at handle hos dem. Du får leveret direkte til døren
og kan betale med det samme over nettet med Dankort.
Det er ikke det billigste foder du kan finde hvis du kigger på
kg prisen, men vær opmærksom på at med noget af det billige foder
skal der gives væsentligt mere af, så det i sidste ende er meget dyrere
at fodre med. Du kan jo evnt gører som jeg gjorde i sin tid, find nogle
forskellige foderforhandlere på nettet og send dem en mail med en beskrivelse af din hund.
Spørg så om hvor stor fodermængde du skal regne med at bruge, dem der slet ikke svarer
kan du så droppe med det samme, og de andre kan du så ved et simpelt regnestykke
fodermængde/kgpris finde ud af om de er dyre eller billige at handle med.

/Jens

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 23-10-03 09:18

> Ja, jeg tænkte det nok, nu skifter jeg sq foder .
> men hvad vælger man..
> Punish hvad med nutro er det også til store hunde ?
>
> Michael

Hej Michael

Nutro fås både til små og store hunde. Der er ikke et foder til hver enkelte
race. Kunne da kalde det all-round *ss*
Derimod er der så forskellige varianter af foderet, altså hvad det
indeholder.
Det jeg bruger til min hvide schæfer heder Lam & Ris. Grunden til at jeg
bruger det er fordi han ikke må få gulerødder og majs for ellers bliver han
gul.
Det skulle også være godt hvis hunden har allergi!

Vil varmt anbefale det.

Hilsen Betina

Fra : Pwh

Dato : 22-10-03 09:15

Mic wrote:
> Jeg undrede mig over www.royalcanin.dk nye foder .........
>
> Er det virkelig nødvendigt men foder til hver hunderace eller kan de
> æde det samme ?
> er det ren salgsgas eller er der noget om snakken....

Hvad skal jeg så gører, købe en sæk af hvert og blande det
til min Lab/Schæfer blanding Tyson ;)
Jeg tror at jeg forsætter med Oliver's Maxx Energi det
fungerer Tyson perfekt på, han har aldrig haf en sygedag i sit 1 1/2 år lange liv.

/Jens

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 22-10-03 17:45

On Wed, 22 Oct 2003 09:44:35 +0200, "Mic" <sletmig@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>samme ?
>er det ren salgsgas eller er der noget om snakken....

Jeg havde nogle problemer med men schæfer med at hun kløede sig meget.
Dyrlægen gav hende nogle hormonpiller som holdt det noget nede. Jeg
snakkede med min dyrehandler om det og han anbefalede Pedigree Advance
specialfoder for schæfer, og lovede faktisk at det ville få kløeriet
til at forsvinde. Foderet var relativt billigt, så jeg startede på
det, og faktisk kunne vi efter nogle måneder lægge hormonpillerne væk
og kløen holdt til sidst helt op. Hun kan godt lide foderet og det er
drøjt i brug, så jeg har kun gode erfaringer med specialfoder.

Mvh
Søren