SO-DIMM DDR333, hvor?
Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-10-03 14:47

Hvis man køber en iMac og mest økonomisk vil opgradere RAM'en, hvad gør man
så? Apple forlanger 930 Kr for en 256MB klods til SO-DIMM slottet, hvilket
er temmeligt dyrt (selv om det inkluderer installation) og måske ikke helt
så meget RAM som man kunne ønske. Så kan man købe en klods på nettet, men
edbpriser.dk har ikke hørt om SO-DIMM.

Det mest lovende jeg har fundet er en 512MB klods til 1.265,00 kr. incl.
moms (men exclusive porto) på
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ram/ramsodimm/>.

Ifølge Kingstons datablad, så er dette produkt maksimalt 1.25" højt og
passer dermed fysisk i an iMac. I betragtning af at Kingston selv sælger
modulet til 157 US$, så ser prisen ganske rimelig ud.

Er der nogen som har bedre idéer?

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-10-03 19:32

Niels Jørgen Kruse wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som har bedre idéer?
>
> --
> Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

1200 kr er en anelse pebret.

www.edbpriser.dk under HARDWARE -> RAM blokke

DDR333 som du leder efter kendes også under navnet PC2700.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 26-10-03 22:07

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-03 23:43

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Det mest lovende jeg har fundet er en 512MB klods til 1.265,00 kr. incl.
> moms (men exclusive porto) på
> <http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ram/ramsodimm/>.

Du mener den, som man kan finde til kr. 639,- på edbpriser.dk? Jeg vil
også tro, det er den rigtige. Jeg pønser på at købe en iMac til min mor,
men er også noget chokeret over Apples RAM-priser. De tager kr. 930,-
for at sætte en 256 MB blok mere i og kr. 1.860,- for at erstatte den
standardmonterede 256 MB blok med en på 512.
Jeg overvejer lidt at købe en standard iMac med 256 MB RAM i det
slot, som man ikke selv må skifte klodsen i. Ærligt talt, så kan den
altså godt køre med den mængde RAM. Min mor skal skrive lidt e-mail og
se lidt hjemmesider. Det ville hun sikkert sagtens kunne. Men jeg vil jo
gerne have, at det kører godt. Så jeg kunne jo supplere med en uoriginal
512 MB blok, der åbenbart kan fås for 700,- kr. Det giver 768 MB RAM i
alt. Jeg tror altså, det er rigeligt til min mor. Er der nogen, der er
uenige med mig i det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-10-03 00:12

I artiklen <Pine.LNX.4.58.0310262206320.6575@ask.diku.dk> , Jens Rasmussen
<hest@diku.dk> skrev:

> Ikke hvis du soeger. Soeg paa alle typer og kig listen igennem. Er det
> 184pins eller 200pins du skal bruge? 184 er meget almindeligt.

Aha, man skal altså bare lade være med at forsøge at begrænse søgningen med
søgeord! Takker. Jeg ser at billigste pris er 1.229 Kr for 512 MB. Så var
det jo ret tæt på med den pris, jeg selv havde fundet.