KRYPTERE mapper...?
Fra : Jane (ö)

Dato : 24-10-03 07:51

Jeg kan finde ud af at kryptere et dokument, men kan man gøre det samme med
hele mapper - eller diske...?

I så fald - hvordan?

Mvh Jane

Fra : Thomas (8260)

Dato : 24-10-03 09:16

Jane (ö) wrote:
> Jeg kan finde ud af at kryptere et dokument, men kan man gøre det samme med
> hele mapper - eller diske...?

Jeg mangler selv funktionen fra OS 9 - du ved ctrl+klik og væl krypter.
Der er vist noget med at man kan bruge diskcopy eller stuffit?
Yderligere har jeg hørt at den nye OS X skulle have den her ctrl+klik og
vælg krypter, mulighed.

Thomas

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 25-10-03 23:52

Hesa

Thomas (8260) <neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]

Hvis du installere en PGP på din maskine, så kan du kryptere (og
signere) alt hvad du lyster. Så kan du også sende e-post med digital
signatur ;_)

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-10-03 13:25

> [...]

> Der er vist noget med at man kan bruge diskcopy eller stuffit?
> Yderligere har jeg hørt at den nye OS X skulle have den her ctrl+klik og

OSX 10.3 har en funktion de kalder "File Vault", som krypterer hele din
hjemmemappe. Det foregår 100% transperent, dvs, at når du selv er logget
ind kan du gøre hvad du vil, medens andre skal igennem dekryptering.

Under system 9 kan man anvende Hard Disk Toolkit som kan kryptere en hel
disk, som du herefter også med passwordet i hånden har helt transperent
tilgang til.

Slutteligt kunne man jo lave sig et diskimage, der var krypteret.

Af en eller anden grund er DiskCopy imidlertid forsvundet fra system
10.3, hvilket jeg ikke lige har en forklaring på, men det er
tilsyneladende med vilje eftersom den gamle disk-copy heller ikke
fungerer i 10.3.

Så den løsning kræver nok lidt afklaring først.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 26-10-03 13:54

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> OSX 10.3 har en funktion de kalder "File Vault", som krypterer hele din
> hjemmemappe. Det foregår 100% transperent, dvs, at når du selv er logget
> ind kan du gøre hvad du vil, medens andre skal igennem dekryptering.

Den kryptering skal man nok lige være lidt varsom med - i sjældne
tilfælde lader det til at den kan føre til datatab.

> [...]
> 10.3, hvilket jeg ikke lige har en forklaring på, men det er
> tilsyneladende med vilje eftersom den gamle disk-copy heller ikke

DiskCopy er nu integreret i DiskUtility.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-10-03 14:01

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> DiskCopy er nu integreret i DiskUtility.

Yepper!