ADSL-løsning?
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 09-10-03 12:24

Jeg er ved at være godt træt at mit indbyggede 56K modem i min Power
Mac G4 800 Mhz fra 2002, og har længe tænkt på at få bredbånd. Jeg har
kigget på nogle af de tidligere indslag her på dk.edb.mac, men kunne
ikke finde svaret på mit "problem"...

"Problemet" er at det ikke kun er min computer der skal på
bredbåndsnettet, men også mine forældres (i samme hus). Deres er
nemlig en Compaq Presario (ret gammel efterhånden, også med 56K modem
og uden netværkskort...) De to computere behøver ikke nødvendigvis at
kunne udveksle filer - de skal bare begge to surfe hurtigere end de
gør nu...

Har kigget på forskellige udbydere og Tele2 virker meget fornuftigt
prismæssigt. Er det her noget der kan lade sig gøre?? Behøver jeg en
router osv.?

Med venlig hilsen
Kristoffer Lauritzen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-10-03 12:43

Kristoffer Lauritzen <crispy_king@get2net.dk> wrote:

> Har kigget på forskellige udbydere og Tele2 virker meget fornuftigt
> prismæssigt. Er det her noget der kan lade sig gøre?? Behøver jeg en
> router osv.?

Jeg har rigtigt gode erfaringer med Tele2 - og i øjeblikket kan du få
512 til 340,-/md

(de ved også noget om mac

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-10-03 13:01

crispy_king@get2net.dk (kristoffer lauritzen) writes:
>Har kigget på forskellige udbydere og Tele2 virker meget fornuftigt
>prismæssigt. Er det her noget der kan lade sig gøre?? Behøver jeg en
>router osv.?

Jeg bruger CyberCity er overordentlig godt tilfreds. Hurtigt, effektivt og
al den kvalificerede support man kan ønske sig.
I deres løsning følger den en Zyxel router med. For at få flere maskiner
på, behøver du blot en switch til et par hundrede kroner samt noget
ethernetkabel (der koster en halv bondegård...) og så er du kørende. Det
skal naturligvis være ethernet-kort i begge maskiner.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-10-03 19:19

> Har kigget på forskellige udbydere og Tele2 virker meget fornuftigt
> prismæssigt. Er det her noget der kan lade sig gøre?? Behøver jeg en
> [...]

Hvis du bor i et område med antenneforening (det gør du sikkert ikke siden
du spør' efter adsl), men de fleste antenneforeninger har jo en netløsning
og eksempelvis StofaNet er jo både hurtigere og billigere end adsl.

hilsen Michael

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 05:33

> [...]

> Har kigget på forskellige udbydere og Tele2 virker meget fornuftigt
> prismæssigt. Er det her noget der kan lade sig gøre?? Behøver jeg en

Du kan få 256/256 Kbit ADSL hos Tiscali for 295 kr/md. Jeg har intet
ufordelagtigt at sige om Tiscali.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens

Dato : 10-10-03 10:47

Jesper <none@inobody.invalid> wrote:

> Du kan få 256/256 Kbit ADSL hos Tiscali for 295 kr/md. Jeg har intet
> ufordelagtigt at sige om Tiscali.

Næh - det virker såmænd udmærket hos dem - lige indtil den dag du har
brug for at komme i kontakt med dem. Det er ikke lykkedes mig at finde
en aktiv e-mail adresse hos Tiscali - og de svarer ikke på breve.

Men indtil da: Lykke til

/ Jens (som prøver at blive en forhenværende Tiscali kunde)
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 14:11

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
>
> Men indtil da: Lykke til
>
> / Jens (som prøver at blive en forhenværende Tiscali kunde)

Jeg ringer bare til supporten, det virker.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : lama

Dato : 10-10-03 20:25

Hej Kristoffer

Har været på bredbånd med TDC i et par år, og det har virket upåklageligt.
Købte en "switch" til 185,- hos den lokale edbpusher og fik hurtigt husets
to mac'er på. Jeg tror min 256-forbindelse hedder noget med "dynamiske
adresser". Hvad ved jeg - jeg bestilte og fik en forbindelse til flere
computere. Ventetiden fra bestillingen i den lokale TDC-butik til opsætning
af montør og alt var ok. var 2 uger.

Har en enkelt gang brugt TDC-supporten, kom hurtigt igennem og fik et godt
råd. Jeg bad om at snakke med en supporter, som havde lidt erfaring med mac.
Han ringede dagen efter på det aftalte tidspunkt. Flink fyr, god service...

Priserne for en alm. 256-forbindelse varierer ikke meget på markedet lige
nu. Eller hva' ?

/ Lasse, Silkeborg

On 09/10/03 13:24, in article
cda3acc0.0310090324.33cbaffd@posting.google.com, "Kristoffer Lauritzen"

Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 18-10-03 22:18

Tak for alle svarene...

Det har hjulpet en del, men jeg er stadig lidt i tvivl om, om det er
nødvendigt med en router? Tele2 (i øjeblikket 512 kbit/s for 340
kr/mdr) har en løsning med enten ADSL-modem eller ADSL-router
f.eks....

Og skal man skaffe sig en firewall på Mac? Tele2's sikkerhedspakke med
firewall og antivirus-program virker ikke på Mac, skriver de på
hjemmesiden...
Hvis man selv skal skaffe firewall, hvor fås det så billigst/bedst??

MVH
Kristoffer Lauritzen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-10-03 00:50

> [...]

> hjemmesiden...
> Hvis man selv skal skaffe firewall, hvor fås det så billigst/bedst??

Der ligger allerede en firewall i OS X - kig i systemindstillinger ->
Deling
Og virus; jeg har endnu ikke hørt om nogen virus på OS X.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-10-03 17:53

> [...]

> hjemmesiden...
> Hvis man selv skal skaffe firewall, hvor fås det så billigst/bedst??

Du skal vælge en ADSL løsning, hvor den medfølgende router kan skiftes
ud med din egen.

Hvis du nu fx. gerne vil køre trådløst, så kræver det et access point og
for ikke at have alt for meget grej tilsluttet, så er det en fordel,
hvis du kan pille den router af du har modtaget fra din ISP.

TDC kører med en løsning med et seperat modem og en seperat router og
dermed kan du købe hvilken som helst router, du har lyst til.

CC har en løsning med en modem/router i et og dér kan ikke fjerne den,
hvis du vil køre trådløst.

Firewall og virus programmer til Mac er splid af penge.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/