Disk værktøj
Fra : Henrik

Dato : 10-10-03 07:08

Hej gruppe, jeg har nu prøvet at føle hvad det vil sige ikke at lave bac-up.
har en død disk med vigtig data på, er der nogen der har erfaring med disk
værktøjer til OSX. Er blevet foreslået Drive 10 fra Micromat. det ser jo
altsammen fint ud på skrift, men er der nogen der kender dett program elle
har andreforslag til nden software der evt. kan rede en Harddisk.

Mvh.

Henrik Lindskou

Dette er skrevet på en IBM ThinkPad det kan da ikke være rigtigt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-10-03 11:50

Henrik <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Er blevet foreslået Drive 10 fra Micromat. det ser jo
> altsammen fint ud på skrift, men er der nogen der kender dett program elle
> har andreforslag til nden software der evt. kan rede en Harddisk.

Jeg har med held reddet en disk med TechTool Pro.... Disken kørte sys
7.6 - jeg brugte techtool m sys 9

Drive 10 virker fint til defragment. af disk under X - Diskwarrior roses
af mange til X såvel som før.

Held og lykke

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-03 12:40

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Drive 10 virker fint til defragment. af disk under X - Diskwarrior roses
> af mange til X såvel som før.

"Optimizing Disks Is a Waste of Time"
by David Shaye
<http://db.tidbits.com/getbits.acgi?tbart=07254>

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : K. Andresen

Dato : 10-10-03 15:12

Hej Henrik

Tja, - jeg ville nu ikke bruge Drive 10, hvis jeg var dig. Den er endnu
'ufærdig' og ikke så god, som den giver sig ud for.

Prøv i første omgang med Norton Utilities 7.x og derefter med
DiskWarrior 3.0.

Hvis din disk er en IBM Deskstar GXP-series eller en Hitachi Deskstar
model, så få den byttet. Selvom de nyeste diske, der er produceret af
Hitachi er bedre end de gamle GXP, har de også overtaget div. restlagre
og sat deres eget navn på, så du kan have fået en regulær gammel GXP
disk, hvis du har købt den inden for de sidste 6-8 måneder.

Hilsen, Tulle

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-10-03 00:02

Opfølgning: Drive 10 gjorde tricket, disken er nu funktions dygtig og
der er foretaget bac-up

--

Mvh.

Henrik Lindskou