Kazaa?
Fra : Morten Lind

Dato : 23-10-03 18:03

Hej

Hvad er Kazaa?
Er det á la Napster, da Napster var forbudt?
Er Kazaa lovligt?
Betaler man for dét, der er?

Hej fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Morten Lind

Dato : 23-10-03 18:43

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej
>
> Hvad er Kazaa?
> Er det á la Napster, da Napster var forbudt?
> Er Kazaa lovligt?
> Betaler man for dét, der er?
>
> Hej fra
> Morten

Nå, jamen så må jeg hellere forklare, hvorfor jeg spørger: Mine børns
mors yngste søn roder med det dér Kazaa på hendes computer, og hvis det
er forbudt, vil jeg have ham fra det)
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Peter Perlsø

Dato : 23-10-03 18:51

Morten Lind wrote:

> Nå, jamen så må jeg hellere forklare, hvorfor jeg spørger: Mine børns
> mors yngste søn roder med det dér Kazaa på hendes computer, og hvis det
> er forbudt, vil jeg have ham fra det)
> M.

Det er ikke forbudt. Det er indholdet der kan være "farligt" at lege med.

Det er dog mest i USA at RIAA går efter folk der dele arkiver. APG
prøvede for nogle måneder at nakke nogle danske edonkey brugere, men det
var kun 11 styk og jeg har ikke hørt mere på den front siden.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-10-03 07:34

Peter Perlsø <die_spammer@nospam.com> wrote:

> [...]
> prøvede for nogle måneder at nakke nogle danske edonkey brugere, men det
> var kun 11 styk og jeg har ikke hørt mere på den front siden.

Godt Peter, tak skal du ha´
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-10-03 19:14

> [...]

> Nå, jamen så må jeg hellere forklare, hvorfor jeg spørger: Mine børns
> mors yngste søn roder med det dér Kazaa på hendes computer, og hvis det

Kazaa er absolut lovligt, da det er et program som alle andre.

Meeen... de fleste Kazaa-brugere henter sandsynligvis ulovlig musik,
film og programmer, så man betaler altså _ikke_ for det man finder.

Napster var kanon-effektivt, da det var på sit højeste, og efter min
mening er Kazaa ikke helt på højde med det. Til gengæld er Kazaa ikke
begrænset til musik, da alle slags filer kan deles.

Som Mac-bruger er der ingen officiel klient, men der findes vist flere
forskellige uofficielle klienter. Jeg har prøvet et par stykker, men jeg
synes ikke de var særligt gode og derfor er jeg ikke Kazaa-bruger i dag.

Man skal være opmærksom på, at den officielle Kazaa-klient til Windows
installerer en del spyware, som overvåger ens færden på nettet og som
får pop-up annoncer til at dukke op i tide og utide.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 24-10-03 07:34

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> installerer en del spyware, som overvåger ens færden på nettet og som
> får pop-up annoncer til at dukke op i tide og utide.

Tak, René
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Peter Perlsø

Dato : 23-10-03 18:49

Morten Lind wrote:
> Hej
>
> Hvad er Kazaa?
> Er det á la Napster, da Napster var forbudt?
> Er Kazaa lovligt?
> Betaler man for dét, der er?
>
> Hej fra
> Morten

Kazaa er det samme som Napster og GNUtella, et såkaldt Peer2peer - P2P
netværk.

Nej, det er ikke en betalingsservice. Ja, det er lovligt så længe du kun
deler "lovlige" ting. Men det er de fleste vist ligeglade med. Det er jo
ikke sjovt hvis det er lovligt...

Brug Poisoned til mac for at koble til netværket.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-10-03 07:34

> [...]

> ikke sjovt hvis det er lovligt...
>
> Brug Poisoned til mac for at koble til netværket.

Hej Peter -- tak
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)