iView kataloger - Preview eller ej
Fra : Storm

Dato : 22-10-03 21:45

Jeg (mac) har en stor bunke billeder (fra pc) som jeg har kørt igennem
den lille billedkatalogorganisator iView MediaPro. Jeg kan se at tif
filerne ikke vil thumbnailgenereres - når jeg åbner i PhotoShop er de
gemt i Byte Order IBM pc.

Jeg kan vel køre en batch på de pågældende mapper hvor jeg åbner alle
tiffer og gemmer med Macintosh preview. JPG filerne har ikke de
problemer, der er åbenbart mere cross-platform end tif-filer.

Jeg forestillede mig, at satte jeg en drop folder til at overvåge
ændringer i iViewkataloget "kilde-mapper" ville der dukke en thumbnail
op af billeddet - det gør der bare ikke.

Nogen udvej - udover at lave det hele forfra.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 23-10-03 04:56

In article <1g395oe.eallq6stofpcN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> op af billeddet - det gør der bare ikke.
>
> Nogen udvej - udover at lave det hele forfra.

Lad IviewMediaPro klare det
Åben kataloget vælg alt - udfør menuen - omform billedfiler - der er
mange muligheder her.
Under aktioner menuen er der en funktion der hedder genopbyg thumbnail.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 23-10-03 07:42

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Lad IviewMediaPro klare det
> Åben kataloget vælg alt - udfør menuen - omform billedfiler - der er
> mange muligheder her.
> Under aktioner menuen er der en funktion der hedder genopbyg thumbnail.

Villy - du er en guttermand - nu er alle 7.000 billeder sat "i ovnen" -
ok - i mindre portioner

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 23-10-03 10:59

In article <1g39xde.tg5q0w1phss90N%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Villy - du er en guttermand - nu er alle 7.000 billeder sat "i ovnen" -
> ok - i mindre portioner

En anden fiks detalje er - når du har et katalog åbent - klik på et
billede - knappen til venstre i bjælken foroven giver dig mulighed for
at åbne det direkte i det relevante program - i Quark og InDesign kan
man trække billederne ind i dokumentet osv - osv

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 24-10-03 07:24

> [...]

> billede - knappen til venstre i bjælken foroven giver dig mulighed for
> at åbne det direkte i det relevante program

Det kan jeg ikke få til at ske, men jeg plejer at "alt klikke" på
billedet så springer det op i "creator program". Ctrl klikke - så får
jeg lov at vælge åbner program.

> - i Quark og InDesign kan
> man trække billederne ind i dokumentet osv - osv

Den er rigtig fed, det virker ikke for Quark hos mig, måske fordi
jeg kun har version 4.1.

Dine tips er yderst velkomne.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 24-10-03 09:37

In article <1g3avjk.1j2cqg61xwubagN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Det kan jeg ikke få til at ske, men jeg plejer at "alt klikke" på
> billedet så springer det op i "creator program". Ctrl klikke - så får
> jeg lov at vælge åbner program.

Det er da også godt - om ikke bedre.

> Den er rigtig fed, det virker ikke for Quark hos mig, måske fordi
> jeg kun har version 4.1.

Du mangler Davids Place extension - en freeware der ligger på 4.1 CD´en.
Kan du ikke finde den kan jeg maile den til dig.
Med den kan du også trække tekst dokumenter ind i et Quark dokument -
det er ganske praktisk når der er mange og man ikke ved hvad det er for
noget - gælder også for Worddokumenter.

> Dine tips er yderst velkomne.

Det er dine sandelig også.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 26-10-03 20:38

> Du mangler Davids Place extension - en freeware der ligger på 4.1 CD´en.
> Kan du ikke finde den kan jeg maile den til dig.

Nææ, det er faktisk længe siden jeg har haft fat i Quark cd'en.
Jeg vil blive meget glad hvis du ville maile den ved lejlighed - den
beholder så stien på hvor billederne lå da iView kataloget blev skabt?

