Westie - Lidt spørgsmål
Fra : EnjoyNews

Dato : 17-10-03 11:49

Hejsa

Jeg har besluttet mig for at jeg meget gerne vil have en hund.
Jeg har gjort mig nogle overvejelser og har tænkt på en Westie. Så vidt jeg
kan se er de meget venlige.. jeg ville nemlig gerne have en hund som er
venlig af natur. Og den skal helst være en lille bitte hund.. størrelsen på
en westie ser passende ud.
Det er første gang jeg skal have hund.. er der noget jeg bør være opmærksom
på ? og hvor får jeg fat i sådan en hund ? I hvilket prisleje ligger en
hvalp..?
Jeg bor på Sjælland.

På forhånd tusind tak for jeres hjælp
Heidi

Fra : Bullmarks

Dato : 17-10-03 12:17

EnjoyNews <mh-nyheder@mail.dk> skrev:
> [...]
>en westie ser passende ud.
>Det er første gang jeg skal have
>hund.. er der noget jeg bør være opmærksom

-- Hej Heidi !
Prøv at gå ind på DKK hjemmeside, og søg på hvalpelisten.
Der finder du Opdrættere der har hvalpe nu.
Prisen vil jeg tro er ca. 7500 - 8000 kr.
Ring rundt og forhøre dig om hunderacen, alle opdrættere vil gerne
fortælle om deres hunderace.
Held og lykke med det.
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-10-03 12:32

Tak for svar
Dkk ? er det www.dkk.dk ?

Heidi

Fra : Louise & Jesper

Dato : 17-10-03 12:35

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> Tak for svar
> Dkk ? er det www.dkk.dk ?

Nej det er www.dansk-kennel-klub.dk

Louise

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-10-03 13:04

Tak for det Louise

Fra : JSC

Dato : 17-10-03 13:03

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

opmærksom
> på ? og hvor får jeg fat i sådan en hund ? I hvilket prisleje ligger en

Mine svigerforældre har haft Westie gennem mange år og jeg syntes generelt
at der har været en del helbredsmæssige problemer:
*Øjne/tårekanaler (flere dyre operationer)
*Hudproblemer
*Øremider
Om det er generelt for racen eller de bare har være uheldige skal jeg ikke
kunne sige...
Så er der lige det at de skal trimmes med jævne mellemrum, hvilket heller
ikke er helt billigt...

De er nu meget glade for deres Westie, personlig syntes jeg at de har det
med at være lidt reserveret, men det er måske bare fordi vi har en lalleglad
Flatcoat.

Mvh.
Jørgen

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-10-03 13:40

Er der evt andre små hunde som ville egne sig ? Det skal være en lille hund
af størrelse med venlig sind. Må ikke fælde for meget

Heidi

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-10-03 14:07

> [...]
hund
> af størrelse med venlig sind. Må ikke fælde for meget

Hej
En Shih Tzu er en glad lille hund, der er meget venlig. De har dog en "stor"
pels, som skal passes eller evt. klippes.
Se evt. her: http://home.no.net/gaedva/
Hilsen Vibeke

---

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-10-03 14:59

Er der en stor forskel på en westie og en norfolk terrier ?

Venligst
Heidi