mappe-icon
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 10:01

Hej!

Er det muligt i OS X at ændre icon på en mappe, og hvis hvordan gøres
dette. ???
--
See yea...
Henry Lerche Madsen

Fra : Karl Antz

Dato : 11-10-03 10:48

Henry Lerche Madsen <lerchefjerndette@aarstiden.dk> wrote:

> Er det muligt i OS X at ændre icon på en mappe, og hvis hvordan gøres
> dette. ???

ganske som du plejer - du vælger en fil der har det ønskede ikon, og
kopierer det fra filens info-vindue, eller du kopierer fra en billedfil,
og indsætter det så med Æble+V i mappens info-vindue.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 12:49

In <1g2ny18.o59q0rr65thwN%karl@antz.dk> Karl Antz wrote:

> ganske som du plejer

?? plejer var win 95 98 2000 og XP og Linux Redhat Lindows sååå

- du vælger en fil der har det ønskede ikon, og
> kopierer det fra filens info-vindue,

Infovindue ? er det hvis jeg markerer en fil og vælger vis info ??

Og hvis hvorfra skal det kopieres, infovindue har både Generelt, Navn og
endelse, Indhold af index, Oversigt, Ejer og tilladelser samt
kommentarer. Jeg har prøvet i Generelt, men kan kun markere iconet
ellers intet andet....

eller du kopierer fra en
> billedfil, og indsætter det så med Æble+V i mappens info-vindue.

Det kan jeg heller ikke få til at virke....

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-03 13:00

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> ?? plejer var win 95 98 2000 og XP og Linux Redhat Lindows sååå

Hæ, hæ......
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Karl Antz

Dato : 11-10-03 14:03

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Infovindue ? er det hvis jeg markerer en fil og vælger vis info ??

yup

> [...]
> endelse, Indhold af index, Oversigt, Ejer og tilladelser samt
> kommentarer. Jeg har prøvet i Generelt, men kan kun markere iconet

netop - når du har markeret ikonet kan du paste det nye ikon ind

Altså - fremgangsmåden er:

Du ta'r et info på en fil med et ikon som du kan li', eller vælger et
udsnit i en billedprogramfil.

Så trykker du Æble+C.

Så tar du info på den mappe som skal ha ikonet (Æble+I).

Her klikker du på ikonet

og trykker endelig Æble+V.

Hvorfor det med nogle billedprogrammer ikke virker sådan det har jeg
desværre ikke fundet ud af endnu;-( Men for det meste virker det fint.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 14:23

Yeps så rykker det, tak for hjælpen Karl.

--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 13:04

In <1g2o464.h4cwtcdzygwuN%forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>
Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ......
> M.

Grin ikke kære formand..... hjælp mig

Det er ikke altid nemt at være switcher

Henry Lerche Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-03 18:35

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Grin ikke kære formand..... hjælp mig
>
> Det er ikke altid nemt at være switcher
>
> Henry Lerche Madsen

Hej Henry))))

Det må du undskylde - syntes blot, din bemærkning var fremragende

Men nu har Ka´l jo guidet dig igennem, så deeeeeeeeeeeet

Ha´ det godt, Henry - glæder mig til at se dig igen

Hej fra
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)