> Med den kan du også trække tekst dokumenter ind i et Quark dokument -
> det er ganske praktisk når der er mange og man ikke ved hvad det er for
> noget - gælder også for Worddokumenter.

> Det er dine sandelig også.

Jeg har altid flere spørgsmål end tips f.eks:

Jeg bruger meget "Make" funktionerne i iView, f.eks meget HTML gallery,
men jeg kan ikke finde ud af at tilføje nye skabeloner til de få iView
byder på. Så laver jeg det om i html, men det er bøvlet.
Ved du om jeg vil kunne lægge en ny skabelon ind til det brug?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-10-03 14:58

In article <1g3gead.a6ba27nbaqpqN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Nææ, det er faktisk længe siden jeg har haft fat i Quark cd'en.
> Jeg vil blive meget glad hvis du ville maile den ved lejlighed - den
> beholder så stien på hvor billederne lå da iView kataloget blev skabt?

Selvfølgelig - ellers er der jo ingen idé i det.
Den er på vej.

> [...]
> byder på. Så laver jeg det om i html, men det er bøvlet.
> Ved du om jeg vil kunne lægge en ny skabelon ind til det brug?

Du kan gemme dine html skabeloner i
programmer/IviewMediapro/Plug-ins/html Templates/index Templates
-eller Media Templates.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 29-10-03 08:27

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Selvfølgelig - ellers er der jo ingen idé i det.
> Den er på vej.

Kære Villy

Min mail box på ofir adressen har måske været overfyldt, eller jeg er
måske kommet til at slette din mail i bunken af al det spam der havner
der, ihvertfald har jeg desværre ikke modtaget den.
Jeg har mailet dig via din epost mappe i DTPforum.dk, da din mail her
ikke funker.

> Du kan gemme dine html skabeloner i
> programmer/IviewMediapro/Plug-ins/html Templates/index Templates
> -eller Media Templates.

Fedt - det er da et herligt program iView - et rigtigt smidigt
arbejdsreskab. Supertak for råd og dåd ihvertfald.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-10-03 16:47

In article <1g3k254.ds21sy4szvrkN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> der, ihvertfald har jeg desværre ikke modtaget den.
> Jeg har mailet dig via din epost mappe i DTPforum.dk, da din mail her

Min mail adresse i NG er opdigtet - af hensyn til den bunke spam man
efterhånden får.
Godt du gjorde opmærksom om DTPforum.dk - ellers havde jeg nok ikke set
den - der sker jo ikke noget - 2 indlæg på 1 måned dur ikke til noget.
Men de havde jo også store problemer med udbyderen - det var stort set
umuligt at komme ind i en måneds tid - så folk har nok opgivet.

Men jeg har nu sendt til begge mail-adresser - så mon ikke den dukker
op et eller andet sted - ellers kan jeg jo lægge den på en FTP-server.

Du kan altid maile mig på: villy"snabela"hammel-nyt.dk

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 29-10-03 17:01

> [...]

> Men de havde jo også store problemer med udbyderen - det var stort set
> umuligt at komme ind i en måneds tid - så folk har nok opgivet.

Det er faktisk rigtigt synd for DTPforum.dk det er meget gennemarbejdet
og godt tænkt. Men der er måske for mange forums i forvejen til den
målgruppe der kunne tænkes at ville bruge det. Jeg synes let det bliver
omstændelig med den slags forum - brugerfladen er "for stor" til min
smag.
Jeg var slet ikke opmærksom på email funktionen der, først da jeg
prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne kontakte dig, jeg havde nemlig
ikke engang din ichat adresse.

> Men jeg har nu sendt til begge mail-adresser - så mon ikke den dukker
> op et eller andet sted - ellers kan jeg jo lægge den på en FTP-server.
>
> Du kan altid maile mig på: villy"snabela"hammel-nyt.dk

Ikke alene er den nået frem, den er allerede "gammel" i brug og brugt
med stor fornøjelse

Tusind tak herfra.

--
Venlig hilsen Nina Storm