Kan man skille an Apple monitor ad?
Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 15-10-03 23:14

Hej allesammen.

I går syntes min 17" ColorSync monitor pludselig at den skulle lege
tordenvejr midt i det hele. En række høje knald samtidig med at billedet
faldt sammen, tilskyndede mig til en "emergency shutdown".

Tydeligvis en fejl i højspændingen ... suk!

Jeg har lånt en Sony monitor af en ven, og den halter jeg videre på ved
hjælp af mit trofaste Matrox Millennium (still going strong), som stadig
sidder i min beige G3 desktop.

Så vidt, så godt - jeg er online igen.

Nu er mit spørgsmål: kan man skille sådan en 17" ColorSync monitor ad?
Jeg har forsøgt mig, men trods en ret lav tolerancetæskel der ved
23-tiden måtte jeg give op. Indvendigt i bæstet sidder tilsyneladende et
antal af de berømte plasticflapper, som låser kabinettets dele sammen og
ganske effektivt forhindrer mig og andre pilfingre i at nå de ædlere
dele. Det kan nu være ganske fornuftigt, men jeg er elektroingeniør og
mener at vide hvad jeg foretager mig, og jeg vil gerne have et kig på
den.

Der er selvfølgelig kombinationen brækjern/rå vold, men skulle fejlen
vise sig at være banal, må skærmen gerne kunne samles igen uden at dens
WAF-værdi går helt i nul.

(WAF = Wife Acceptance Factor, til orientering for de ikke-hifi-kyndige)

Findes der på nettet eller andetsteds en vejledning til, hvordan man
hurtigt og elegant trykker hist, klemmer lidt pist, og vupti kan den
skilles ad, the Apple way?

.... eller skal jeg bare købe en iMac?
(nej nej, DET spørgsmål kender jeg svaret på)

Venlig hilsen
Jens Vesterdahl

--
Når der svares på mail, fjern venligst alt efter .dk i mail adressen.
When answering by mail, please remove everything after .dk in the mail address.

Fra : Mikael Kern

Dato : 16-10-03 19:22

> I går syntes min 17" ColorSync monitor.....

Har manual - men hvilken model er det helt nøjagtigt?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 16-10-03 20:20

In article <3F8EE1C4.ABC54EB@kern.dk>, Mikael Kern <nospam@kern.dk>
wrote:

> Har manual - men hvilken model er det helt nøjagtigt?
>
> mvh Mikael Kern

Ja, det skrev jeg jo ikke ...

Der står ikke så meget på den, men:
Apple 17" ColorSync Monitor