ftp-adgang til TDC server?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-03 15:01

Har problemer med at lægge nye sider op på min hjemmeside, som hostes
hos tdc.
Den har ligget der i årevis, og det har været meget stabilt, så egentlig
er jeg en tilfreds kunde.

Men - nu kan jeg (pludselig) ikke komme til at lægge nyt op. Hverken
inde fra Claris HomePage med remote funktionen eller med f.eks. Fetch.

Har telefonisk tjekket med tdc's hotline, at servernavnet
(home5.inet.tele.dk), mit brugernavn (nej det angiver jeg ikke her) og
mit password er korrekte.

Den venlige supporter (Anastasia) siger, at "her fra ser det altsammen
ud til at fungere". Hun kan derfor ikke gøre andet end at henvise til en
betalingssupport i firmaet ;-(
(det er faktisk nyt for mig, at tdc nu kræver betaling - for jeg har
ikke tidligere haft brug for deres hjælp - det har bare fungeret godt)

Har også lige undersøgt om min upload-procedure er forkert på en anden
server hos Avalonia, som også hoster en side, som jeg er ansvarlig for.
Dét virker direkte fra Claris HomePage. Men Avalonia kører jo også
Mac-servere

Er der nogen her, som har erfaringer med tdc's upload? Har de ændret
procedurer eller krav?
Der er jo ikke meget ved at have en statisk hjemmeside, der ikke kan
ændres (forbedres, jo, forbedres !)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jesper

Dato : 29-10-03 16:38

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> procedurer eller krav?
> Der er jo ikke meget ved at have en statisk hjemmeside, der ikke kan

Jeg bruger servernavnet home2-upload.inet.tele.dk for at upload til min
site på home2.inet.tele.dk og det virker ikke med passive on, den skal
være off!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-03 16:50

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Jeg bruger servernavnet home2-upload.inet.tele.dk for at upload til min
> site på home2.inet.tele.dk

Tak, Jesper
Ja, jeg er opmærksom på, at den skal hedde "home5-upload.inet.tele.dk"

>og det virker ikke med passive on, den skal
> være off!

Du er altså inde i ClarisHomePage? Har prøvet med ftp-mode: active (der
er eneste alternativ til "passive")

Men det virker ikke. Har også lige dobbelttjekket med Fetch (i flere
udgaver). Øv.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jesper

Dato : 29-10-03 18:39

> [...]

> er eneste alternativ til "passive")
>
> Men det virker ikke. Har også lige dobbelttjekket med Fetch (i flere

Ja så skal du vælge Active. Jeg bruger RBrowser Lite i Panther og har
ingen problemer med TDCs hjemmesider.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-03 20:50

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Ja så skal du vælge Active. Jeg bruger RBrowser Lite i Panther og har
> ingen problemer med TDCs hjemmesider.

Tak Jesper. Det hjælper nu ikke meget.
Se venligst mit svar til Ann - jeg har løst probemet (på et lidt
kluntet, men virksom måde)

Er den god, den der RBrowser Lite? Jeg kan næsten regne ud, at den
virker til MacOSX, selvom jeg endnu kun har 'en plettet kat'

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-10-03 18:51

In article <1g3lina.1tuc03s10v2cz8N%MichspostIKKE@puttekasse.invalid>,
> [...]

> procedurer eller krav?
> Der er jo ikke meget ved at have en statisk hjemmeside, der ikke kan

Det her har du sikkert tænkt på, men...
Jeg har for nylig skiftet firewall, så jeg nu bruger jaguarens
indbyggede. Og efter det skift oplevede jeg ganske rigtigt, at jeg ikke
kunne komme i kontakt med min TDC hjemmeside - men stadig helt fint med
min Geocities side. Det hjalp, da jeg gik ind i systemindstillinger
under deling og herefter "tjenester" - og slog FTP-adgang til. Med
denne indstilling virker det igen.
FTP programmet må ikke være sat til passiv, så virker det heller ikke.
(Jeg bruger programmet Transmit)

Venligst, Ann Rudbeck

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-03 20:50

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

> Det her har du sikkert tænkt på, men...

Tak for din tillid - jeg havde faktisk ikke tænkt på det

> [...]
> min Geocities side. Det hjalp, da jeg gik ind i systemindstillinger
> under deling og herefter "tjenester" - og slog FTP-adgang til. Med

Prøvede lige, men det hjalp nu ikke stort. Kan stadigvæk ikke få kontakt
(se dog nedenfor)

> FTP programmet må ikke være sat til passiv, så virker det heller ikke.
> (Jeg bruger programmet Transmit)

Fik til gengæld det indfald (geniale?), at jeg kunne lægge filerne over
på en anden maskine i mit LAN (en 7600 m MacOs 8.6). Derfra kunne jeg
fint sende filerne til tdc's server
Men den 7600'er har osse slået en masse muligheder til, da den tjener
som 'server' i mit LAN.
Så et eller andet tyder på, at du har ret med hensyn til Firewall'en på
min PBG4.
Tak for hjælpen

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen