Panther: Clean install eller upgrade ?
Fra : Peter Ursin

Dato : 24-10-03 19:24

Hej,
Er der nogen grund til at installere helt fra bunden, eller kan jeg bare
nøjes med at installere oveni 10.2.8 og spare besværet med at skulle
installere alle programmer bagefter ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Peter Perlsø

Dato : 24-10-03 19:46

Peter Ursin wrote:
> [...]
> Er der nogen grund til at installere helt fra bunden, eller kan jeg bare
> nøjes med at installere oveni 10.2.8 og spare besværet med at skulle

Prøv en upgrade, hvis det går galt, så lav en clean install.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Michael Holm

Dato : 24-10-03 21:44

Peter Perlsø <die_spammer@nospam.com> wrote:

> Prøv en upgrade, hvis det går galt, så lav en clean install.

De fleste sites anbefaler clean eller arkiver og install muligheden..
jeg tager en clean på PB og arkiver/install på iMac.. så må vi se :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Peter Ursin

Dato : 24-10-03 21:50

"Michael Holm" <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote in message

> De fleste sites anbefaler clean eller arkiver og install muligheden..
> jeg tager en clean på PB og arkiver/install på iMac.. så må vi se :)

Jeg er også kommet frem til at jeg laver en clean. Så får jeg også ryddet
lidt op samtidig.
Nu er det bare lige extended eller extended (journaled) file system jeg er i
tvivl om.

mvh
Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-03 22:56

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> "Michael Holm" <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote in message

Det vil de altid anbefale. De er jo selv og henvender sig til avancerede
brugere. De anbefaler vel også, at man altid opdeler sin stakkels
harddisk i mindst 17 partitions. I praksis går en opgradering normalt
godt, og det fungerer også fint med én partition.

> Jeg er også kommet frem til at jeg laver en clean. Så får jeg også ryddet
> lidt op samtidig.

Det er også den væsentligste årsag for mig. En gang imellem er det rart
at få ryddet op på harddisken.

> Nu er det bare lige extended eller extended (journaled) file system jeg er i
> tvivl om.

Er det ikke noget, man kan lave om bagefter? Det er da ikke noget, man
(nødvendigvis) skal vælge ved formateringen. Der findes da programmer,
som kan slå det til eller fra.
--
Henrik Münster
Esbjerg