Erfaringer med afvikling af X på ældre mas~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-10-03 09:19

Hej

Er der nogle der har erfaring med afvikling af X på ældre maskiner, her er
tænkt på Imac 233/266 (160 mb ram) G3 233/300 (omkring 300 mb ram) og G4 400
(omkring 400 mb ram). Imac'erne kører primært office og mail, mens
G3/G4'erne kører DTP. Her er også med hensyn til afvikling af div.
programmer. Apple selv er jo ikke så specificeret hvad det angår Mhz og ram
i maskinerne.

Stef

Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-03 10:31

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> [...]
> G3/G4'erne kører DTP. Her er også med hensyn til afvikling af div.
> programmer. Apple selv er jo ikke så specificeret hvad det angår Mhz og ram

Jeg har kørt det på en Powerbook G4 400, og det har været fint (med 512
mb RAM )
på G3 iMac kører vi det på 400 mhz men det er kun til mail/web og
officepakken...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-03 10:36

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Jeg har kørt det på en Powerbook G4 400, og det har været fint (med 512
> mb RAM )
> på G3 iMac kører vi det på 400 mhz men det er kun til mail/web og
> officepakken...

nåja har forresten lige sat en ibook 300 mhz op med 10.2.8 men det er
også kun til lettere ting... lidt langsomt.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 22-10-03 13:07

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> G3/G4'erne kører DTP. Her er også med hensyn til afvikling af div.
> programmer. Apple selv er jo ikke så specificeret hvad det angår Mhz og ram

Jeg har kørt 10.1, 10.2 og nu 10.3 ganske funt til husbehov på en iMac
G3 400 MHz, med mellem 256 og 512 MB RAM.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-10-03 14:45

> [...]

> tænkt på Imac 233/266 (160 mb ram) G3 233/300 (omkring 300 mb ram) og G4 400
> (omkring 400 mb ram). Imac'erne kører primært office og mail, mens

Kører 10.2.8 på hhv iMac 500/768 MB RAM: fint, selv Photoshop 7 "følger
med" - samt iMac 500/256: Ok til alm brug. (begge maskiner G3 forstås)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 23-10-03 23:19

> [...]

> G3/G4'erne kører DTP. Her er også med hensyn til afvikling af div.
> programmer. Apple selv er jo ikke så specificeret hvad det angår Mhz og ram

Jeg har 10.2.8 kørende på min Beige G3'er 266/MT 416mb ram. Jeg har
skiftet grafikkortet og harddisk hvilket gør oplevelsen rimelig go'.
Hastigheden er en smule langsommere end med os 9, men muligheden for at
ha' flere ting kørende problemfrit opvejer i høj grad hastigheds
sænkningen. Jeg har tit alle apple programmer (iTunes, iCal, Mail,
Safari) åbne. Jeg vil ikke tro du kan få en særlig go' oplevelse med en
iMac 266 med kun 160 mb ram. Der vil være problemer med både grafikkort,
harddisk, ram og processorkraft... Hver eneste del man kan få minimeret
vil gøre oplevelen bedre. Jeg har haft installeret 10.2 på en iMac 266
med 128 mb ram. Det var absolut ikke sjovt. Bare installeringen tog mere
end halvanden time

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-10-03 08:14

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> vil gøre oplevelen bedre. Jeg har haft installeret 10.2 på en iMac 266
> med 128 mb ram. Det var absolut ikke sjovt. Bare installeringen tog mere

Jeg kører Jaguar på en iMac 233 MHz med 160 MB ram og 6 MB Vram. Jeg har
kørt server med hele pibetøjet, og det kører da ikke sindssygt hurtigt,
men det kører fint. Jeg har dog aldrig mange programmer åbne på samme
tid, hvorfor skulle man også det?
--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 24-10-03 23:46

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
> kørt server med hele pibetøjet, og det kører da ikke sindssygt hurtigt,
> men det kører fint. Jeg har dog aldrig mange programmer åbne på samme

Jeg tror såmænd godt på at det kan lade sig gøre. Den største forskel er
vel om man bruger den til almindelig dagligdags web surfing eller om det
er en arbejdsmaskine...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk